فرم هدایت تحصیلی نهم برای تکمیل مراحل هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و امتیاز بندی عملکرد آن ها در اختیار دانش آموزان و اولیا قرار می گیرد. تعداد فرم های تحصیلی نهم هفت فرم است که هر یک جهت تکمیل مراحل جداگانه ای از هدایت تحصیلی نهم مورد استفاده قرار می گیرد. امکان دریافت فرم های مرتبط به هدایت تحصیلی از طریق سامانه پادا برای دانش آموزان امکان پذیر است. در صورتی که مایل به دریافت جزئیات بیشتری از فرم هدایت تحصیلی نهم می باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
منبع: فرم هدایت تحصیلی نهم
از موضوعات مهمی که با آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان ارتباط مستقیمی دارد، فرآیند هدایت تحصیلی می باشد که به نوبه خود تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و یا عدم موفقیت دانش آموزان خواهد داشت.
در انتخاب رشته دانش آموزان جهت ورود به مقطع دهم، فاکتورهای مختلفی شامل ویژگی های فردی و درونی، عملکرد تحصیلی، محیط زندگی و والدین و همینطور جنبه های شخصیتی آن ها تاثیر می گذارد. از همین رو برای هدایت تحصیلی آن ها فرم های متعددی در نظر گرفته شده است تا امتیاز متقاضیان برای انتخاب رشته مشخص شود. فرم هدایت تحصیلی نهم در 7 فرم از طریق سایت پادا قابل دریافت است.
در نظر داشته باشید که هر یک از فرم ها و نمون برگ های طراحی شده برای فرآیند هدایت تحصیلی، به صورت مستقل جهت نظرخواهی از معلمان، والدین، مشاوران مدرسه و خود دانش آموز طراحی شده اند. همینطور تعدادی از فرم هدایت تحصیلی نهم نیز نشان دهنده نتایج آزمون های مشاوره و فرم های الویت ثبت نام هدایت تحصیلی پایه نهم هستند.
از آنجایی که هدایت تحصیلی از موضوعات مهم برای دانش آموزان و خانواده های آن ها است، در ادامه سعی داریم اطلاعات بیشتری پیرامون آن ها ارائه کنیم.
در انتخاب رشته پایه نهم، عوامل بسیاری تاثیر می گذارند که از مهم ترین آن ها نظرات والدین، معلمان و مشاوران مدرسه پیرامون عملکرد تحصیلی دانش آموز است تا بتوان اینگونه توانمندی ها و ضعف های او را شناسایی کرد.
به طور کلی فرآیند هدایت تحصیلی فرآیند مهمی است که نادیده گرفتن هر یک از مواردی که پیش تر به آن اشاره کردیم، می تواند منجر به ایجاد مشکل در آینده تحصیلی و سپس در آینده شغلی دانش آموز شود.
بسیاری از والدین و همینطور دانش آموزان از اطلاعاتی که در این فرم های نظر سنجی هدایت تحصیلی نهم که از طریق سامانه پادا در اختیار آن ها قرار می گیرد، اطلاعاتی ندارند و از معیارهای امتیاز بندی فرم ها مطلع نیستند. از همین رو در ادامه پیرامون هر یک از فرم هدایت تحصیلی نهم توضیحات کاملی آورده شده است.
اولین فرم هدایت تحصیلی نهم مربوط به نظر خواهی از دانش آموزان است. در این نمون برگ، جدولی از رشته های مربوط به شاخه های تحصیلی آورده شده است و لازم است دانش آموزان با مشاهده این رشته ها و در نظر گرفتن استعداد، توانایی و علاقه مندی های خود، رشته های مورد نظر و دلخواه خود را به ترتیب در این فرم الویت بندی نمایند.
برای فرم شماره یک هدایت تحصیلی، 10 امتیاز در نظر گرفته شده است و لازم است دانش آموزان رشته های مورد نظر خود را از الویت 1 تا 10 الویت بندی کنند و به آن امتیاز دهند.
فرم شماره 2 هدایت تحصیلی نهم، فرمی است که برای نظر خواهی از معلمان در مورد عملکرد تحصیلی دانش آموزان طراحی شده است.
در این نمون برگ هدایت تحصیلی، معلمان باید بر اساس معیارهای در نظر گرفته شده به عملکرد دانش آموز در طول یکسال تحصیلی یکی از امتیازهای عالی، خیلی خوب، خوب، متوسط، ضعیف و بد را بدهند.
برای فرم هدایت تحصیلی نهم شماره 2 و نظر خواهی از معلمان نیز 10 امتیاز در نظر گرفته شده است و هر یک از معیارهایی که به آن اشاره کردیم، دارای امتیاز مشخص و مخصوصی هستند که در جدول زیر می توانید آن را مشاهده کنید.
امتیاز دهی فرم نظر خواهی از معمان | |||||
عالی | خیلی خوب | خوب | متوسط | ضعیف | بد |
10 امتیاز | 8 امتیاز | 6 امتیاز | 4 امتیاز | 2 امتیاز | 0 امتیاز |
در این مرحله معلمان برای امتیاز دهی به دانش آموزان باید ملاک های زیر را در نظر بگیرند :
فرم هدایت تحصیلی نهم شماره 3 به منظور نظر خواهی از والدین طراحی شده است. این فرم نیز مشابه فرم اول دارای جدولی از رشته های تحصیلی است که دانش آموزان مجاز به انتخاب آن ها هستند.
