ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ معمولا در آذر ماه انجام می شود. متقاضیان شرکت در کنکور ارشد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، در آزمون ثبت نام نمایند. گزینش دانشجویان کلیه دوره‌های تحصیلی شامل روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد، از طریق نتایج این آزمون انجام می‌شود. آزمون کارشناسی ارشد برای تمام دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود. در ادامه اطلاعات تکمیلی زمان و شرایط و نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1403 را ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام کنکور ارشد

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری آزمون می باشد و به منظور ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ زمان مشخصی را از طریق سایت ” sangesh.org ” منتشر می کند تا متقاضیان بتوانند در بازه های زمانی مشخصی اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی خود نمایند. از همین رو متقاضیان می توانند به منظور تکمیل مراحل نام نویسی خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

با توجه به اینکه کنکور ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است، ثبت نام هر دو به صورت مشترک در سایت سازمان سنجش آموزش انجام می شود.

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1403

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد طبق برنامه زمانی سازمان سنجش نام نویسی ارش سال گذشته در ۱۶ آذر ماه آغاز و تا ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت. داوطلبان در این بازه زمانی می توانسند نام نویسی خود را در سایت سنجش انجام دهند. 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از ۷ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۲ می باشد.

 سازمان سنجش هر ساله یک بازه زمانی یک هفته ای را جهت نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد در نظر می گیرد، اما برخی از متقاضیان به دلیل اطلاع نداشتن از آن، از تکمیل مراحل نام نویسی جا می مانند. این دسته از متقاضیان می‌توانند در فرصت مجددی که سازمان سنجش برای جاماندگان درنظر می گیرد، نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند. در نظر داشته باشید که مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد معمولا چند باری تمدید می شود، اما بهتر است که ثبت نام کنکور ارشد خود را در روزهای ابتدایی مهلت در نظر گرفته شده انجام دهید.

 

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

هر ساله با شروع ثبت نام کنکور ارشد، دفترچه راهنما ثبت نام ارشد نیز در سایت سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند نسبت به دانلود و مطالعه آن اقدام نمایند. در دفترچه راهنمای ثبت نام تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان همچون زمان و نحوه نام نویسی، مدارک و شرایط، لیست رشته ها و… قرار دارد. 

اطلاعات دفترچه هرساله بروزرسانی می‌شود پس همه داوطلبان حتی آن هایی که سال گذشته در آزمون شرکت کرده اند نیز باید دفترچه سال جدید را مطالعه نمایند. در حال حاضر دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1403 منتشر نشده است. به محض انتشار، لینک دانلود آن در این صفحه قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به صورت مستقیم دفترچه را دانلود نمایید. 

 

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

ثبت‌نام آزمون تابع شرایطی است که در ادامه شرایط ثبت نام کنکور ارشد را ارائه کرده ایم.

✅ داشتن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دانشجویان دوره کارشناسی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.

✅ شاغلین در سازمان های دولتی و وزارت خانه ها و فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی و دبیری باید موافقت سازمان مربوط به خود را جلب نموده باشند.

❌ در صورت تحصیل در مقطع ارشد، پیش از اتمام مهلت نام نویسی در این آزمون، انصراف قطعی از تحصیل داده باشند. به استثنا افرادی که فقط رشته محل های دانشگاه آزاد را مدنظر دارند.

❓❗ فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی وضعیت تعهد خدمت خود را مشخص نموده باشند.

⛔داوطلبان آقا منعی از نظر سازمان نظام وظیفه نداشته باشند.

⛔دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه به شرط انصراف قطعی از تحصیل تا پیش اتمام مهلت ثبت نام کنکور ارشد

⛔داوطلبان که تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی آن ها از سال ۸۶ به بعد می باشد نباید معدل دوره کارشناسی کمتر از ۱۲ باشد.

 

مدارک ثبت نام کنکور ارشد 1403

برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 به برخی مدارک نیاز می باشد که در ادامه آن ها را آورده ایم.

