ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ برای دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت سازمان سنجش در تاریخ 22 تا 29 آبان سال جاری انجام خواهد گرفت. به طور کلی آزمون دکتری دارای دو آزمون کتبی و شفاهی می باشد؛ متقاضیان ابتدا باید در بازه های زمانی اعلام شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. پس از برگزاری آزمون دکتری و اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در این مرحله شده باشند، می توانند در مصاحبه آزمون که از سوی دانشگاه اعلام می شود، شرکت کنند. در ادامه جزئیات تکمیلی ثبت نام آزمون دکتری 1402 را ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

ثبت نام دکتری ۱۴۰۲

تمامی داوطلبانی که مایل به تحصیل در کد رشته های ارائه شده مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری و در تمامی دوره از جمله روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد هستند بایستی از تمامی موارد زمان ثبت نام، شرایط و مدارک لازم، نحوه و هزینه نام نویسی و همینطور اطلاعات لازم جهت تکمیل فرم تقاضانامه به آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری تخصصی Ph.d اطلاع داشته باشند تا بدون وجود مشکلی ثبت نام دکتری خود را به پایان برسانند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور در بازه های زمانی نزدیک به شروع مهلت ثبت نام در آزمون دکتری یک تقویم مربوط به زمانبندی برگزاری این آزمون را منتشر می کند که یکی از موارد درج شده در آن زمان نام نویسی آزمون دکتری می باشد. متقاضیان می توانند با اطلاع از این تقویم ثبت نام خود را در مهلت مقرر انجام دهند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری از ۲۲ تا ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ می باشد.

داوطلبان باید در زمان‌های مقرر و طی مهلت ثبت نام، به سایت ثبت نام دکتری به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند. پیش از ثبت نام باید دفترچه ثبت نام دکتری را دانلود و مطالعه نمایید. 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1402 ، شرایط شرکت در آزمون دکتری شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

شرایط عمومی 

  • اعتقاد به دین اسلامی و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد و عمل به احکام عملی اسلام با انجام واجباب و دوری از محرمات
  • نداشتن عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها

شرایط اختصاصی

✅ داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی (داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی هستند، باید مدرک خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 اخذ نمایند.)

✅ پذیرفته نشدن در دوره روزانه آزمون دکتری سال گذشته

✅ نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

✅ انصراف دانشجویان دکتری در دوره روزانه تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1402

✅ داوطلبانی که درحال تحصیل در دوره‌های غیر روزانه دکتری هستند چنانچه داوطلبان آقا مشکل نظام وظیفه نداشته باشند، می‌توانند در آزمون دکتری شرکت کنند اما اگر در کد رشته محلی پذیرفته شوند بایستی را از محل تحصیل خود انصراف بدهند و در کد رشته محل جدید ثبت نام کنند.

✅ توجه به شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی (هر متقاضی آزمون دکتری، مجاز به شرکت در یک کد رشته امتحانی است.)

✅ شرکت در آزمون دکتری دارای شرط معدل بوده به طوری که داوطلبان با معدل کمتر از 14 حق ثبت نام در این آزمون را ندارند.

برای مطالعه شرایط کامل ثبت‌نام همه متقاضیان و البته موارد خاص می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

مدارک ثبت نام

در مراحل ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ اشاره کردیم که متقاضیان برای نام نویسی در این آزمون باید مدارک ثبت نام دکتری را آماده کنند تا در زمان ثبت نام وارد نمایند. در ادامه به برسی هر یک از این مدارک خواهیم پرداخت.

اطلاعات شناسنامه‌ای نام و نام خانوادگی
نام پدر
تاریخ تولد
شماره شناسنامه و کد ملی
سریال شناسنامه
عکس عکس 4*3 اسکن شده داوطلب (حداکثر 70 کیلوبایت حجم)
آدرس محل سکونت و کد پستی آدرس محل دقیق سکونت داوطلب و کد پستی که شامل یک کد ده رقمی می‌باشد.
شماره تلفن شماره تلفن ثابت و منزل داوطلب و شماره تلفن همراه برای دریافت پیامک کوتاه
کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری  خرید کارت سریال 12 رقمی ثبت نام بعد از پرداخت هزینه
مدارک سهمیه داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و ایثارگران 5 درصدی هستند، بایستی کد پیگیری 12 رقمی سهمیه خود را وارد کنند.
کد نظام وظیفه داوطلبان آقا باید به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری مراجعه کنند و کد نظام وظیفه خود را استخراج کنند.
مدارک داوطلبان با معلولیت داوطلبانی که دارای معلولیت هستند بایستی ابتدا به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند.
تکمیل فرم معدل داوطلبانی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند بایستی نسبت به تکمیل فرم معدل نیز اقدام کنند.

راهنما ثبت نام آزمون دکتری 1402

اگر متقاضی ثبت نام در آزمون دکتری 1402 می باشید، بایستی که از مراحل نام نویسی مطلع شوید. به طور کلی مراحل نحوه ثبت نام دکتری به شرح مراحل زیر می باشد. 

1️⃣ به سایت ثبت نام آزمون دکتری یعنی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایید.

2️⃣ بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنید.

3️⃣ در این مرحله بایستی بر روی لینک فعال ” ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید.

پرداخت هزینه 

4️⃣ برای پرداخت 

"}" data-sheets-userformat="{"2":29313,"3":{"1":0},"10":1,"12":0,"15":"Arial","16":16,"17":1}" style="padding: 0px; margin: 0px; list-style: none; border: 0px; outline: none; box-sizing: border-box;">هزینه ثبت نام دکتری لازم است گزینه ” خرید کارت ” را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید.

5️⃣ برای خرید کارت اعتباری آزمون دکترا بایستی بر روی گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکترا 1402 ” کلیک نمایید و سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را از پایین صفحه انتخاب کنید.

6️⃣ در این مرحله باید مشخصات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، تلفن ثابت، تلفن همراه، پست الکترونیک را وارد کنید تا وارد درگاه پرداخت شوید.

7️⃣ در صفحه جدید تیک گزینه “ ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید و در نهایت بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید.

8️⃣ اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کنید و در نهایت شماره سریال 12 رقمی کارت اعتباری خود را دریافت کنید.

تکمیل مراحل نام نویسی

9️⃣ برای تکمیل مراحل ثبت نام، مجدد به صفحه اول برگردید و گزینه “ تایید و ادامه – گام بعدی ” را انتخاب کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۲ همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری دکتری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد، یک دفترچه راهنما منتشر می‌شود که شامل شرایط، سهمیه های مجاز آزمون، سرفصل های امتحانی و … می باشد. در ادامه این مقاله از سایت دانتل لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1402 را قرار داده ایم.