والدین باید برای تکمیل فرم شماره 3 به نظرات و علاقه مندی دانش آموزان توجه کنند و همینطور پس از مشورت های لازم با معلمان و مشاوران مدارس، الویت های انتخابی خود را از الویت اول تا الویت پنجم تکمیل کنند.
فرم شماره 4 هدایت تحصیلی به منظور نظر خواهی از مشاوران تحصیلی مدارس طراحی شده است که هدف از آن مشخص شدن میزان توانایی ها، علاقه مندی ها، میزان آمادگی و مهارت دانش آموز برای ورود به رشته های مختلف و همینطور بررسی نتایج آزمون های مشاوره ای می باشد.
حساسیت و اهمیت فرآیند هدایت تحصیلی پایه نهم بسیار زیاد است و لازم است برای اینکه دانش آموزان به درک صحیح و درستی از رشته های تحصیلی برسند، در چندین آزمون مشاوره ای شرکت کنند.
وظیفه مشاوران مدارس این است که با توجه به آزمون های تکمیل شده توسط دانش آموزان و بررسی نظرات والدین و معلمان که در فرم هدایت تحصیلی نهم قبلی قابل رویت است، رشته های مناسب برای دانش آموزان را در فرم شماره چهار، الویت بندی کنند. در این مرحله برای آزمون رغبت 15 امتیاز و برای آزمون استعداد و هوش نیز 15 امتیاز در نظر گرفته شده است.
نمونه برگ و یا فرم هدایت تحصیلی نهم شماره 5 در واقع فرمی است که به منظور جمع بندی آزمون ها و نظرات مشاوران تحصیلی طراحی شده است. این فرم نیز توسط مشاوران تحصیلی مدارس تکمیل می شود و لازم است در آن با در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی دانش آموز، توانمندی ها و استعداد های او، نقاط ضعف و عملکرد تحصیلی که داشته است و همینطور نظراتی که والدین و معلمان او داشته اند، نتیجه گیری نهایی را در این فرم انجام دهد.
در واقع فرم هدایت تحصیلی نهم شماره 5 یک نتیجه گیری از چهار فرم قبلی است و مشاور مدرسه بر اساس آنچه که دانش آموز، معلمان، والدین و مشاوران در چهار فرم قبلی وارد کرده اند، به یک نتیجه گیری می رسند و سپس رشته های مورد نظر را برای دانش آموز الویت بندی و ثبت می کنند.
در نمونه برگ شماره 6 هدایت تحصیلی پایه نهم، نتایج آزمون های مشاوره ای به صورت جداگانه در نظر گرفته می شود. امتیاز دهی این فرم هدایت تحصیلی از 100 امتیاز است که بر اساس نتایح امتیاز بندی فرم ها، آزمون های مشاوره ای، الویت بندی رشته های تحصیلی و … محاسبه می گردد.
فرم شماره 7 هدایت تحصیلی، آخرین فرم هدایت تحصیلی نهم است که در آن دانش آموزان با توجه به برخورداری از شرایط تحصیل در رشته انتخابی، تکمیل ظرفیت رشته و … در رشته هایی که بر اساس امتیازات برای او انتخاب شده است، از الویت (الف) تا الویت (د) الویت بندی می گردد. در ادامه توضیحاتی را پیرامون مفهوم معیارهای در نظر گرفته شده برای امتیازدهی های فرم هدایت تحصیلی نهم آورده ایم :
دانش آموزان نهمی برای شرکت در مرحله هدایت تحصیلی باید به سایت پادا مراجعه کنند. در ادامه راهنمای دریافت فرم هدایت تحصیلی نهم از طریق سایت پادا را آورده ایم :
در نظر داشته باشید که طی سال های اخیر، تغییراتی در سامانه های آموزشی ایجاد شده است؛ به طوری که در سال های گذشته دانش آموزان باید برای دریافت فرم هدایت تحصیلی نهم به سامانه همگام مراجعه می کردند، در سال جاری باید به سامانه پادا مراجعه کنند.
انتخاب رشته در مقطع نهم شروعی برای رقم زدن آینده تحصیلی هر دانش آموز است که تاثیر بسیاری در آینده شغلی افراد نیز خواهد داشت؛ بنابراین می توان گفت از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و لازم است بسیار دقیق انجام شود. در این زمینه دانش آموزان و والدین باید در مورد زمینه های علاقه مندی، توانایی ها و مهارت هایی که دانش آموز دارد، اطلاعات بیشتری کسب کنند و همینطور با شناخت بهتر و بیشتر رشته ها، بتوانند انتخاب صحیحی در این زمنیه داشته باشند.
دریافت مشاوره از مشاوران تحصیلی مجرب می تواند راهنمای خوبی برای تکمیل فرم هدایت تحصیلی نهم باشد. در صورتی که نیاز به دریافت راهنمایی دارید، می توانید از از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل مشاوره دریافت کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه فرم هدایت تحصیلی نهم با پاسخنامه میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.
فرم هدایت تحصیلی نهم چه تعداد هستند؟
فرم های هدایت تحصیلی نهم در 7 نمون برگ طراحی شده اند.