✅فایل اسکن شده از عکس داوطلب (این عکس باید با حجم و اندازه مشخص و تعیین شده ای که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، در سامانه بارگذاری گردد.)

✅خرید کارت اعتباری 10 رقمی از سایت سازمان سنجش و ارائه کد سریال ثبت نام

✅اصل فرم تکمیل شده معدل که در انتهای دفترچه راهنما درج شده است. (این فرم مختص دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی است که باید حداکثر تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیل شوند.)

برای آگاهی از تمامی مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

راهنما ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

طبق چارت زیر اولین مرحله ثبت نام کنکور ارشد، دریافت و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد می باشد. هر داوطلب مطابق برعلاقه‌مندی خود نهایتا در دو رشته مجاز به ثبت‌نام می‌باشد. کلیه دارندگان مدارک کارشناسی مجاز به ثبت‌نام در آزمون می‌باشند. داوطلبان باید برای انجام نام نویسی مراحل زیر پیگیری نمایند.

 

راهنما تصویری گام به گام

در ادامه به شرح راهنما و نحوه ثبت نام کنکور ارشد می پردازیم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

3️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید.

4️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام کنکور ارشد 1403 بر روی گزینه ” خرید سریال ثبت نام ” کلیک کنید. 

6️⃣ با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای برایتان نمایش داده می شود که شامل دو گزینه است. گزینه اول ” سریال ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ ” و گزینه دوم ” سریال علاقه مندی رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی آزمون ارشد 1403 ” می باشد.

7️⃣ اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را در کنار پست الکترونیک خود وارد کنید و سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

8️⃣ در صفحه جدید تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده‌ام ” را  فعال کنید و سپس بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. 

9️⃣ اطلاعات  کارت بانکی را وارد کرده و سپس بر روی ” پرداخت ” کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، سریال کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ فرصت مجددی می‌باشد که سازمان سنجش در اختیار داوطلبانی که نتوانسته اند در مهلت مقرر، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، قرار می دهد. معمولا تمدید زمان ثبت نام بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت نام ارشد 1403 می باشد. همینطور در یک بازه زمانی جداگانه نیز این فرصت مجدد ثبت نام، در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد

 

مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

سازمان سنجش هر ساله در آذر ماه یک مهلت یک هفته ای تا ده روزه را جهت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد در نظر می گیرد که داوطلبانی که از این تاریخ مطلع باشند، می توانند مراحل ثبت نام خود را طی کنند. اما با این حال نیز بسیاری از متقاضیان از ثبت نام در زمان ثبت نام جا می مانند. برای ثبت نام این دسته از داوطلبان، سازمان سنجش زمان ثبت نام کنکور ارشد را نیز تمدید می کند. تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403 معمولا دو الی سه روز می باشد که بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت نام می باشد.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از ۷ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۲ می باشد.

داوطلبان در بازه زمانی مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش دفترچه راهنما ثبت نام دانلود و به صورت کامل مطالعه کنند. پس از آن فرآیند نام نویسی را شروع و فرم ثبت نام تکمیل و در آخر کدرهگیری نام نویسی خود را دریافت کنند. داوطلبان گرامی توصیه می کنیم حتما پیش از نام نویسی مقاله راهنما جامع زیر را مطالعه نمایید.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

سازمان سنجش برای آن دسته از متقاضیانی که در زمان تعین شده از ثبت نام جا مانده‌اند. پس از اتمام زمان ثبت‌نام چند روز دیگر مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403 تمدید می کند. تا همه داوطلبان متقاضی بتوانند در کنکور کارشناسی ارشد که در اریبهشت ۱۴۰۳ برگزار شرکت نموده و شانس خود را برای قبولی و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسنجند.