منبع: دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

داوطلبانی که می خواهند در آزمون دکترا نام نویسی کنند، برای اینکه از تمامی جزئیات این آزمون مطلع گردند، باید ابتدا دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دانلود و سپس آن را مطالعه کنند تا از تمامی شرایط شرکت در آزمون دکتری مطلع شوند. همزمان با فعال شدن لینک ثبت‌نام آزمون، لینک دانلود دفترچه راهنما فعال می گردد و متقاضیان آزمون دکترا می توانند اقدام به دریافت و مطالعه آن نمایند. 

دانلود دفترچه ثبت نام دکتری 1402

آزمون دکتری به صورت یکپارچه برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود؛ از همین رو متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد، می توانند از طریق سایت سنجش اقدام به دریافت و مطالعه دفترچه نمایند تا ضمن اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون، از مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام در آن نیز مطلع شوند.

دانلود دفترچه راهنما ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

دانلود دفترچه راهنما ثبت نام دکترا ۱۴۰۲ (تاکنون منتشر نشده)

تاکنون لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ در سایت سنجش فعال نشده است. در ادامه لینک دانلود دفترچه‌ی سال گذشته را قرار داده‌ایم. به محض انتشار این مقاله بروزرسانی شده و لینک دانلود دفترچه‌ی جدید را قرار خواهیم داد.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ 

با توجه به آغاز ثبت‌نام در آزمون دکترا در آبان ماه احتمالا امسال نیز پیش از شروع ثبت نام متقاضیان در آزمون دکتری، دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون دکتری 1402 ، در 22 آبان منتشر گردد. ثبت نام آزمون دکتری در تاریخ 22 آبان شروع و متقاضیان می توانند تا تاریخ 29 آبان ماه نسبت به ثبت نام در آزمون دکتری 1401 اقدام نمایند. 

دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری 1401 در 21 آبان ماه منتشر خواهد شد.

سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری آزمون دکتری را بر عهده دارد و به منظور راهنمایی داوطلبانی که مایل هستند در این آزمون شرکت کنند، فایلی را با عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری ، همزمان با آغاز مهلت ثبت نام منتشر می کند. دفترچه راهنما با هدف ارائه راهنمایی‌های لازم به متقاضیان طراحی و منتشر گردید. البته شما داوطلبان برای اطلاع نحوه و شرایط نام نویسی می توانید مقاله راهنما کامل ثبت‌نام دانتل را مطالعه تا از تمامی جزییات و قوانین مطلع شوید. برای مطالعه کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

بخوانید:راهنما جامع ثبت نام دکتری

محتوای دفترچه ثبت نام 

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1402 در سه بخش کلی طراحی شده است؛ داوطلبان با مطالعه بخش های مختلف می توانند از جزئیات برگزاری این آزمون مطلع شوند تا در مراحل مختلف آن با مشکلی مواجه نشوند. در ادامه توضیحات مختصری را پیرامون هر بخش ارائه کرده ایم:

بخش اول: کلیات

پنج صفحه اول دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ، شامل کلیات می باشد و به موارد زیر پرداخته است:

  • مقدمه
  • اهداف و تعاریف
  • مقررات آموزشی دوره دکتری تخصصی (ph.D)
  • شرایط عمومی
  • شرایط اختصاصی
  • مقررات نظام وظیفه عمومی (داوطلبان آقا)
  • مقررات ثبت نام اتباع خارجی
  • پذیرش بورس خارج از کشور
  • سهمیه های آزمون دکتری

بخش دوم: رویه های ثبت نام و اجرای آزمون 

بخش دوم دفترچه به توضیح موارد زیر پرداخته است:

  • مراحل آزمون دکتری
  • مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری
  • نحوه تکمیل فرم و تقاضانامه ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری
  • نحوه پذیرش دانشجو

بخش سوم: جداول فرم ها

بخش پایانی دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ می باشد که پیرامون موارد زیر توضیحاتی را ارائه کرده است:

  • ضرایب سرفصل های امتحانی در هر یک از رشته ها
  • توصیه های مهم در مورد ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری
  • جدول مرتبط با کد و نام استان ، کد و نام شهرستان محل تولد و اقامت
  • رشته ها و مواد امتحانی تمامی گروه های آزمایشی
  • فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده شده (این فرم مختص دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری می باشد.)
  • نمونه فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون دکتری

تغییرات دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام دکتری 1402 دستخوش تغییرات مهمی شده است که اطلاع از آن ها ضرورت دارد. برخی از مهم ترین تغییرات دفترچه راهنمای این است که محرومیت ثبت نام پذیرفته شدگان دوره روزانه برداشته شد. بنابراین متقاضیانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان در دوره روزانه دکتری 1401 هستند اما در آن ثبت نام نکرده اند، می توانند در آزمون دکتری 1402 شرکت کنند.

اما دسته ای از افراد که در حال تحصیل در دوره روزانه دکتری هستند، فقط با انصراف قطعی می توانند در این آزمون شرکت کنند. دانشجویان دوره های غیر روزانه، بدون انصراف نیز می توانند اقدام به ثبت نام در این مرحله نمایند.

همینطور لازم به ذکر است که متقاضیانی که دارای مدرک دکتری هستند، در صورتی می توانند مجدد در آزمون دکتری 1402 شرکت کنند که در نیمسال اول فارغ التحصیل شوند.

فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر

علاوه بر دارندگان مدارک کارشناسی ارشد و دکتری عمومی، دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری عمومی نیز می‌توانند در آزمون دکتری تخصصی شرکت کنند. در این قسمت از دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1401 ، فرمی برای تعیین معدل و تعداد واحدهای گذرانده شده برای دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی ارائه شده است.

آخرین بخش از دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری دربرگیرنده فرم پیش‌نویس ثبت نام آزمون دکتری است. در این قسمت فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکتری سال 1402 ارائه شده است که متقاضیان نمونه آن را در طول ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ تکمیل خواهند کرد.

مشاوره دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1402

از نکات مهمی که در مورد آزمون دکتری وجود دارد، این است که داوطلبان این آزمون مجاز به ثبت نام در کد رشته محلی می باشند که متناسب با مدرک کارشناسی ارشد آن ها باشد. به این معنی که رشته کارشناسی ارشد دانشجویان باید با رشته انتخابی در مقطع دکتری آن ها تجانس داشته باشد.

با اینکه در برخی از رشته های خاص، نیازی به رعایت این شرط نمی باشد؛ اما فراموش نکنید که آزمون دکتری یک آزمون دو مرحله ای است و شما حتی با موفقیت در آزمون کتبی، باید در مصاحبه شرکت کنید. به همین دلیل توصیه کارشناسان دانتل این است که در رشته ای همنام با رشته مقطع کارشناسی خود در این آزمون شرکت نمایید تا بتوانید مرحله مصاحبه را نیز با موفقیت پشت بر بگذارید.

در صورتی که در مورد ثبت نام آزمون دکترا و مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون، ابهاماتی برایتان وجود دارد، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل مشاوره دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1402 از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟

لینک دانلود در سایت سازمان سنجش فعال می شود. البته در متن مقاله می توانید این دفترچه را دانلود نمایید.