دانش آموزان در تکمیل فرم هدایت تحصیلی نهم و نظر خواهی از دانش آموز باید چه مواردی را در نظر بگیرند؟
لازم است دانش آموزان در تکمیل فرم نظر خواهی از دانش آموز علاقه مندی ها و توانایی های خود را در نظر بگیرند.
دریافت فرم های هدایت تحصیلی نهم از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟
دریافت فرم هدایت تحصیلی نهم از طریق سایت پادا با آدرس الکترونیکی ” pada.medu.ir ” امکان پذیر است.
منبع: فرم هدایت تحصیلی نهم
ثبت نام کتاب درسی چگونه و در چه تاریخی انجام می شود؟ دانش آموزان پایه های تحصیلی مختلف می توانند در زمانبندی های اعلام شده از طریق سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی به سایت های ثبت نام کتاب به نشانی اینترنتی irtextbook.ir و یا irtextbook.com مراجعه کنند و پس از پرداخت هزینه تعیین شده، مراحل سفارش کتاب خود را تکمیل نمایند. ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به دو شیوه فردی و گروهی آغاز شده است. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون ثبت نام کتاب درسی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
منبع: ثبت نام کتاب درسی
جهت نظارت بهتر بر روی عملکرد توزیع کتاب های درسی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اقدام به راه اندازی سامانه با عنوان فروش و توزیع مواد آموزشی کرده است.
بنابراین تمامی دانش آموزان جهت ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید به سایت ثبت سفارش کتاب مراجعه کنند؛ ثبت نام کتاب های درسی به صورت فردی و گروهی در این سایت آغاز می گردد. لازم به ذکر است که دانش آموزانی که در دسترسی به این سامانه مشکل دارند، می توانند جهت ثبت نام کتاب درسی به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند.
هزینه تهیه کتاب های درسی بر اساس هزینه ای که در پشت جلد کتاب های درسی هر مقطع درج شده است در سامانه محاسبه می شود و دانش آموزان باید در سامانه سفارش کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اقدام به پرداخت این مبلغ نمایند.
دانش آموزانی که در مدارس استعداد درخشان ثبت نام کرده اند، برای ثبت نام کتاب درسی باید به سامانه irtextbook.ir یا irtextbook.com مراجعه کنند و همانند دیگر دانش آموزان مراحل نام نویسی و پرداخت هزینه جهت تهیه کتاب های درسی را پشت سر بگذارند.
زمان ثبت نام کتاب درسی برای پایه های مختلف مشابه نیست و طی بازه های زمانی جداگانه ای انجام می شود. دانش آموزان لازم است در زمان اعلام شده برای ثبت نام کتاب هر پایه، به سامانه مربوطه مراجعه کنند و سپس مراحل ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خود را تکمیل نمایند.
بر اساس اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ثبت نام کتاب درسی برای پایه های مختلف آغاز شده است. زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را در جدول زیر آورده ایم :
زمان ثبت نام کتاب درسی | |||
فعالیت | مقطع | آغاز ثبت نام | پایان ثبت نام |
ثبت نام گروهی و انفرادی | آمادگی تکمیلی (پیش دبستان استثنائی) |
فروردین 1402 |
خرداد 1402 |
پایه دوم تا ششم ابتدایی (عادی و استثنایی) | |||
پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه | |||
پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی | |||
پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی حرفه ای و کاردانش) | |||
پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی | |||
آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی) |
تیر 1402 |
شهریور 1402 |
|
پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) | |||
پایه هفتم دوره اول متوسطه |
تیر 1402 |
شهریور 1402 |
|
پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی | |||
پایه دهم دوره دوم متوسطه | |||
پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی | |||
اصلاح سفارش | تمامی دوره های تحصیلی |
تیر 1402 |
شهریور 1402 |
توزیع استان به منطقه | تمامی دوره های تحصیلی |
خرداد 1402 |
شهریور 1402 |
توزیع منطقه به مدرسه | تمامی دوره های تحصیلی |
شهریور 1402 |
شهریور 1402 |
توزیع مدرسه به دانش آموز | تمامی دوره های تحصیلی |
شهریور 1402 |
مهر 1402 |
همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، تمامی دانش آموزان برای ثبت نام کتاب های درسی در پایه های ابتدایی و یا دوره متوسطه اول و یا دوم باید به یکی از سایت های irtextbook.ir یا irtextbook.com مراجعه کنند.
برخی از دانش آموزان در طی کردن مراحل ثبت نام کتاب درسی در سایت های نامبرده، به مشکل می خورند؛ در نظر داشته باشید که در صورتی که داوطلبی به سامانه های مربوطه دسترسی ندارد و نمی تواند مراحل ثبت نام کتاب درسی را با موفقیت پشت سر بگذارد، می تواند با مراجعه به مدرسه محل تحصیل و با پرداخت هزینه، اینکار را به مسئولین مدرسه محول کند.
لازم است تمامی دانش آموزان در بازه های زمانی اعلام شده جهت ثبت نام کتاب درسی به سایت های نامبرده مراجعه کنند و مراحل نام نویسی کتاب های درسی خود را پشت سر بگذارند. در ادامه به طور خلاصه مراحل ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را آورده ایم :
لازم است اشاره کنیم که ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان حتما باید به درستی صورت بگیرد؛ چنانچه دانش آموزان در زمان ثبت نام اطلاعات خود را اشتباه وارد کنند و همینطور اقدام به ویرایش و برطرف کردن مشکل نکنند، در دریافت کتاب های درسی خود با مشکل مواجه می شوند.