تاکنون سازمان سنجش اطلاعیه از زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 اعلام نکرده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

برخی از متقاضیان در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و حتی در زمان تمدید تاریخ ثبت نام به دلایلی از جمله نقص مدارک موفق به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام این آزمون در سایت سازمان سنجش نمی شوند. این دسته از داوطلبان می توانند در فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 1403 نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ معمولا در دو بازه زمانی در اختیار متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد قرار داده می شود. مهلت مجدد ثبت نام اول در بهمن ماه و مهلت مجدد ثبت نام بعدی در اردیبهشت ماه می باشد. در سال گذشته مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد همزمان با زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد بود.

تاکنون سازمان سنجش پیرامون فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 1403 نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما به محض اعلام شدن، زمان دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و لحظه ای پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ در کانال تلگرام مرکز مشاوره تحصیلی دانتل عضو شوید با اطلاع قبلی از زمان های ثبت نام و دیگر مراحل این آزمون، از هیچ مرحله ای جا نمانید.

ویرایش اطلاعات آزمون کارشناسی ارشد 1403 

در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان جامانده می توانند ثبت نام خود ر ا انجام دهند. همزمان با این افرادی آن دسته از متقاضیانی که ثبت نام خود را انجام داده اند در صورت بروز خطا در وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود، آن ها نیز می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور ارشد خود اقدام کنند و اطلاعات وارد شده را تصحیح کنند.

اغلب اشتباهات داوطلبان در رابطه با معدل مقاطع قبلی خود می باشد. در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. ورود به سیستم ثبت نامی خود می توانند همه اطلاعات وارد شده نظیر معدل، اطلاعات فردی و حتی نسبت به تغییر حوزه امتحانی خود اقدام کنند و اطلاعات وارد شده را ویرایش کنند.

 

مشاوره مهلت ثبت نام ارشد ۱۴۰۳

در سال های اخیر برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد، هیچ آزمون جداگانه ای برگزار نمی شود. به عبارت صحیح تر آزمون کارشناسی ارشد ورود به دانشگاه های سراسرس و آزاد با یکدیگر ادغام شده است. 

بنابراین تمامی متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی بایستی که جهت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

داوطلبانی که در مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ مراحل نام نویسی خود را در سایت سازمان سنجش تکمیل می کنند. چنانچه بخواهند برخی اطلاعات فرم تقاضانامه خود را ویرایش کنند. می توانند در مهلت‌هایی که به عنوان تمدید مهلت ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ در نظر گرفته می شود، جهت ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

بنابراین توصیه مشاوران دانتل این است که فرم تقاضانامه خود را چندین بار بررسی کنید. درصورت نیاز به ویرایش حتما در مهلت‌هایی که به عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد و یا فرصت مجدد نام نویسی اعلام می گردد. فرم خود را ویرایش نمایید.

چنانچه پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون ارشد

22 شهریور 1402: مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در 23 تا 29 مهر ماه ۱۴۰۲ می باشد.

 

سوالات متداول

  1. مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403 چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام طبق روال سال های گذشته در آذرماه می باشد.

  2. آیا تاریخ ثبت نام تمدید نیز می شود؟

    بله، پس از اتمام مهلت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد، مهلت ثبت نام دو الی سه روز تمدید می شود.

  3. فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

    مهلت ثبت نام کنکور ارشد در دو بازه زمانی در بهمن ماه و اردیبهشت ماه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

    منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ همزمان با ثبت نام آزمون دانشگاه‌های سراسری انجام می شود. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد هستند. باید در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه و اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی خود نمایند. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 آشنا شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

طی سال های اخیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و ازاد با یکدیگر ادغام و در قالب یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد. بنابراین داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ازاد را دارند، بایستی  همانند داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری در آزمون یکپارچه ای که سازمان سنجش برگزار می‌کند، شرکت کنند و در ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نام نویسی نمایند.