دفترچه راهنما چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه همزمان با شروع مهلت ثبت نام در این آزمون و در اواخر آبان و یا اوایل آذر ماه منتشر می شود.

بر اساس دفترچه راهنما ثبت‌نام کدام سهمیه ها در آزمون دکترا موثر هستند ؟

بر اساس دفترچه سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصد، سهمیه رزمندگان و مربیان در این آزمون موثر هستند. برای دریافت جزئیات بیشتر باید دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

منبع: دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

فرمول کد سوابق تحصیلی

فرمول کد سوابق تحصیلی برای بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری سوال است. متقاضیان کنکور سراسری که دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند؛ مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند. این دسته از داوطلبان ضمن اینکه می توانند کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را از طریق سایت دیپ کد دریافت کنند، می توانند با استفاده از فرمول کد سوابق تحصیلی نیز خود این کد را به دست آورند. در ادامه با مشاوران دانتل همراه ما باشید تا با نحوه به دست آورن کد سوابق تحصیلی با استفاده از فرمول کد سوابق تحصیلی آشنا شویم.

منبع: فرمول کد سوابق تحصیلی

فرمول کد سوابق تحصیلی

معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی در نتیجه کنکور سراسری تاثیر گذار می باشد، به همین دلیل داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند، باید پیش از ثبت نام و نام نویسی در کنکور سراسری، اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود نمایند.

تمامی داوطبانی که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند و تمامی فارغ التحصیلان نظام قدیم در یکی از رشته های ریاضی، تجربی، ادبیات و علوم انسانی و همینطور علوم و معارف اسلامی یا باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند و یا از طریق فرمول آن را به دست آورند. در این قسمت به فرمول کد سوابق تحصیلی اشاره کرده ایم:

✅ اگر از متقاضیان با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی هستید، باید برای به دست آوردن کد سوابق تحصیلی خود از فرمول زیر استفاده کنید:

5 + کد دانش آموزی + 0 + کد منطقه یا ناحیه

مثال: 176101234567895

✅ نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی برای مدرک پیش دانشگاهی متقاضیان نظام سالی واحدینیز بر اساس فرمول دریافت کد سوابق تحصیلی زیر انجام می شود:

2 + کد دانش آموزی + 0 + کد منطقه یا ناحیه

مثال: 1761012345678992

✅ متقاضیان دیپلم نظام جدید 6-3-3برای محاسبه کد سوابق تحصیلی خود می توانند از فرمول کد سوابق تحصیلی زیر استفاده کنند:

6+ کد دانش آموزی + 00 + کد منطقه یا ناحیه

مثال: 1761001234567886

فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید (6-3-3) نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی ندارند، چراکه مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

کد منطقه را چگونه دریافت کنیم؟

همانگونه که مشاهده کردید، برای استفاده از فرمول کد سوابق تحصیلی، به کد دانش آموزی و کد منطقه و یا ناحیه فارغ التحصیلی نیاز می باشد. کد دانش آموزی نشان دهنده اطلاعات شخصی هر دانش آموز در آموزش و پرورش است که در قسمت بالای کارنامه دانش آموزان درج می گردد. بنابراین برای دسترسی به آن کافی است به یکی از کارنامه های دوران دبیرستان خود مراجعه کنید.

کد منطقه و یا ناحیه، در واقع نشان دهنده منطقه و یا ناحیه ای است که دانش آموز که در آن جا فارغ التحصیل شده و مدرک خود را گرفته است. بنابراین کد منطقه دیپلم یعنی کد منطقه ای که دانش آموزان دو سال اول دوره متوسطه دوم را در آنجا گذرانده است و کد منطقه پیش دانشگاهی نیز یعنی منطقه ای که داوطلب سال پیش دانشگاهی را در آن گذرانده است.

از ۲ روش می توانید این کد را دریافت کنید. روش وال از طریق کارنامه می باشد و روش دوم در مقاله جدولی که آ«اده کرده ایم. برای دسترسی شما داوطلبان گرامی مجموعه دانتل کد تمامی شهرهای ایران را جمع آوری کرده ایم و برای مشاهده آن می توانید مقاله زیر را را مطالعه نمایید.

دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد

دریافت کد سوابق تحصیلی ضمن اینکه به کمک کد دانش آموزی و کد ناحیه و منطقه از طریق فرمول دریافت کد سوابق تحصیلی امکان پذیر است؛ از طریق سایت های دیپ کد به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” و سایت ساهت به نشانی اینترنتی “sahat.medu.ir” نیز قابل دریافت می باشد.

داوطلبان علاوه بر اینکه می توانند از فرمول کد سوابق تحصیلی استفاده کنند، می توانند از طریق سایت دیپ کد به نشانی ” dipcode.medu.ir ” و سایت ساهت به نشانی ” sahat.medu.ir ” ورود به دانشگاه ها نیز جهت دریافت کد سوابق تحصیلی خود استفاده کنند. برای مشاهده راهنما تصویری دریافت کدسوابق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

مشاوره فرمول کد سوابق تحصیلی

جمع آوری سوابق تحصیلی دانش آموزان پیش از ثبت نام در کنکور سراسری، بسیار حائز اهمیت می باشد. تا سال گذشته متقاضیان فقط می توانستند کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت کد سوابق تحصیلی دریافت کنند، اما بر اساس برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش در راستای جمع آوری بهتر و دقیق تر سوابق تحصیلی، سامانه ای تحت عنوان ساهت نیز راه اندازی شده است که متقاضیان از طریق آن نیز می توانند نسبت به دریافت و تائید کد سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.

متقاضیان برای دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق سایت ساهت باید به نشانی sahat.medu.ir مراجعه کنند و مطابق مراحل گفته شده برای سایت دیپ کد، پس از ثبت نام اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی خود نمایند.

اگر به کد دانش آموزی و کد منطقه و یا ناحیه فارغ التحصیلی خود دسترسی دارید، آسان ترین راه برای به دست آوردن کد سوابق تحصیلی، فرمول کد سوابق تحصیلی می باشد که در متن مقاله فوق به آن اشاره کردیم.

در صورتی که با مطالعه این مقاله، ابهاماتی پیرامون نحوه استفاده از فرمول کدسوابق تحصیلی برایتان وجود دارد، می توانید برای دریافت راهنمایی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان دانتل دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کد سوابق تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای محاسبه کد سوابق تحصیلی از طریق فرمول کد سوابق تحصیلی به چه اطلاعاتی نیاز است؟

برای استفاده از فرمول کدسوابق به اطلاعاتی شامل کد دانش آموزی و کد منطقه و یا ناحیه فارغ التحصیلی نیاز است.