به منظور راهنمایی دانش آموزان عزیز و والدین گرامی جهت طی صحیح مراحل ثبت نام کتاب درسی، در ادامه راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کتاب درسی را آورده ایم :
لازم به ذکر است که جهت پرداخت هزینه ثبت نام کتاب های درسی 1402 – 1403 به کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم باشد، نیاز می باشد.
بر اساس رویه هر سال، هزینه ثبت نام و تهیه کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته، درصدی افزایش پیدا خواهد کرد.
همانطور که مطالعه فرمودید، تمامی دانش آموزان پس از ثبت سفارش کتاب های درسی خود در سایت ثبت سفارش کتاب های درسی به نشانی اینترنتی irtextbook.com لازم است هزینه ثبت نام کتاب های درسی خود را نیز پرداخت کنند.
در نظر داشته باشید که هزینه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تا کنون مشخص نشده است اما در ادامه جدولی را آورده ایم که نشان دهنده هزینه تهیه کتاب های درسی در سال گذشته است. احتمالا طی سال تحصیلی جدید، هزینه های درج شده در این جدول کمی افزایش پیدا کند.
هزینه ثبت نام کتاب های درسی سال گذشته | ||
دوره های تحصیلی | پایه های تحصیلی | قیمت خرید (بر جسب تومان) |
ابتدایی | پایه اول |
24000 تا 34500 |
پایه دوم | ||
پایه سوم | ||
پایه چهارم | ||
پایه پنجم | ||
پایه ششم | ||
متوسطه اول | پایه هفتم |
49500 الی 59500 |
پایه هشتم | ||
پایه نهم | ||
متوسطه دوم | پایه دهم |
52000 الی 71000 |
پایه یازدهم | ||
پایه دوازدهم |
به محض اعلام هزینه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تاریخ های جدید را در جدول فوق بروزرسانی خواهیم کرد.
در سامانه های نامبرده برای پیگیری و دریافت کتاب های درسی نیز برنامه ریزی شده است؛ به طوری که دانش آموزان پس از ثبت نام کتاب درسی 1402 – 1403 به صورت فردی و یا گروهی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی با آدرس الکترونیکی irtextbook.com، می توانند با ورود به قسمت پیگیری (مشاهده سفارشات) پس از مشاهده اطلاعات کتاب درسی، آن ها را از مدرسه محل تحصیل خود دریافت کنند. در ادامه مراحل دریافت رسید ثبت نام کتاب های درسی را برایتان آورده ایم:
کسانی که قصد دارند در کلاس های نهضت سواد آموزی ثبت نام کنند، اما از ثبت نام کتاب درسی جامانده اند و یا تمایل دارند کتاب های درسی خود را به صورت تک جلدی تهیه کنند، می توانند از طریق سایت نمایشگاه کتاب تهران اقدام نمایند و پس از پرداخت هزینه، کتاب خود را تهیه نمایند.
به تمامی جزئیات مرتبط با ثبت نام کتاب درسی در این مقاله پرداختیم، در صورتی که سوالات بیشتری در این مورد دارید، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل دریافت کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کتاب درسی میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.
ثبت نام کتاب درسی در چه تاریخی انجام می شود؟
زمان ثبت نام کتب درسی برای پایه های مختلف در تاریخ های متفاوتی انجام می شود که جدول زمانبندی مرتبط با آن را در متن مقاله فوق آورده ایم.
نحوه ثبت نام کتب درسی چگونه است؟
نحوه ثبت نام کتاب درسی به صورت اینترنتی و از طریق سایت های irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام می شود.
هزینه ثبت نام کتاب درسی چقدر است ؟
هزینه ثبت نام کتب درسی متناسب با مقطع تحصیلی داوطلب متفاوت است که جزئیات آن را در مقاله فوق آورده ایم.
منبع: ثبت نام کتاب درسی
ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ در سه مرحله امکان پذیر می باشد. داوطلبان کنکور سراسری باید در زمان تکمیل فرم ثبتنام آزمون تمام دقت خود را به کار بگیرند تا اطلاعات را به درستی درج کنند. با وجود آنکه فرم پیش نویس ثبتنام در انتها دفترچه راهنما قرار داده شده است تا داوطلبان از طریق تکمیل کردن آن از اطلاعات لازم و نحوه ثبتنام آگاهی یابند، اما همچنان هرساله تعدادی از داوطلبان هستند که به دلیل عدم اطلاع یا بی دقتی، مشخصات خود را به درستی در فرم ثبتنام وارد نمیکنند. در ادامه به بررسی زمان و چگونگی ویرایش ثبت نام کنکور 1402 خواهیم پرداخت.
کنکور سراسری از این پس در دو نوبت بهمن و تیر ماه برگزار خواهد شد. داوطلبان امکان شرکت در هر دو نوبت را خواهند داشت. با توجه به این تغییرات ثبتنام نیز در دو نوبت به صورت جداگانه در آبان و فروردین ماه انجام خواهد گرفت. داوطلبانی که به در این آزمون شرکت کرده اند در صورت وارد کردن اشتباه اطلاعات می توانند در ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ این اطلاعات را ویرایش کند.