زمان ثبت نام کنکور ارشد در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما بر اساس اطلاعیه های سازمان سنجش، مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 در تاریخ 16 آذرماه لغایت 22 آذر ماه بود و پیش بینی می‌شود که در سال جاری نیز در همین ماه انجام شود. بنابراین اگر علاقه مند به تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه آزاد نیز می‌باشید، لازم است در زمان نام نویسی، اقدام به تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی نمایید. 

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

ثبت‌نام آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت هماهنگ و هر ساله در آذر ماه انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در آزمون باید در زمان نام نویسی آزمون ارشد دانشگاه آزاد به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، چراکه خارج از این بازه زمانی مهلت ثبت‌نام وجود نخواهد داشت. 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1403 از ۷ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۲ می باشد.

البته لازم است اشاره کنیم که سازمان سنجش به منظور ثبت‌نام جاماندگان از مرحله نام نویسی مهلت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد را دو تا سه روز دیگر نیز تمدید می کند، اما بهتر است داوطلبان به امید تمدید مهلت ثبت‌نام نباشند و ثبت‌نام خود را در روزهای ابتدایی مهلت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد انجام دهند.

 

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

با شروع فرایند نام نویسی آزمون در سایت سنجش، دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد نیز منتشر می‌شود تا داوطلبان با مطالعه این دفترچه در جریان شرایط و جزئیات مربوط به آزمون قرار گیرند. اطلاعات مربوط به سهمیه ها، شرایط کنکور مجدد، نظام وظیفه داوطلبان آقا، فرم پیش نویس تقاضا نامه ثبت‌نام و … همگی در دفترچه راهنما قرار دارند و اطلاع از تمام این موارد جهت نام نویسی آزمون الزامی است.

دانلود دفترچه ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

تاکنون دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است اما می توانید برای اطلاع از کلیات ثبت‌نام تا زمان انتشار دفترچه مربوط به سال جاری، دفترچه سال گذشته را بررسی کنید. 

 

شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

✅داوطلبانی که قبلا در دانشگاه روزانه مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده اند، در صورت پذیرش مجدد در دانشگاه روزانه موظفند شهریه دانشگاه شبانه را پرداخت نمایند.

✅داوطلبان فارغ التحصیل در رشته‌های علوم پزشکی باید تعهد خدمت خود را به پایان برسانند تا مجاز به شرکت در آزمون ارشد شوند.

✅فارغ التحصیلان رشته‌های دبیری برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳ باید موافقت نامه کتبی آموزش و پرورش را دریافت نمایند.

✅برای شرکت در آزمون، دارا بودن حداقل معدل 12 مدرک کارشناسی لازم است و اگر معدل شما کمتر باشد، مجاز به ثبت‌نام نخواهید بود.

✅داوطلبان آقا می‌بایست از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام آزمون ارشد آزاد نداشته باشند و کد وضعیت نظام وظیفه مربوط به شرایط خود را از دفترچه راهنما استخراج و در فرم ثبت‌نام درج نمایند.

✅دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه که در آزمون سال 1403 پذیرفته شده‌اند، جهت شرکت در این آزمون می‌بایست تا قبل از پایان مهلت ثبت نام، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅دارا بودن یکی از مدارک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکترا حرفه‌ای از ملزومات اصلی ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد است.

✅دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می‌توانند ثبت نام را انجام دهند ولی حداکثر باید تا 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.

✅داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری که شرایط استفاده از سهمیه را دارند، باید از ارگان مربوطه کد پیگیری 12 رقمی تایید سهمیه خود را دریافت و در فرم ثبت نام درج نمایند.

راهنما ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد، ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در سایت سنجش انجام می‌گیرد. در ادامه نحوه ثبت نام کنکور ارشد را ارائه کرده ایم.

راهنما مراحل

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

 

2️⃣در سایت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

 

3️⃣از منوی سمت راست گزینه “ثبت نام” را انتخاب نمایید.

 

4️⃣بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید. این لینک در زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد فعال خواهد شد.

 

خرید کارت اعتباری

5️⃣در این مرحله بایستی بر روی گزینه ” خرید سریال ثبت نام” کلیک کنید. 