دریافت کد سوابق تحصیلی از چه طریقی امکان پذیر است؟

دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق سایت ساهت (sahat.medu.ir) و سایت دیپ کد (dipcode.medu.ir) امکان پذیر است.

چه کسانی مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری هستند؟

داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند. جزئیات این موضوع در متن مقاله فوق آورده شده است.

منبع: فرمول کد سوابق تحصیلی

منابع آزمون دکتری بیوشیمی

منابع آزمون دکتری بیوشیمی کدام اند؟ البته لازم است اشاره کنیم که فقط دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در آزمون دکتری رشته بیوشیمی خواهند بود. متقاضیان بایستی به منظور کسب آمادگی اقدام به تهیه منابع کنند. منابعی که هم مناسب و هم معتبر باشد. داوطلبان بتوانند برای مطالعه سرفصل ها از آنها استفاده کنند. به همین منظور در ادامه این مطلب به معرفی منابع آزمون دکتری رشته بیوشیمی پرداخته ایم. تمامی داوطلبان آزمون دکتری می‌توانند برای دریافت مشاوره با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرند.

منبع: منابع آزمون دکتری بیوشیمی

منابع آزمون دکتری بیوشیمی

دروس عمومی دکتری بیوشیمی، همانند سایر رشته‌ها از دو درس زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی تشکیل می‌شود. برای این دو درس عمومی منابع متعددی معرفی شده است.

سوالات دروس تخصصی با توجه به ضریبی که دارند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین انتخاب منابع این دسته از دروس می‌تواند در موفقیت داوطلب تاثیر مستقیم داشته باشد. در ادامه به معرفی منابع آزمون دکتری بیوشیمی پرداخته شده است.

بخوانید: راهنما 
بخوانید:
"}" data-sheets-userformat="{"2":29313,"3":{"1":0},"10":1,"12":0,"15":"Arial","16":16,"17":1}" style="padding: 0px; margin: 0px; list-style: none; border: 0px; outline: none; box-sizing: border-box;">ثبت نام آزمون دکتری

سرفصل امتحانی

همانطورکه اشاره کردیم، انتخاب منابع آزمون دکتری بیوشیمی اولین و در واقع مهم ترین گامی است که یک داوطلب بایستی در جهت این آزمون بردارد. البته لازمه تهیه منابع نیز اطلاع از سرفصل های امتحانی نیز می‌باشد، بدین صورت که داوطلب بایستی در ابتدا از سرفصل های امتحانی آزمون دکتری رشته بیوشیمی مطلع شده و سپس مطابق با آنها منابع مناسب را تهیه نماید.

سرفصل های امتحانی آزمون دکتری رشته بیوشیمی به تفکیک دروس عمومی و تخصصی به شرح موارد زیر است:

  • دروس عمومی: درس زبان عمومی ( انگلیسی ) و استعداد تحصیلی
  • دروس تخصصی در سطح کارشناسی: درس بیوشیمی، درس بیوفیزیک ، درس میکروبیولوژی، درس ژنتیک و درس زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد: درس ساختار ماکر و مولکول های زیستی، درس آنزیم شناسی و درس متابولیسم و روش های بیوشیمی

منابع بیوشیمی | سطح کارشناسی

  • کتاب درسنامه جامع بیوشیمی | به تالیف خیرالله رفیعی و امیر ساسان توتونچی از انتشارات اندیشه رفیع.
  • کتاب اصول بیوشیمی (Principles of Biochemistry) انسانی هارپر با بهره گیری از کتابهای Devlin و Lehninger | به تالیف حامد افتخاری، ناصر ملک نیا از انتشارات کتاب میر.
  • کتاب بیوشیمی عمومی | به تالیف دکتر پرویز شهبازی و دکتر ناصر ملک نیا از انتشارات دانشگاه تهران.
  • کتاب بیوشیمی | به تالیف پانته آ ایزدی و پروین پاسالار از انتشارت دیباگران تهران.
  • کتاب اصول بیوشیمی لنینجر | به تالیف آلبرت لنینگر، مایکل کاکس و دیویدلی نلسون | به ترجمه رضا محمدی از انتشارات آییژ. منابع آزمون دکتری بیوشیمی
  • کتاب مروری بر بیوشیمی | به تالیف امیره نجات شکوهی و اصغر عینی زاده از انتشارات پنجاه و نه.
  • کتاب بیوشیمی استرایر (Strayer) | به  تالیف لوبرت استرایر، جرمی مارک برگ و جان تیمشکو | به ترجمه علیرضا خوشدل و سالار بختیاری، زیر نظر پروین پاسالار از انتشارات اندیشه رفیع.
  • جزوه بیوشیمی | دانشگاه تهران.
  • جزوه بیوشیمی | دانشگاه شهید بهشتی.
  • جزوه بیوشیمی | دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.

منابع آزمون دکتری بیوشیمی | بیوفیزیک

  • کتاب بیوفیزیک | به تالیف دکتر مصطفی رضایی طاویرانی، بیژن رنجبر، علیرضا زالی، کورش سایه میری، سیدحسن مقدم نیا، مهرناز مصطفوی، سعید حسامی تکلو، سمیه مهدوی، امیر رستمی و مینو شاهانی از انتشارات اندیشه ظهور.
  • کتاب بیوفیزیک | به تالیف دکتر بیژن رنجبر از انتشارات دانشگاه تربیت ‏مدرس.
  • کتاب مبانی بیوفیزیک | به تالیف جمشید خان چمنی و محمدرضا حسین دخت از انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. منابع آزمون دکتری بیوشیمی
  • کتاب بیوفیزیک برای زندگی | به تالیف فرید سمسار ها از انتشارات تابش اندیشه.
  • کتاب بیوفیزیک | به تالیف سعید حسامی تکلو، مینو شاهانی از انتشارات پوران پژوهش.
  • جزوه بیوفیزیک | دانشگاه تهران.
  • جزوه بیوفیزیک | دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
  • جزوه بیوفیزیک | دانشگاه شهید بهشتی.