سازمان سنجش آموزش کشور با فراهم کردن فرصت ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری 1402 این امکان را ایجاد کرده است تا اشتباهاتی در فرم ثبت نام کنکور درج شده است، توسط داوطلبان اصلاح شوند. فرصت ویرایش در چند بازه زمانی فراهم است:
داوطلبانی که ثبتنام آزمون سراسری را انجام میدهند، تا آخرین روزی که برای ثبتنام درنظر گرفته شده است فرصت دارند که فرم ثبتنام را دریافت و با چند بار بررسی کردن آن اشتباهات موجود را اصلاح کنند.
سازمان سنجش معمولا پس از اتمام بازه زمانی ثبت نام کنکور سراسری، فرصت مجددی را برای داوطلبان جامانده از ثبت نام در نظر میگیرد تا بتوانند در این آزمون نام نویسی کنند. در این فرصت داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند میتوانند با مراجعه به سایت سنجش و درج اطلاعاتی همچون شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام، فرم ثبت نام را دریافت و نسبت به رفع اشتباهات آن اقدام کنند.
در سال گذشته مهلت ثبت نام ۲ روز تمدید شد و داوطلبان امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون سراسری 1402 خود را داشتند. با توجه به تغییرات اعمال شده در نحوه برگزاری کنکور سراسری امکان دارد
سازمان سنجش برای آن دسته از داوطلبانی که حتی در زمان تمدید مهلت ثبت نام نیز موفق به ثبت نام نمی شوند، فرصتی دوباره به آن ها می دهد تا ثبت نام خود را در کنکور سراسری انجام دهند. از این رو آن دسته از داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند می توانند با مراجهخ به سایت سنجش نسبت به تحصیح اطلاعات و ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدام کنند.
هرآنچه که در زمان نام نویسی کنکور سراسری وارد فرم ثبت نام کرده اید، قابل ویرایش و اصلاح است از جمله:
آخرین فرصت درنظر گرفته شده برای ویرایش ثبت نام کنکور سراسری، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه است. به داوطلبان توصیه میشود که پس از مشاهده کارت ورود به جلسه چنانچه مغایرتی را در آن مشاهده نمودند، از طریق بخش ویرایش اطلاعات سازمان سنجش اشتباهات آن را رفع کنند.
همچنین دانش آموزان پایه دوازدهم نیز باید با دریافت فرم ثبتنام، معدل کتبی خود را درج کنند. زیرا در زمان ثبتنام آزمون به دلیل آنکه کارنامه برای آنها صادر نشده بود، معدل پایه دوازدهم را در دسترس نداشتند و باید در زمان انتشار کارت ورود به جلسه، معدل واقعی خود را وارد فرم کنند.
البته در زمان دریافت کارت ورود به جلسه برای ویرایش برخی از اطلاعات از طریق سایت سنجش محدودیت وجود دارد و حتما باید به صورت حضوری به باجههای رفع نقص مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید. موارد مجاز ویرایش ثبت نام کنکور عبارتند از :
برای ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه فرمایید و از طریق لینک مربوط به ویرایش اطلاعات، فرم ثبتنام را دریافت کنید. مراحل کلی ویرایش به صورت زیر است:
✅مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org و ورود به بخش سراسری
✅انتخاب ثبت نام آزمون سراسری 1402
✅انتخاب گزینه ویرایش اطلاعات
✅وارد شدن با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام
✅ویرایش اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام
1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org کنید.
2️⃣ گزینه ” سراسری ” از منوی سمت راست سایت انتخاب کنید.
3️⃣ بر روی لینک ” ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید.
4️⃣ به بخش ” ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ” در سمت راست سایت وارد شوید.
5️⃣ در این صفحه شماره پرونده 7 رقمی وکد پیگیری ثبت نام و عبارت امنیتی را وارد کنید و بر روی تایید کلیک کنید.
6️⃣ تعیین نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی
7️⃣ وارد کردن کد مدرک تحصیلی و کد دانش آموزی
8️⃣ دریافت فرم ثبت نام و کنترل تمامی مشخصات و سپس تایید نهایی
چند روز پیش از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه منتشر و در دسترس قرار می گیرید. داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند کارت خود را دریافت کنند. در صورت مغایرت اطلاعات داوطلب باید به سایت سنجش مراجعه و اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری درج بر روی کارت ورود به جلسه خود را ویرایش کند. مراحل انجام ویرایش ثبت نام کنکور در زمان دریافت کارت ورود به جلسه به صورت زیر می باشد.
به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کنید. از طریق منوی سمت را گزینه سراسری را انتخاب کنید.
گزینه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۲ انتخاب کنید
اطلاعات درخواستی مانند شماره پرونده و کدرهگیری را وارد کنید.
مفاد نوشته را تایید و سپس بر روی تایید و ادامه کلیک کنید.
در این مرحله در صورتی که اطلاعات درج شده بر روی کارت اشتباه میباشد بر روی گزینه ویرایش اطلاعات کلیک و آ» را ویرایش کنید.
برای ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری نیازی به واریز هزینه و خرید کارت اعتباری ندارید و فقط باید شماره پرونده و کد پیگیری ثبتنام خود را در دسترس داشته باشید. توجه شود که پس از اعمال اصلاحات لازم در فرم ثبتنام، حتما ذخیره نهایی را در انتهای فرم را تایید کنید.