6️⃣با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای برایتان نمایش داده می شود که شامل دو گزینه است. گزینه اول ” سریال ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 “و گزینه دوم ” سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ ” می باشد . یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. (چنانچه قصد شرکت در دو رشته امتحانی شامل یک رشته اصلی و یک رشته شناور را دارید، باید دو عدد کارت اعتباری تهیه نمایید. )

7️⃣اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را در کنار پست الکترونیک خود وارد کنید. سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

8️⃣در صفحه جدید ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده‌ام”  را  فعال کنید و سپس بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. 

9️⃣اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خو را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام ارشد آزاد ، سریال کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

 

تکمیل مراحل نام نویسی

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای دانشگاه سراسری و آزاد از طریق سایت سازمان سنجش در تاریخ 22 تا 29 آبان سال جاری انجام می‌گیرد. به طور کلی آزمون دکتری دارای دو آزمون کتبی و شفاهی می باشد. متقاضیان ابتدا باید در بازه زمانی اعلام شده به سایت سازمان سنجش “sanjesh.org” مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. پس از برگزاری آزمون دکتری و اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در این مرحله شده باشند، می توانند در مصاحبه آزمون که از سوی دانشگاه اعلام می شود، شرکت کنند. در ادامه جزئیات تکمیلی ثبت نام دکتری 1403 را ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام آزمون دکتری

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که مایل به تحصیل در کدرشته‌های ارائه شده مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری و در تمامی دوره از جمله روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد هستند. باید از تمامی موارد زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ شرایط و مدارک لازم، نحوه و هزینه نام نویسی و همینطور اطلاعات لازم جهت تکمیل فرم تقاضانامه به آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری تخصصی Ph.d اطلاع داشته تا بدون وجود مشکلی ثبت نام دکتری خود را به پایان برسانند.

 

زمان ثبت نام دکتری 1403

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور در بازه های زمانی نزدیک به شروع مهلت ثبت نام در آزمون دکتری یک تقویم مربوط به زمانبندی برگزاری این آزمون را منتشر می کند که یکی از موارد درج شده در آن زمان نام نویسی آزمون دکتری می باشد. متقاضیان می توانند با اطلاع از این تقویم ثبت نام خود را در مهلت مقرر انجام دهند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از 17 تا 23 آبان ماه 1402 می باشد.

داوطلبان باید در زمان‌های مقرر و طی مهلت ثبت نام، به سایت ثبت نام دکتری به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند. پیش از ثبت نام باید دفترچه ثبت نام دکتری را دانلود و مطالعه نمایید. 

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1403 شرایط شرکت در آزمون شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی است. در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

 

شرایط عمومی 

  • اعتقاد به دین اسلامی و یا یکی از ادیان به رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد و عمل به احکام عملی اسلام با انجام واجباب و دوری از محرمات
  • نداشتن عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها

 

شرایط اختصاصی

✅داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی (داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی هستند، باید مدرک خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ اخذ نمایند.)

✅پذیرفته نشدن در دوره روزانه آزمون دکتری سال گذشته

✅نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان آقا ثبت نام دکتری

✅انصراف دانشجویان دکتری در دوره روزانه تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

✅داوطلبان درحال تحصیل دوره‌های غیر روزانه دکتری چنانچه داوطلبان آقا مشکل نظام وظیفه نداشته باشند. می‌توانند در آزمون دکتری شرکت کنند. اما اگر در کد رشته محلی پذیرفته شوند باید از محل تحصیل خود انصراف دهند و در کدرشته محل جدید ثبت نام کنند.

✅ توجه به شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی (هر متقاضی آزمون دکتری، مجاز به شرکت در یک کد رشته امتحانی است.)

✅ شرکت و ثبت نام آزمون دکتری دارای شرط معدل می باشد. به طوری که داوطلبان با معدل کمتر از 14 حق ثبت نام در این آزمون را ندارند.