منابع دکتری بیوشیمی | میکروبیولوژی سطح کارشناسی

  • کتاب میکروب شناسی زینسر، باکتری شناسی اختصاصی | به تالیف ولفگانگ جاکلیک | به ترجمه محمد کریم رحیمی از انتشارات آییژ. منابع دکتری بیوشیمی
  • کتاب میکروب شناسی پزشکی جاوتز | به تالیف جورج فردریک بروکس، ارنست جاوتز، استیمون مورس و جانت باتل| به ترجمه محسن ارجمند و عبدالحسین ستوده نیا از انتشارات نسل فردا.
  • کتاب میکروب شناسی پزشکی | به تالیف استوارت واکر | به ترجمه رضا میرنژاد و شبنم رضوی از انتشارات بشری.
  • کتاب میکروب شناسی پزشکی مورای، باکتری شناسی عمومی – اختصاصی | به تالیف پاتریک آر موری، کن.اس روزنتال و مایکل فالر | به ترجمه جلال مردانه و زهرا پاکباز از انتشارات اندیشه رفیع.
  • کتاب میکروبیولوژی عمومی | به تالیف دکتر منوچهر شهامت و دکتر فریدون ملک زاده از انتشارات دانشگاه تهران.
  • کتاب درس آزمون باکتری شناسی | به تالیف سعید دانشمندی، منیره حاجی مرادی و پریسا امیرکلوانق، زیر نظر اشرف محبتی مبارز از انتشارات ارجمند، نسل فردا.
  • کتاب میکروبیولوژی ( پره اسکات Microbiology Prescott) | به تالیف جوان ام. وایلی | به ترجمه محمدعلی آموزگار و غلامرضا زرینی از انتشارات تابش اندیشه. منابع آزمون دکتری بیوشیمی
  • کتاب میکروب شناسی پزشکی | به تالیف پروانه عدیمی از انتشارات منادی تربیت.
  • جزوه میکروبیولوژی | دانشگاه تهران.
  • جزوه میکروب شناسی | دانشگاه شهید بهشتی.
  • جزوه میکروبیولوژی | دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.

منابع ژنتیک _ ژنتیک انسانی | سطح کارشناسی

  • کتاب ژنتیک انسانی _ از مولکولی تا پزشکی | به تالیف کریستین پی. شاف، یوهانس شاک | به آرش سلیمانی نژاد، زهرا گل چهره، حسن فضیلتی، مریم دانشور، طیب بهرامی، نیوشا صمدائیان و رزا اعظم از انتشارات تیمورزاده، طبیب.
  • کتاب مرور جامع ژنتیک انسانی | به تالیف حسن عشوری از انتشارات جامعه نگر.
  • کتاب ژنتیک مولکولی انسانی، استراخان | به تالیف تی استرون، اندروپی رید | به ترجمه مهناز مهرآذرین از انتشارات اندیشه رفیع. منابع آزمون دکتری بیوشیمی
  • کتاب مروری جامع بر ژنتیک | به تالیف نجات مهدیه، سید محمد حسین میر مومنی از انتشارات برای فردا.
  • کتاب ژنتیک پزشکی تامپسون | به تالیف رابرت نوسبام، ردریک مک اینز و هانتینگتن ویلارد | به ترجمه مراد علیزاده از انتشارات سماط.
  • کتاب پرسش های چهارگزینه ای ژنتیک | به تالیف مریم خالصی از انتشارات دیباگران تهران.
  • کتاب بانک جامع سوالات ژنتیک | به تالیف نجات مهدیه از انتشارات برای فردا.
  • جزوه ژنتیک انسانی | دانشگاه تهران.
    جزوه ژنتیک انسانی | دانشگاه شهید بهشتی.

منابع دکتری بیوشیمی | زیست شناسی سلولی 

  • کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی | به تالیف احمد مجد و سید محمدعلی شریعت زاده از انتشارات آییژ.
  • کتاب مبانی زیست شناسی سلولی و ملکولی | به تالیف دورو برتیس | به ترجمه علی حسینی تهرانی محمود عرفانیان احمدپور از انتشارات اورست. منابع دکتری بیوشیمی
  • کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش | زیر نظر دکتر رضا یوسفی | به ترجمه مهدی ایمانی، جواد محمد نژاد اروق، محمد پاژنگ و یعقوب پاژنگ از انتشارات اندیشه رفیع.
  • کتاب مبانی زیست شناسی سلولی | به تالیف بروس آلبرتس | به ترجمه پروین پاسالار از انتشارات اندیشه رفیع.
  • کتاب ژن IX | به تالیف بنجامین لوین | به ترجمه مهدی نادری فر، هادی شیرزاد، حامد باستین، امید شیرزاد، روح الله نخعی سیستانی، حسین بهادرانی، مجید تفریحی، عارف ارزن زرین و جمشید اسدزاده از انتشارات برای فردا.
  • کتاب پرسش های چهارگزینه ای زیست شناسی سلولی | به تالیف مریم خالصی از انتشارات دیباگران تهران.
  • جزوه بیولوژی سلولی | دانشگاه تهران.
  • جزوه زیست شناسی سلولی | دانشگاه شهید بهشتی.

 

منابع ژنتیک مولکولی _ زیست مولکولی | سطح کارشناسی

  • کتاب ژنتیک مولکولی | به تالیف جیمز واتسون | به ترجمه پروین پاسالار، عباس حمدی از انتشارت دانشگاه تهران.
  • کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش | به تالیف هاروی ف. لودیش | به ترجمه فردین عمیدی، سید هادی موسوی، عباس بهادر از انتشارات خسروی.
  • کتاب پرسش های چهارگزینه ای زیست شناسی مولکولی | به تالیف مریم خالصی از انتشارات دیباگران تهران.
  • کتاب بیولوژی سلولی و بیولوژی مولکولی | به تالیف غلامرضا نورزاد از انتشارات نور دانش.
  • کتاب مباحثی از بیولوژی سلولی و مولکولی | به تالیف رسول صالحی از انتشارات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. منابع آزمون دکتری بیوشیمی
  • کتاب مبانی زیست مولکولی و مهندسی ژنتیک | به تالیف گیتی امتیازی از انتشارات مانی.
  • کتاب ژنتیک مولکولی و ژنتیک جمعیت | به تالیف فریبا رمضانی ویشکی، منیژه زبرجدیان، مهناز عامری از انتشارات هدف.
  • کتاب ژنتیک مولکولی پزشکی در هزاره سوم | به تالیف محمدرضا نوری دلویی از انتشارات سامر.
  • کتاب ژنتیک مولکولی انسانی، استراخان | به تالیف تی استرون، اندروپی رید | به ترجمه مهناز مهرآذرین از انتشارات اندیشه رفیع.
  • کتاب ژنتیک مولکولی پزشکی هافی (Medical Molecular Genetics) | به تالیف پاتریشیا هافی | به ترجمه شمس الدین یوسف آملی، ام البنی خیرخواه، حسین گلستان پور و سیده فاطمه موسوی از انتشارات نهر.
  • جزوه زیست شناسی مولکولی _ ژنتیک مولکولی | دانشگاه شهید بهشتی.
  • جزوه بیولوژی مولکولی _ ژنتیک مولکولی | دانشگاه تهران.