چنانچه پیرامون ثبتنام کنکور 1402 سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه ثبتنام آزمون سراسری ۱۴۰۲ میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.
داوطلبان در چند نوبت می توانند می توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند که در متن مقاله به آن اشاره شده است.
با توجه به تغییران اعمال شده برگزاری آزمون سراسری در دو نوبت می باشد و داوطلبان در این دو نوبت می توانند نام نویسی کنند.
ویرایش معدل کنکور سراسری ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش و در بازههای زمانی ثبتنام، امکان پذیر خواهد بود. از اطلاعات مهمی که متقاضیان باید در فرم ثبت نام کنکور سراسری خود وارد کنند، معدل می باشد. صحت نمره وارد شده در این بند از فرم انتخاب رشته بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل در صورت درج معدل اشتباه در زمان تکمیل فرم ثبت نام، داوطلب باید اقدام به اصلاح و ویرایش آن نماید. در ادامه این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید تا با زمان و نحوه ویرایش معدل کنکور سراسری 1402 آشنا شویم.
در هنگام ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خود را در فرم ثبت نام وارد می کنند؛ یکی از مهم ترین و در عین حال حساس ترین نمرانی که باید توسط داوطلب در فرم ثبت نام تکمیل گردد، بند مرتبط با معدل داوطلب می باشد. بنابراین تمامی شرکت کنندگان در کنکور سراسری، حتما باید معدل دیپلم خود را بدون هیچ تغییری در این فرم وارد نمایند. در صورت اشتباه وارد کرده باید ویرایش معدل کنکور سراسری را انجام دهند.
در نظر داشته باشید که معدل کنکور برای داوطلبانی که دیپلم خود را بعد از سال 84 و مدرک پیش دانشگاهی خود را بعد از سال 91 دریافت کرده اند، به میزان 40 درصد در نتایج نهایی این آزمون تاثیر مثبت دارد. تاثیر مثبت معدل در کنکور سراسری، نشان دهنده اهمیت صحت معدل وارده است.
در برخی موارد ممکن است که داوطلبان معدل کنکور خود را به اشتباه وارد کنند. پس اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری متوجه این موضوع شوند. در چنین شرایطی متقاضیان مجاز هستند جهت ویرایش معدل کنکور سراسری 1402 خود اقدام نمایند.
در برخی موارد متقاضیان به اشتباه و به دلایل مختلفی برخی اطلاعات مانند معدل کنکور را در فرم ثبتنام به اشتباه وارد کنند.
یکی از موضوعاتی که سازمان سنجش بر روی آن تاکید دارد، وارد کردن اصلاعات صحیح به خصوص معدل کنکور می باشد. بنابراین لازم است که متقاضیان در هر مرحله ای از کنکور سراسری که متوجه شدند اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند، جهت اصلاح آن اقدام نمایند. امکان اصلاح و ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۲ در سه بازه زمانی که در ادامه به آن ها پرداختهایم وجود دارد:
جهت ثبت نام در کنکور سراسری، سازمان سنجش آموزش کشور یک مهلت یک هفته ای تا ده روزه را در نظر می گیرد که از قبل به تمامی شرکت کنندگان اطلاع رسانی می شود. افرادی که طی این ده روز مهلت معین برای ثبتنام سراسری متوجه درج اشتباه معدل کنکور خود شوند. میتوانند برای ویرایش معدل کنکور از طریق سایت سنجش اقدام نمایند.
ثبت نام کنکور در دو نوبت انجام میگیرد. زمان نام نویسی نوبت اول از 8 تا 15 آبان ماه 1401 و زمان نام نویسی آزمون نوبت دوم در 15 تا 21 فروردین 1402 می باشد.
دومین زمانی که میتوان برای ویرایش معدل در کنکور سراسری، اقدام نمود. در زمان فرصت مجددی است که برای ثبت نام در این آزمون اعلام می شود. بازه زمانی در نظر گرفته شده به عنوان فرصت مجدد ثبت نام در کنکور سراسری، معمولا در اسفند ماه میباشد. طی آن متقاضیان میتوانند نسبت به یا اصلاح معدل کنکور سراسری خود اقدام نمایند.
آخرین بازه زمانی که داوطلبان کنکور سراسری در آن مجاز به اصلاح معدل کنکور خود می باشند، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور می باشد. متقاضیان می توانند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش پیش از برگزاری آزمون، مراحل ویرایش معدل سنجش را انجام دهند.
صحت اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام کنکور سراسری، برای سازمان سنجش آموزش کشور بسیار حائز اهمیت است. بنابراین متقاضیان حتما باید در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور، توجه داشته باشند که اطلاعات خود را به درستی در این سامانه وارد کنند.
در صورتی که شخصی در هنگام ثبت نام در کنکور سراسری، معدل خود را به اشتباه وارد کند. می تواند در بازههای زمانی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم، به سایت سنجش مراجعه و مراحل اصلاح معدل خود را انجام دهد. در ادامه به منظور راهنمایی شما عزیزان، مراحل ویرایش معدل کنکور سراسری را آورده ایم:
1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” مراجعه کنید.
2️⃣ به سامانه ثبت نام کنکور سراسری و ویرایش اطلاعات ثبت نامی وارد شوید. (در نظر داشته باشید این لینک در یکی از سه بازه زمانی گفته شده، در سایت سنجش فعال خواهد بود.)