برای مطالعه شرایط کامل ثبت‌نام همه متقاضیان و البته موارد خاص می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری

در مراحل ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ اشاره کردیم که متقاضیان برای نام نویسی در این آزمون باید مدارک ثبت نام دکتری را آماده کنند تا در زمان ثبت نام وارد نمایند. در ادامه به برسی هر یک از این مدارک خواهیم پرداخت.

اطلاعات شناسنامه‌ای نام و نام خانوادگی
نام پدر
تاریخ تولد
شماره شناسنامه و کد ملی
سریال شناسنامه
عکس اسکن عکس 4*3 داوطلب (حداکثر 70 کیلوبایت حجم)
آدرس محل سکونت و کد پستی آدرس محل دقیق سکونت داوطلب و کد پستی که شامل یک کد ده رقمی می‌باشد.
شماره تلفن شماره تلفن ثابت و منزل داوطلب و شماره تلفن همراه برای دریافت پیامک کوتاه
کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری  خرید کارت سریال 12 رقمی ثبت نام بعد از پرداخت هزینه
مدارک سهمیه داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و ایثارگران 5 درصدی هستند، بایستی کد پیگیری 12 رقمی سهمیه خود را وارد کنند.
کد نظام وظیفه داوطلبان آقا باید به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری مراجعه کنند و کد نظام وظیفه خود را استخراج کنند.
مدارک داوطلبان با معلولیت داوطلبانی که دارای معلولیت هستند بایستی ابتدا به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند.
تکمیل فرم معدل داوطلبانی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند بایستی نسبت به تکمیل فرم معدل نیز اقدام کنند.

 

راهنما ثبت نام آزمون دکتری 1403

اگر متقاضی ثبت نام در آزمون دکتری ۱۴۰۳ می باشید، بایستی که از مراحل نام نویسی مطلع شوید. به طور کلی مراحل نحوه ثبت نام دکتری به شرح مراحل زیر می باشد. 

1️⃣ به سایت ثبت نام آزمون دکتری یعنی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایید.

2️⃣ بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنید.

 

3️⃣ در این مرحله ثبت نام آزمون دکتری بایستی بر روی لینک فعال ” ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

پرداخت هزینه 

4️⃣ برای پرداخت 

"}" data-sheets-userformat="{"2":29313,"3":{"1":0},"10":1,"12":0,"15":"Arial","16":16,"17":1}" style="padding: 0px; margin: 0px; list-style: none; border: 0px; outline: none; box-sizing: border-box;">هزینه ثبت نام دکتری لازم است گزینه ” خرید کارت ” را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید.

5️⃣ برای خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری بایستی بر روی گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکترا 1403 ” کلیک نمایید. سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را از پایین صفحه انتخاب کنید.

6️⃣ در این مرحله باید مشخصات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، تلفن ثابت، تلفن همراه، پست الکترونیک را وارد کنید تا وارد درگاه پرداخت شوید.

7️⃣ در صفحه جدید تیک گزینه “ ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. در نهایت بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید.

8️⃣ اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کنید و در نهایت شماره سریال 12 رقمی کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری خود را دریافت کنید.

تکمیل مراحل نام نویسی

9️⃣ برای تکمیل مراحل ثبت نام، مجدد به صفحه اول برگردید و گزینه “ تایید و ادامه – گام بعدی ” را انتخاب کنید.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ طبق اطلاعیه سازمان سنجش از 30 مهر تا 6 آبان ماه 1402 می باشد. داوطلبان در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری بسیاری از آزمون‌های ورودی دانشگاه ها از جمله آزمون دوره دکترا تخصصی می‌باشد. بسیاری از داوطلبان، علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی هستند که برای این امر بایستی در زمان‌های مقرر و تعیین شده، از طریق سایت سنجش نسبت به نام نویسی آزمون دکتری اقدام کنند. در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان ثبت نام دکتری 1403 می‌پردازیم.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکترا ۱۴۰۳ را دارند بایستی از زمان ثبت نام آزمون دکتری مطلع باشند تا در مهلت نام نویسی آزمون دکتری ، نام نویسی خود را نهایی کنند و جزو جاماندگان از آزمون دکترا 1403 نباشند. 