منابع ساختار ماکرومولکول های زیستی | کارشناسی ارشد

  • کتاب درسنامه جامع بیوشیمی | به تالیف خیرالله رفیعی و امیر ساسان توتونچی از انتشارات اندیشه رفیع.
  • کتاب اصول بیوشیمی (Principles of Biochemistry) انسانی هارپر با بهره گیری از کتابهای Devlin و Lehninger | به تالیف حامد افتخاری، ناصر ملک نیا از انتشارات کتاب میر.
  • کتاب بیوشیمی عمومی | به تالیف دکتر پرویز شهبازی و دکتر ناصر ملک نیا از انتشارات دانشگاه تهران.
  • کتاب بیوشیمی | به تالیف پانته آ ایزدی و پروین پاسالار از انتشارت دیباگران تهران.
  • کتاب اصول بیوشیمی لنینجر | به تالیف آلبرت لنینگر، مایکل کاکس و دیویدلی نلسون | به ترجمه رضا محمدی از انتشارات آییژ. منابع دکتری بیوشیمی
  • کتاب بیوشیمی استرایر (Strayer) | به تالیف لوبرت استرایر، جرمی مارک برگ و جان تیمشکو | به ترجمه علیرضا خوشدل و سالار بختیاری، زیر نظر پروین پاسالار از انتشارات اندیشه رفیع.
  • کتاب مروری بر بیوشیمی | به تالیف امیره نجات شکوهی و اصغر عینی زاده از انتشارات پنجاه و نه.
  • جزوه ساختار ماکرومولکول های زیستی | دانشگاه تهران.
  • جزوه ساختار ماکرومولکول های زیستی | دانشگاه شهید بهشتی.

منابع آزمون دکتری بیوشیمی | آنزیم شناسی 

  • کتاب آنزیمولوژی | به تالیف مسعود همایونی تبریزی از انتشارات سخن گستر.
  • کتاب آنزیم شناسی کاربردی | به تالیف مهران میراولیایی، خسرو خواجه، مهران حبیبی رضایی، فرشته آذری، سامان حسینخانی، ابوالفضل گلستانی و محسن نعمت گرگانی از انتشارات دانشگاه تهران.
  • کتاب آنزیم شناسی = Understanding Enzyme | به تالیف ترور پالمر | به ترجمه سالار بختیاری و کریمه حقانی از انتشارات آدنا. منابع دکتری بیوشیمی
  • جزوه آنزیم شناسی | دانشگاه تهران.
  • جزوه آنزیمولوژی | دانشگاه شهید بهشتی.

منابع متابولیسم و روش های بیوشیمی | سطح کارشناسی ارشد

  • کتاب اصول بیوشیمی (Principles of Biochemistry) انسانی هارپر با بهره گیری از کتابهای Devlin و Lehninger | به تالیف حامد افتخاری، ناصر ملک نیا از انتشارات کتاب میر.
  • کتاب بیوشیمی عمومی | به تالیف دکتر پرویز شهبازی و دکتر ناصر ملک نیا از انتشارات دانشگاه تهران.
  • کتاب درسنامه جامع بیوشیمی | به تالیف خیرالله رفیعی و امیر ساسان توتونچی از انتشارات اندیشه رفیع.
  • کتاب بیوشیمی | به تالیف پانته آ ایزدی و پروین پاسالار از انتشارت دیباگران تهران.
  • کتاب اصول بیوشیمی لنینجر | به تالیف آلبرت لنینگر، مایکل کاکس و دیویدلی نلسون | به ترجمه رضا محمدی از انتشارات آییژ. منابع آزمون دکتری بیوشیمی
  • کتاب مروری بر بیوشیمی، امیره نجات شکوهی و اصغر عینی زاده از انتشارات پنجاه و نه.
  • کتاب بیوشیمی استرایر (Strayer) | به تالیف لوبرت استرایر، جرمی مارک برگ و جان تیمشکو | به ترجمه علیرضا خوشدل و سالار بختیاری، زیر نظر پروین پاسالار از انتشارات اندیشه رفیع.
  • جزوه متابولیسم و روش های بیوشیمی | دانشگاه شهید بهشتی.
  • جزوه متابولیسم و روش های بیوشیمی | دانشگاه تهران.

منابع دکتری بیوشیمی | زبان عمومی 

  • کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی | به تالیف شهاب اناری و همکاران از انتشارات مبتکران.
  • کتاب تافل رهنما | به تالیف ابراهیم نظری تیموری از انتشارات رهنما.
  • کتاب 504 واژه ضروری تافل  از انتشارات جنگل.
  • کتاب گرامر زبان انگلیسی | به تالیف عباس فرزام از انتشارات باستان.
  • کتاب مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی از انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور.
  • کتاب نکته ها و مهارت های موفقیت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی | به تالیف عبدالرضا تالانه و شاهین شریفی از انتشارات کیومرث. منابع آزمون دکتری بیوشیمی
  • کتاب تست و گرامر انگلیسی | به تالیف عباس فرزام از انتشارات باستان.
  • کتاب نکات کلیدی گرامر در زبان انگلیسی | به تالیف مورفی ریموند | به ترجمه میمنت رحمتی از انتشارات دانش پرور.

منابع آزمون دکتری بیوشیمی | استعداد تحصیلی 

  • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | به تالیف احمد صداقت از انتشارات نگاه دانش.
  • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی | به تالیف هوشنگ عباس فام از انتشارات راه.
  • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | به تالیف عرفانیان، اصلانی، غفارزاده از انتشارات نگاه دانش.
  • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | به تالیف هادی مسیح خواه، محمد وکیلی از انتشارات کتابخانه فرهنگ. منابع دکتری بیوشیمی
  • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی GMAT 2011 | به تالیف مجید نگهداری از انتشارات مولف.
  • جزوه اینترنتی 100 مساله حل شده استعداد تحصیلی دکتری | به تالیف هادی مسیح خواه، محمد وکیلی از انتشارات کتابخانه فرهنگ.
  • نمونه سوالات دکتری دانشگاه های صنعتی شریف | دانشگاه صنعتی امیرکبیر | دانشگاه تهران.
  • جزوه استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | احمد صداقت.
  • جزوه استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | عرفانیان.
  • جزوه استعداد تحصیلی | جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف.
  • جزوه استعداد تحصیلی | جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
  • جزوه استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | محمد وکیلی.
  • جزوه استعداد تحصیلی | جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران.

انتخاب بهترین منابع دکتری بیوشیمی

در مطالب بالا به چندین منابع دکتری بیوشیمی اشاره کردیم که همگی آنها از بهترین منابع موجود برای مطالعه می‌باشد اما این مطلب به معنی این نیست که تمامی این منابع بایستی تهیه و مطالعه شود. توصیه مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل به تمامی داوطلبان آزمون، این است که برای هر درس یک منبع از میان منابع معرفی شده، تهیه کنند و سعی کنند همان منبع را به طور کامل مطالعه کنند. مطالعه یک منبع مناسب و معتبر در کنار فاکتور برنامه ریزی حتما موفقیت را در پی خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون دکتری بیوشیمی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دروس عمومی و تخصصی آزمون دکتری رشته بیوشیمی دارای چه ضرایبی هستند؟

در آزمون دکتری رشته بیوشیمی دروس عمومی دارای ضریب موثر ” 1 ” و دروس تخصصی دارای ضریب موثر ” 4 ” می‌باشند.

آیا منابع آزمون دکتری رشته بیوشیمی از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود؟

خیر، داوطلبان بایستی با توجه به سرفصل های اعلام شده از سوی سازمان سنجش، نسبت به تهیه منابع اقدام کنند.