3️⃣ از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه ” قبلا ثبت نام کرده ام ” کلیک نمایید.
4️⃣ طی این مرحله اطلاعات ثبت نامی خود را شامل “کد داوطلبی” و ” کد پیگیری ثبت نام” را وارد کنید تا بتوانید به فرم ثبت نام دسترسی داشته باشید.
5️⃣ وارد بخش “ویرایش اطلاعات ” شوید و پس از ویرایش معدل کنکور وارد شده در فرم، اطلاعات خود را ثبت کنید.
یکی از مشکلات رایج داوطلبان کنکور سراسری، اشتباه وارد کردن اطلاعات ثبت نامی شان می باشد که بدیهی است که مشکلات بسیاری را برای آن ها ایجاد می کند.
بسیاری از داوطلبان به دلیل مختلفی ممکن است اطلاعات ثبت نامی خود را در فرم ثبت نام کنکور سراسری، اشتباه وارد کنند. در چنین صورتی اگر اقدام به اصلاح و ویرایش معدل کنکور سراسری خود نکنند. حتی در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه، قبولی آنها لغو خواهد شد.
به همین دلیل است که توصیه می شود پیش از اتمام مراحل ثبت نام، چندین بار فرم ثبت نام بررسی شود تا در صورتی که حداقل یک اشتباه در فرم ثبت نام کنکور سراسری ایجاد شد، بتوانند آن را ویرایش نمایند. یکی از این موارد مهم که صحت آن بسیار مهم است، معدل کنکور سراسری می باشد که لازم است چندین بار بررسی گردد. در صورتی که داوطلبی عمدا یا سهوا معدل خود را در فرم ثبت نام کنکور سراسری، به اشتباه وارد کند؛ در هر مرحله ای که باشد ثبت نام او توسط سازمان سنجش آموزش کشور، لغو می گردد.
در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی بیشتری هستید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان مجرب این مرکز دریافت نمایید.
برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش معدل کنکور سراسری ۱۴۰۲ میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.
اصلاح معدل آزمون سراسری در زمان ثبت نام، در فرصت مجدد ثبت نام، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه انجام می شود.
بله، متقاضیان باید برای ورود به سامانه شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را وارد کنند.
در متن مقاله فوق نحوه ویرایش معدل را از طریق سایت سازمان سنجش به طور کامل توضیح داده ایم.
منبع: ویرایش معدل کنکور سراسری
ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از 15 فروردین ماه آغاز و تا 25 این ماه ادامه خواهد داشت. طی سال های اخیر آزمون پایه ششم به هفتم حذف شده است اما پذیرش در پایه نهم به دهم بر اساس آزمون ورودی می باشد. در سال جاری سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی یکپارچه شده و دانش آموزان نیازی نیست به سامانه های استانی مراجعه نمایند. در ادامه مقاله به بررسی زمان، شرایط و مدارک، سایت جدید و نحوه ثبت نام نمونه دولتی 1402 – 1403 خواهیم پرداخت.
منبع: ثبت نام نمونه دولتی
ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
مدارس نمونه دولتی یکی از مدارسی میباشد که دانش آموزان زیادی متقاضی تحصیل در این مدارس میباشند. با توجه به تاثیر بالای معدل در کنکور سراسری در مقاطع دهم تا دوزادهم و برگزاری امتحانات نهایی به صورت کشوری، دانش آموزان درصدد کسب معدل بالا در این امتحانات می باشد.
مدارس نمونه دولتی از کیفیت بالاتری نسبت به دیگر مدارس دارند. ازین رو دانش آموزان زیادی در صدد تحصیل در این مدارس می باشند. ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در دو مقطع هفتم و دهم انجام میگیرد که در ادامه به بررسی مقاطع به صورت جداگانه میپردازیم.
در سال های گذشته ثبت نام نمونه دولتی در مقطع هفتم از طریق آزمون که توسط آموزش و پرورش هر منطقه برگزار می شد، دانش آموز جذب می کردند. طی سال های اخیر ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده و برای ورود به این مقطع هیچ آزمون جداگانه ای برگزار نمی شود. داوطلبان می توانند به صورت حضوری به این مدارس برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی مراجعه کنند.
آزمون نمونهدولتی نهم به دهم، همچنان مانند سالهای گذشته برگزار می شود. دانش آموزانی که مطابق دفترچه ثبت نام نمونه دولتی 1402 – 1403 واجد الشرایط هستند، می توانند در بازه های زمانی اعلام شده نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند.
یکی از تغییرات اعمل شده در سال تغییر سامانه نام نویسی دانش آموزان می باشد که به یک سامانه یکپارچه تبدیل شده است. در ادامه مقاله به بررسی کامل این تغییرات خواهی پرداخت با ما همراه باشید.
ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت هماهنگ کشوری و در یک بازه زمانی صورت می گیرد. داوطلبانی که علاقه مند به نام نویسی در این آزمون هستند باید در بازه زمان نام نویسی نمونه دولتی به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی نمایند. در جدول زیر زمان دقیق ثبت نام آزمون را قرار داده ایم.