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از 17 تا 23 آبان ماه 1402 می باشد.

شرکت در آزمون دکترا ۱۴۰۳ نیازمند داشتن آمادگی کامل می‌باشد، به همین دلیل سازمان سنجش چند ماه پیش از شروع نام نویسی و برگزاری آزمون، تقویم آموزشی برگزاری آزمون دکترا را منتشر می‌کند تا داوطلبان با داشتن یک برنامه ریزی، خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند.

تمدید زمان ثبت نام دکتری 1403

سازمان سنجش بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ یک بازه زمانی دو تا سه روزه دیگر را به عنوان فرصت مجدد برای جاماندگان از فرآیند نام نویسی و دسته ای از داوطلبان که قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند، اعلام می کند.

تاکنون اطلاعیه ای پیرامون تمدید مهلت نام نویسی آزمون دکترا 1403 نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام نشده است، اما همانطور که اشاره کردیم این بازه زمانی بلافاصله پس از اتمام ثبت‌نام و در آذر ماه خواهد بود. به محض اعلام تمدید مهلت نام نویسی، زمان دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

چگونگی نام نویسی در آزمون دکترا ۱۴۰۳

نام نویسی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام آزمون دکتری 1403 با مراجعه به این سایت و خریداری سربال ثبت‌نام کارت آزمون می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. در ادامه مراحل کلی نام نویسی را شرح خواهیم داد.

✅مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org

✅دانلود دفرتچه راهنما ثبت‌نام و مطالعه کامل آن

✅آگاهی از شرایط ثبت‌نام و آماده کردن مدارک لازم نام نویسی

✅خریداری کارت در زمان ثبت نام دکتری و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی 

✅تکمیل فرم ثبت‌نام و بارگزاری مدارک

✅ردیافت شماره پرونده 7 رقمی و کد رهیگیری 16 رقمی که به منزله پایان فرآیند نام نویسی می باشد.

داوطلبان گرامی با کلیک بر روی مقاله زیر می توانید راهنما گام به گام در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ می توانید مقاله را مطالعه کنید.

مشاوره آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان برای ورود به مقطع دکتری بایستی در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند. تمامی داوطلبان مایل به تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری و در تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد، هستند بایستی در همین آزمون شرکت کنند. داوطلبان با پرداخت هزینه در زمان ثبت نام آزمون دکتری می توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

با توجه به اینکه این آزمون، توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، تمامی اخبار مربوط به آزمون دکترا نیز از طریق این سایت منتشر می‌شود. داوطلبان می توانند برای دریافت تمامی اطلاعیه ها، مدارک لازم و دریافت نتایج می توانند به سایت مجموعه تحصیلی دانتل مراجعه نمایند.

داوطلبان باید پیش از نام نویسی آزمون دکترا، دفترچه نام نویسی آزمون دکتری نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری را به دقت مطالعه کنند و سپس نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و ثبت نهایی و دریافت کد رهگیری خود اقدام کنند. . 

چنانچه پیرامون آزمون دکتری سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. ثبت‌نام آزمون دکترا از طریق کدام سایت انجام می شود؟

    از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” انجام می شود.

  2. آیا مهلت نام نویسی کنکور دکتری تمدید می شود؟

    بله، سازمان سنجش پس از اتمام زمان قانونی ثبت نام، یک بازه زمانی چند روزه نیز به عنوان فرصت مجدد ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

  3. زمان ثبت نام آزمون دکتری در چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام دکتری در تاریخ 22 تا 29 آبان ماه 1401 می باشد.

    منبع: زمان ثبت نام آزمون دکتری