سرفصل های امتحانی آزمون دکتری بیوشیمی، شامل چه دروسی است؟

سرفصل های امتحانی آزمون، شامل دروس استعداد تحصیلی، زبان عمومی، بیوشیمی، بیوفیزیک، میکروبیولوژی، ژنتیک، زیست شناسی سلولی و ملکولی، ساختار ماکر و مولکول های زیستی، آنزیم شناسی و متابولیسم و روش های بیوشیمی می‌باشد.

منبع: منابع آزمون دکتری بیوشیمی

منابع آزمون دکتری رشته شیمی کاربردی

رشته شیمی کاربردی از رشته های امتحانی گروه علوم پایه می‌باشد که طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری، دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در این آزمون می‌باشند. داوطلبانی که در آزمون دکتری رشته شیمی کاربردی شرکت و ثبت نام می‌کنند، درصورتی موفق به کسب قبولی خواهند شد که به منابع آزمون دکتری رشته شیمی کاربردی توجه ویژه ای داشته و آنها را مطابق با سرفصل های امتحانی اعلام شده، تهیه کنند. با توجه به اهمیت موضوع منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی، در ادامه منابع آزمون دکتری رشته شیمی کاربردی معرفی کرده ایم. تمامی داوطلبان آزمون دکتری می‌توانند برای دریافت مشاوره با مرکز مشاوره تحصییلی دانتل تماس بگیرند.

منبع: منابع آزمون دکتری رشته شیمی کاربردی

منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی 

دروس عمومی دکتری مهندسی شیمی کاربردی ، همانند سایر رشته‌ها از دو درس زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی تشکیل می‌شود. برای این دو درس عمومی منابع متعددی معرفی شده است.

سوالات دروس تخصصی با توجه به ضریبی که دارند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین انتخاب منابع این دسته از دروس می‌تواند در موفقیت داوطلب تاثیر مستقیم داشته باشد. در ادامه به معرفی منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی پرداخته شده است.

بخوانید: راهنما 
بخوانید:
"}" data-sheets-userformat="{"2":29313,"3":{"1":0},"10":1,"12":0,"15":"Arial","16":16,"17":1}" style="padding: 0px; margin: 0px; list-style: none; border: 0px; outline: none; box-sizing: border-box;">ثبت نام آزمون دکتری

سرفصل امتحانی 

متقاضیان آزمون دکتری رشته شیمی کاربردی، بایستی برای مطالعه سرفصل ها از منابع دکتری شیمی کاربردی معتبر موجود در بازار استفاده کنند، از طرفی منابع شان باید مناسب با سرفصل های امتحانی این آزمون نیز باشد به همین دلیل سازمان سنجش سرفصل های امتحانی این آزمون را اعلام می‌کند. لازم است اشاره کنیم که دروس عمومی دارای ضریب موثر “یک” و دروس تخصصی دارای ضریب موثر “چهار” است.

سرفصل های امتحانی آزمون دکتری رشته شیمی کاربردی که براساس دروس تخصصی و عمومی دسته بندی شده است، به شرح موارد زیر می‌باشد:

  • دروس عمومی شامل درس استعداد تحصیلی و درس زبان عمومی ( انگلیسی )
  • دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد شامل درس کنترل دستگاه ها و گسترش شیمی از آزمایشگاه به صنعت، درس واکنش گاه های شیمیایی و درس شیمی تجزیه پیشرفته

منابع کنترل دستگاه و گسترش شیمی از آزمایشگاه به صنعت | سطح کارشناسی ارشد

درس کنترل دستگاه و گسترش شیمی از آزمایشگاه به صنعت از عناوین امتحانی تخصصی آزمون دکتری شیمی کاربردی است، که برای مطالعه آن داوطلبان می‌توانند از منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی زیر استفاده کنند.

  • کتاب وسایل اندازه گیری و کنترل در فرآیندهای شیمیایی، متالوژی و معدنی. و.ر.راداکریشنان | به ترجمه دکتر جمشید بهین از انتشارات دانشگاه رازی.
  • کتاب کنترل دستگاهی با اندازه گیری های دما، فشار و برخی خواص فیزیکی، دکتر محمد ادریسی. حسین روح اللهی. دکتر علی ادریسی از انتشارات جهاد دانشگاهی.
  • کتاب کنترل فرآیند | به تالیف کمیل کیهانی و سجاد افشاریان از انتشارات پوران پژوهش.
  • کتاب گسترش شیمی از آزمایشگاه در صنعت | به تالیف محمد ادریسی از انتشارات جهاد دانشگاهی.
  • کتاب گسترش شیمی در صنعت | به تالیف حسین آتشی و پیمان لطفیان از انتشارات موسسه کتاب آراد.
  • جزوه گسترش شیمی از آزمایشگاه به صنعت | دانشگاه تهران. منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی
  • جزوه گسترش شیمی از آزمایشگاه به صنعت | موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
  • جزوه گسترش شیمی از آزمایشگاه به صنعت | دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
  • جزوه کنترل دستگاه ها دانشگاه تهران.
  • جزوه کنترل دستگاه ها دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
  • جزوه کنترل دستگاه ها موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
  • جزوه کنترل فرایند موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر

منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی | واکنش گاه های شیمیایی 

درس واکنش گاه های شیمیایی از عناوین امتحانی تخصصی آزمون دکتری شیمی کاربردی می‌باشد، که برای مطالعه آن داوطلبان می‌توانند از منابع دکتری شیمی کاربردی زیر استفاده کنند.

  • کتاب مهندسی واکنش های شیمیایی (Chemical Reaction Engineering) | به تالیف اوکتاو لونشپیل | به ترجمه مرتضی سهرابی، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران).
  • کتاب سینتیک و طراحی راکتورهای شیمیایی | به تالیف رضا طاهری از انتشارات دانشگاه هرمزگان.
  • کتاب طراحی راکتورهای شیمیایی | به تالیف اسکات فوگلر | به ترجمه محمد کاظمینی و بهشته حسامی از انتشارات کتاب دانشگاهی.
  • کتاب سینتیک و طراحی راکتورهای شیمیایی، مجموعه مهندسی شیمی | به تالیف حجت الله احمدی از نتشارات پوران پژوهش.
  • کتاب حل تشریحی مسائل راکتورهای شیمیایی | به تالیف اوکتاو لونشپیل | به ترجمه مرتضی سهرابی از انتشارات نوآور.
  • کتاب کنکور مهندسی شیمی، سینتیک و طراحی راکتورهای شیمیایی، خلاصه مطالب درسی نکات ویژه کنکوری | به تالیف محمد حسن منصوری از انتشارات آزاده.
  • کتاب سینتیک و طراحی راکتورهای شیمیایی، ویژه گروه فنی – مهندسی، شامل شرح درس، نکته، مثال های حل شده، نکات کلیدی، تست های طبقه بندی شده | به تالیف جواد جهانبخش رستمی و عزیز باباپور از انتشارات علوی فرهیخته.
  • جزوه سینتیک و طراحی راکتورهای شیمیایی | دکتر فاطمی دانشگاه تهران.
  • جزوه واکنش گاه های شیمیایی | موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
  • جزوه واکنش گاه های شیمیایی | دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.

منابع شیمی تجزیه پیشرفته | سطح کارشناسی ارشد

درس شیمی تجزیه پیشرفته از عناوین امتحانی تخصصی آزمون دکتری شیمی کاربردی است، که برای مطالعه آن داوطلبان می‌توانند از منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی زیر استفاده کنند.

  • کتاب شیمی تجزیه پیشرفته | به تالیف دیوید هاروی و الهه رحیم پور از انتشارات شایسته، درویش.
  • کتاب شیمی تجزیه پیشرفته، برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری | به تالیف محمد ادریسی از انتشارات امید مجد.
  • کتاب اصول تجزیه دستگاهی | به تالیف داگلاس آروید اسکوگ، جیمز هولر و تیموتی نیمن | به ترجمه عبدالرضا سلاجقه از انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.
  • کتاب شیمی دستگاهی | به تالیف علی معصومی از انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال.
  • کتاب خلاصه مباحث شیمی تجزیه | به تالیف مجید آروند برمچی از انتشارات پردازش.
  • کتاب مبانی شیمی تجزیه | به تالیف داگلاس ا. اسکوگ و وست. هالر. کروچ | به ترجمه شهین برهانی و زهرا مصحفی از انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر. 
  • کتاب شیمی تجزیه | به تالیف محمد اشتری و پریسا آخشی از انتشارات علوی فرهیخته.
  • جزوه اسپکتروسکوپی تجزیه ای | دانشگاه تربیت مدرس.
  • جزوه شیمی تجزیه  پیشرفته | دانشگاه تهران.
  • جزوه شیمی تجزیه پیشرفته | موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
  • جزوه شیمی تجزیه پیشرفته | دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
  • جزوه اسپکتروسکوپی تجزیه ای | دانشگاه علم و صنعت

منابع دکتری شیمی کاربردی | زبان عمومی 

درس زبان عمومی از عناوین امتحانی عمومی آزمون دکتری شیمی کاربردی می‌باشد، که برای مطالعه آن داوطلبان می‌توانند از منابع دکتری شیمی کاربردی زیر استفاده کنند.

  • کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی | به تالیف شهاب اناری و همکاران از انتشارات مبتکران.
  • کتاب تافل رهنما | به تالیف ابراهیم نظری تیموری از انتشارات رهنما.
  • کتاب 504 واژه ضروری تافل  از انتشارات جنگل.
  • کتاب گرامر زبان انگلیسی | به تالیف عباس فرزام از انتشارات باستان.
  • کتاب مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی از انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور.
  • کتاب خودآموز IELTS | به تالیف محمد معین جهانگیر و علی زارعی از انتشارات نور علم.
  • کتاب نکته ها و مهارت های موفقیت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی | به تالیف عبدالرضا تالانه و شاهین شریفی از انتشارات کیومرث. منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی
  • کتاب تست و گرامر انگلیسی | به تالیف عباس فرزام از انتشارات باستان.
  • کتاب نکات کلیدی گرامر در زبان انگلیسی | به تالیف مورفی ریموند | به ترجمه میمنت رحمتی از انتشارات دانش پرور.
  • کتاب راهنمای جامع آزمون تافل | به تالیف سید محمدرضا ناصرزاده و یاشار دهدشتی از انتشارات نگاه دانش.
  • کتاب مجموعه سوالات تافل آزمون دکتری | به تالیف محمود رمضانی از انتشارات سرای عدالت.

منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی | استعداد تحصیلی 

درس استعداد تحصیلی از عناوین امتحانی عمومی آزمون دکتری شیمی کاربردی است، که برای مطالعه آن داوطلبان می‌توانند از منابع دکتری شیمی کاربردی زیر استفاده کنند.

  • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | به تالیف احمد صداقت از انتشارات نگاه دانش.
  • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی | به تالیف هوشنگ عباس فام از انتشارات راه.
  • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | به تالیف عرفانیان، اصلانی، غفارزاده از انتشارات نگاه دانش.
  • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | به تالیف هادی مسیح خواه، محمد وکیلی از انتشارات کتابخانه فرهنگ.
  • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی GMAT 2011 | به تالیف مجید نگهداری از انتشارات مولف.
  • جزوه اینترنتی 100 مساله حل شده استعداد تحصیلی دکتری | به تالیف هادی مسیح خواه، محمد وکیلی از انتشارات کتابخانه فرهنگ.
  • نمونه سوالات دکتری دانشگاه های صنعتی شریف | دانشگاه صنعتی امیرکبیر | دانشگاه تهران.
  • جزوه استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | احمد صداقت.
  • جزوه استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | عرفانیان.
  • جزوه استعداد تحصیلی | جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف.
  • جزوه استعداد تحصیلی | جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
  • جزوه استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت | محمد وکیلی.
  • جزوه استعداد تحصیلی | جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران.

انتخاب بهترین منابع دکتری شیمی کاربردی

در مطالب بالا به چندین منابع دکتری شیمی کاربردی اشاره کردیم که همگی آنها از بهترین منابع موجود برای مطالعه می‌باشد اما این مطلب به معنی این نیست که تمامی این منابع بایستی تهیه و مطالعه شود. توصیه مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل به تمامی داوطلبان آزمون، این است که برای هر درس یک منبع از میان منابع معرفی شده، تهیه کنند و سعی کنند همان منبع را به طور کامل مطالعه کنند. مطالعه یک منبع مناسب و معتبر در کنار فاکتور برنامه ریزی حتما موفقیت را در پی خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته دکتری شیمی کاربردی در مقطع دکتری در چه دانشگاه هایی ارائه می‌شود؟

آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می‌گردد و در سال گذشته نیز این رشته در دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگران و دانشگاه آزاد ارائه شده بود.

آیا منابع آزمون دکتری شیمی کاربردی از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود؟

خیر سازمان سنجص فقط سرفصل ها و عناوین امتحانی آزمون را اعلام می‌کند و داوطلبان خود بایستی نسبت به منابع شناخت پیدا کنند.

سرفصل های امتحانی آزمون دکتری شیمی کاربردی، شامل چه دروسی است؟

سرفصل های امتحانی آزمون دکتری شیمی آلی، شامل دروس استعداد تحصیلی، زبان عمومی، کنترل دستگاه ها و گسترش شیمی از آزمایشگاه به صنعت، واکنش گاه های شیمیایی و شیمی تجزیه پیشرفته می‌باشد.

منبع: منابع آزمون دکتری رشته شیمی کاربردی