مقطع تحصیلی | زمان ثبت نام |
ششم به هفتم (ثبت نام صورت حضوری) | در اوایل تابستان 1402 |
نهم به دهم (ثبت نام در آزمون) | 15 تا 25 فرورین ۱۴۰۲ |
تاکنون اطلاعیه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش پیرامون تمدید مهلت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ منتشر نشده است. هر ساله این مهلت برای چند روز تمدید خواهد شد. در صورت تمدید مهلت در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.
در سال های گذشته ثبت نام آزمون نمونه دولتی از طریق سامانه های استانی انجام می گرفت. امسال طبق اطلاعیه آموزش و پرورش تمامی دانش آموزان جهت نام نویسی در این آزمون باید به سایت ثبت نام نمونه دولتی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه نمایند.
این سامانه در سال جدید برای خدمات رسانی به دانش آموزان، والدین و حتی فرهنگیان راه اندازی شده است. دانش آموزان موظف می باشند در تاریخ های قید شده جهت شرکت در این آزمون ثبتنام خود را تکمیل نمایند. در ادامه مقاله به بررسی راهنما ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir خواهیم پرداخت.
اشاره کوتاهی کردیم که داوطلبانی مجاز به تکمیل مراحل نام نویسی خود در سایت های استانی نمونه دولتی نهم به دهم می باشند که واجد الشرایط باشند. از مهم ترین شرایط ثبت نام نمونه دولتی در هر مقطع تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
✅داشتن تابعیت ایرانی
✅ کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس (حداکثر یک درس در نیمسال اول یا دوم دارای مقیاس خوب باشد)
✅تابعیت ایرانی
✅اشتغال به تحصیل در پایه نهم
✅دارای حداقل معدل پایه نهم بالای 17
✅امکان ثبتنام در هر مدرسه انتخابی استان محل سکونت برای دانش آموزان عشایری و کوچ نشین
✅انتخاب سه الویت برای هر متقاضی از میان مدارس نزدیک به محل زندگی
✅عدم وجود محدودیت در انتخاب مدرسه نمونه دولتی برای علاقه مندان به هنرستان های فنی حرفه ای نمونه دولتی
✅ده درصد از ظرفیت ئذیرش هر مدرسه مربوط به داوطلبان دارای سهمیه شاهد و روستایی میباشد.
ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم به صورت اینترنتی و در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir می شود. داوطلبان در تاریخ 15 تا 25 فروردین ماه می توانند ثبتنام خود را این سایت جهت شرکت در آزمون انجام دهند. در این بخش نحوه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت کلی شرح داده ایم و سپس راهنما تصویری را قرار داده ایم.
✅مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir
✅مطالعه دفترچه راهنما ثبت نام و اطلاع از تمامی شرایط لازم ثبت نام
✅وارد کردن اطلاعات لازم و ورود به سایت مربوطه
✅تکمیل فرم ثبت نام نمونه دولتی
✅پرداخت هزینه ثبت نام از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب
✅دریافت رسید و کدرهگیری که به منزله اتمام فرآیند نام نویسی می باشد
1️⃣ به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنید.
2️⃣ در کادر های زیر نقش دانش آموز را انتخاب کنید.
کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را وارد کنید. دانش آموزان اتباع خارجی با کد داتش آموزی و تاریخ تولد شمسی خود را واد کنند.
3️⃣ در پایین صحفه سایت بر روی “ آزمون نمونه دولتی ” کلیک کنید.
4️⃣ در این مرحله داوطلب باید یک عکس دانش آموز با مشخصات تصویر زمینه سفید، ابعاد 3×4 ، فرمت jpg و حداکثر حجم 300kb را در سامانه بارگذاری کند.
5️⃣ فرم ثبت نام نمونه دولتی به صورت کامل و صحیح پر کنید.
6️⃣ هزینه ثبت نام آزمون نمونه دولتی که ۷۰ هزار تومان تعیین شده است از طریق سایت پرداخت کنید. رسید ثبت نام خود را دریافت کنید. این رسید را ذخیره نمایید.
دانش آموزان باید پس از تکمیل مراحل ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از زمان آزمون نمونه دولتی نیز مطلع شوند و ضمن افزایش سطح آمادگی خود در این تاریخ اعلام شده در جلسه حاضر شوند
لازم است اشاره کنیم چند روز قبل از برگزاری آزمون نمونهدولتی نهم به دهم ، کارت ورود به جلسه نمونه دولتی منتشر می گردد که متقاضیان جهت دریافت آن بایستی به سامانهپنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه کنند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون نمونهدولتی برای ورود به جلسه امتحان الزامی است.
نتایج نمونه دولتی پس از گذشت یک بازه زمانی چهار تا شش هفته از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی منتشر می گردد. متقاضیانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده نسبت به دریافت نتایج آزمون خود اقدام نمایند.
وزارت آموزش و پرورش، تاکنون پیرامون تاریخ دقیق اعلام نتایج ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402- 1403 نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.
منابع آزمون نمونهدولتی نهم به دهم از کتاب های درسی دانش آموزان در پایه های هشتم ونهم می باشد. هر داوطلب باید با اطلاع از منابع امتحانی این آزمون، سعی کند با برنامه ریزی تا تاریخ برگزاری آزمون نمونهدولتی نهم به دهم، میزان آمادگی خود را افزایش دهد. برای شرکت و ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم، لازم است متقاضیان به برخی نکات مهم توجه داشته باشند: