زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۳ چند روز قبل برگزاری آزمون می باشد. داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش میتوانند این کارت را دریافت کنند. داوطلبانی که در آزمون ثبتنام کرده اند، لازم است برای حضور در جلسه آزمون کارت خود را از سایت سنجش دریافت کنند. کارت ورود به جلسه دکتری در یک بازه زمانی نزدیک به برگزاری آزمون و اوایل اسفند ماه منتشر می شود و شامل اطلاعات مهمی از جمله زمان و حوزه برگزاری آزمون میباشد. در ادامه به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403 می پردازیم.
لینک دریافت کارت ورود به جلسه، چند روز قبل از برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می شود. تاکنون سازمان سنجش پیرامون زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403 اطلاعیه ای منتشر نکرده است.
با توجه به اینکه زمان آزمون دکتری از سوی سایت سازمان سنجش، 4 اسفند ماه 1403 اعلام شده است، احتمالا داوطلبان از اویل اسفند ماه فرصت دارند از طریق سایت نامبرده نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند. در نظر داشته باشید به محض اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403 تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.
همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، لینک کارت آزمون در زمان دریافت کارت ورود به جلسه دکتری ۱۴۰۳ فعال می شود. به مراحل گام به گام نحوه دریافت این کارت در ادامه اشاره کرده ایم.
1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.
2️⃣ بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” کلیک نمایید.
3️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه دریافت کارت کلیک کنید.
4️⃣لینک فعال ” دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دوره دکترا تخصصی (Ph.D) سال 1403 ” را انتخاب کنید.
5️⃣مجددا بر روی گزینه “دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دوره دکترا تخصصی (Ph.D) سال 1403” کلیک نمایید.
6️⃣این مرحله وارد صفحه جدیدی میشوید که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری چهار روش فراهم است. یکی از روشها را انتخاب و اطلاعات لازم را وارد کنید.
کارت ورود به جلسه شامل برخی اطلاعات مهم است که باید به درستی بر روی این کارت درج شده باشند چراکه صحت اطلاعات برای حضور در جلسه آزمون اهمیت دارد. داوطلبان آزمون دکترا که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری، متوجه میشوند که برخی اطلاعات آن ها به درستی درج نشده است، می توانند از دو طریق به شرح موارد زیر اطلاعات خود را ویرایش کنند.
❌ ویرایش اطلاعات کارت از طریق سایت سازمان سنجش
❌ ویرایش اطلاعات کارت از طریق باجه های رفع نقص
ویرایش اطلاعات مندرج برروی کارت در زمان دریافت کارت ورود به جلسه دکتری 1403 امکان پذیر می باشد. در صورتی که از متقاضیان آزمون دکتری 1403 هستید و پیرامون ویرایش اطلاعات کارت آزمون، سوالی دارید مشاوران مرکز مشاوره دانتل از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخگوی سوالات شما می باشند.
برخی از اطلاعات در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به صورت اینترنتی قابل اصلاح هستند و داوطلبان میتوانند در همان سایت سنجش این اطلاعات را ویرایش کنند. اما امکان ویرایش تمامی اطلاعات به صورت اینترنتی وجود ندارد و داوطلبان باید به باجه های رفع مراجعه نمایند.
اطلاعاتی همچون گروه آزمایشی، عکس داوطلبی و به طور کلی هر اطلاعاتی که برای ویرایش فعال نباشد در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری قابل ویرایش نیستند و در باجه های رفع نقص اصلاح خواهد شد. سازمان سنجش هرساله لیست آدرس باجه های رفع نقص آزمون دکتری در سرتاسر کشور را منتشر میکند.
از جمله مواردی که مراقبان آزمون برای ورود داوطلب به جلسه امتحان از او میخواهند، کارت ورود به جلسه همراه با کارت شناسایی می باشد. کارت آزمون توسط سازمان سنجش برای تمامی داوطلبانی که در مهلت در نظر گرفته شده برای تکمیل مراحل نام نویسی، مراحل ثبت نام خود را با موفقیت انجام داده اند، صادر می شود.
این کارت ورود شامل برخی اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی داوطلب می باشد و همینطور زمان و حوزه برگزاری آزمون برای هر داوطلب نیز در این کارت ورود به جلسه درج گردیده است. اطلاعات درج شده بر روی کارت باید با اطلاعات واقعی فرد مطابقت داشته باشد چرا که قبل از ورود به جلسه، تطابق اطلاعات توسط مراقبان بررسی میشود و در صورتی که نقصی در آن وجود داشته باشد، از ورود داوطلب به حوزه امتحانی ممانعت به عمل می آورند.
بنابراین با توضیحاتی که ارائه کردیم، به همراه داشتن کارت آزمون 1403 برای حاضر شدن در جلسه آزمون الزامی میباشد و حتما داوطلبان باید در نظر داشته باشند که اطلاعات درج شده بر روی آن درست باشد. در غیر این صورت باید قبل از روز برگزاری آزمون نسبت به برطرف کردن نواقص کارت خود اقدام کنند.
چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، میتوانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاریتان کنند.
برای دریافت مشاوره در زمینه زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۳ میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.
زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403 چه تاریخی می باشد؟
این کارت از اوایل اسفندماه ۱۴۰۳ منتشر و در دسترس قرار خواهد گرفت.
متقاضیان در زمان دریافت کارت ورود به جلسه به کدام سایت مراجعه کنند؟
این کارت از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می شود.
نحوه دریافت کارت آزمون دکترا 1403 به چه صورت است؟
در متن مقاله فوق نحوه دریافت کارت توضیح داده شده است.
فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ چگونه است؟ شرکت کردن در کنکور سراسری نسبت به شرکت کردن در امتحانات نهایی، فرآیندی دشوار تر است. به همین دلیل داوطلبانی که از معدل 20 نیز برخوردار هستند، نمی توانند به صد در صد سوالات پاسخ درست دهند. با استفاده از فرمول محاسبه تاثیر معدل شما می توانید به راحتی تراز خود را محاسبه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از جدول و فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور آشنا شویم. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه دانتل کو تماس بگیرد.
منبع: فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور
بر اساس اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور و همینطور رویه کنکور در سالهای گذشته، شاهد فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور سراسری و یا تاثیر سوابق تحصیلی بر نتیجه کنکور، به صورت مثبت و قطعی هستیم. همینطور طی سال های اخیر تاثیر معدل در کنکور سراسری تا 40 درصد نیز افزایش پیدا کرده است. بر اساس اخبار دریافتی و تغییراتی که در کنکور سراسری اعمال خواهد شد. این میزان تا 60 درصد نیز افزایش پیدا میکند و تاثیر زیادی در تراز داوطلب دارد.
بنابراین وقتی معدل به صورت مثبت و قطعی در کنکور سراسری اعمال شود، نمرات متقاضی در امتحانات نهایی و رتبه ای که در کنکور سراسری به دست آورده، تراز او را تشکیل می دهند. نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد، این است که داوطلبان نظام جدید که فقط امتحانات مقطع دوازدهم آن ها به صورت نهایی برگزار شده، معدل مقطع دهم و یازدهم آن ها تاثیری در تراز کنکور سراسری آن ها نخواهد داشت.
بر اساس بخشنامههای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تمامی رشتههای اصلی به صورت یکسان و مثبت است. تاثیر معدل از نظر فارغالتحصیلی و رشته تحصیلی نیز دارای تفاوتهایی با یکدیگر است که در ادامه به آن ها اشاره شده است.
دسته اول از متقاضیان کنکور سراسری، جزو داوطلبان نظام جدید و فارغ التحصیلان در نظام آموزشی جدید هستند که البته اکثریت شرکت کنندگان در این آزمون را نیز تشکیل می دهند.
نحوه محاسبه تاثیر معدل در کنکور سراسری و همینطور فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403 برای این دسته از افراد نیز مشابه به داوطلبان نظام آموزشی قدیم است و دارای 40 درصد تاثیر مثبت و قطعی می باشند. منظور از معدل همان معدل نمرههای امتحانات پایه دوازدهم میباشد که به صورت نهایی کشوری برگزار شده است.
بنابراین داوطلبانی که دارای معدل پایین بوده و نگران محاسبه تاثیر معدل در نتیجه کنکور سراسری میباشند، به این نکته توجه داشته باشند که نمره منفی در نتیجه کنکور سراسری تاثیری ندارد اما می توانند با ترمیم معدل از تاثیر مثبت این آزمون برخوردار شوند. برای اطلاع از نحوه و تاثیر ترمیم معدل مقاله زیر را مطالعه نمایید.
داوطلبان نظام قدیم آن هایی هستند که مدرک تحصیلی خود را پیش از نظام آموزشی جدید در نظام سالی ترمی واحدی دریافت کرده باشند. محاسبه تاثیر معدل در کنکور برای این دسته از داوطلبان به صورت 40 درصد و قطعی و مثبت می باشد.
بنابراین داوطلبان نظام قدیم که امتحانات آن ها به صورت نهایی برگزار شده است، در صورتی که دارای معدل بالایی باشند، می توانند از این تاثیر 40 درصدی بهره مند شوند. این موضوع برای تمامی داوطلبان نظام قدیمی که در یکی از رشته های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی فارغ التحصیل شده اند، صدق میکند. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با کارشناسان دانتل کو تماس بگیرید.
برای بسیاری از شرکت کنندگان تاثیر 40 درصدی مثبت و قطعی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری کمی گنگ و مبهم به نظر می رسد و نیاز دارند که از نحوه و فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور 1402 مطلع شوند. برای بسیاری از داوطلبان این سوال وجود دارد که آیا معدل کتبی بر روی نتیجه نهایی تاثیر میگذارد یا خیر؟ آیا نمره هر درس به صورت مجز و جداگانه بر روی تراز همان درس تاثیر گذار است یا خیر.
برای درک این موضوع از یک مثال استفاده می کنیم. اگر یک داوطلب کنکور تجربی در درس زیست نمره 19.5 را کسب کرده و پس از شرکت کردن در کنکور در درس زیست موفق به کسب تراز 8000 شده باشد، نحوه تاثیر معدل او در کنکور به این صورت است که ابتدا نمرهای که او در امتحانات نهایی نیز به دست آورده به تراز تبدیل می شود. فرض کنید تراز مرتبط با نمره 19.5 تراز 9000 است.
همانطور که مشاهده می کنید تراز مرتبط با نمره نهایی داوطلب در درس زیست از تراز او در کنکور سراسری بیشتر شده است. بنابراین داوطلب مشمول تاثیر مثبت و قطعی معدل در کنکور سراسری می باشد. به همین دلیل تراز نمره نهایی او در 40 درصد و ترازی که در کنکور سراسری به دست آورده در 60 درصد ضرب می شود. پس از جمع این دو، عدد نهایی نشان دهنده تراز داوطلب است.
8400 = 4800 + 3600 = (60% × 8000) + (40% × 9000) = تراز نهایی
بنابراین بر اساس فرمول بالا، روشن است که نمره بالای داوطلب در یک درس، منجر به افزایش تراز او شد. فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور سراسری برای تمامی درسها در تمامی رشتههای تحصیلی به همین صورت می باشد.
از دیگر مواردی که در کنکور سراسری از اهمیت بالایی برخوردار است، نحوه و فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای زیرگروه های مختلف می باشد. در سال های گذشته هر کدام از رشتهها متشکل از چندین زیرگروه بودند و هر یک دارای برخی از رشتههای دانشگاهی زیرگروه آزمایشی مربوطه می بودند.
اما در سال ۱۴۰۲ کنکور سراسری دچار تغییرات زیادی شد که یکی از آن ها حذف زیرگروه ها از کنکور میباشد. از این پس تمامی رشته ها در یک زیر گروه قرار خواهند گرفت و علاوه بر ضریب یکسان تمامی رشته ها، محاسبه تاثیر معدل نیز به صورت یکسان خواهد بود.
بر اساس اخباری که سازمان سنجش آموزش کشور منتشر کرده است، برای شرکت در کنکور سراسری حداقل معدلی تعریف نشده است. در واقع معدلی تعریف نشده که پایین تر از آن تاثیر مثبتی در کنکور سراسری نداشته باشد. همانطور که در بخشهای قبلی فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور مشاهده کردید تاثیر معدل برای هر درس با توجه به نمره فرد در همان درس و تراز کنکور سراسری محاسبه می شود.
به طوری که اگر تراز نمره داوطلب در امتحانات نهایی، بیشتر از تراز آزمون آن درس در کنکور سراسری باشد، تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت و حداقلی برای آن تعریف نشده است. مطابق با رویه سالهای گذشته که حداقل معدلی که مشمول اعمال تاثیر مثبت و قطعی سوابق تحصیلی شده، به شرح موارد زیر است.
حداقل معدل داوطلبان شرکت در کنکور |
|
رشته تحصیلی | میانگین معدل هر داوطلب |
علوم تجربی | 11.50 تا 13.50 |
علوم ریاضی | 12.50 تا 14.50 |
علوم انسانی | 8.50 تا 11.50 |
حال ممکن است این سوال برای داوطلبان کنکور سراسری به وجود بیاید که منظور از تاثیر قطعی معدل چیست؟ در سال های گذشته سوابق تحصیلی به صورت مثبت اعمال میشدند یعنی تنها در صورتی که معدل بالا بود، رتبه کنکور را نیز ارتقا میداد اما در صورت پایین بودن معدل، تاثیری نمیگذاشت.
اما در سال ۱۴۰۲ تاثیر سوابق تحصیلی از حالت مثبت به حالت قطعی تغییر پیدا کرد. به این معنا که از این پس نمرههای پایین نیز اعمال اثر خواهند کرد و تاثیر منفی بر رتبه خواهند گذاشت. داوطلبانی که معدل پایینی دارند، میتوانند در ترمیم معدل شرکت کرده و سوابق تحصیلی خود را اصلاح کنند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه ترمیم معدل میتوانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
طبق رویه هر سال شاهد تاثیر مثبت معدل در کنکور سراسری هستیم که بر اساس فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور سراسری، در نتیجه نهایی تاثیر گذار بوده است.
در سال گذشته میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 40 درصد بوده است که بر اساس اخباری که دریافت کرده ایم این میزان در کنکور سراسری 1403 تا 60 درصد نیز افزایش پیدا می کند. این موضوع به این معنی است که دانش آموزان باید بیش از هر زمان دیگری به امتحانات نهایی خود توجه داشته باشند و سعی کنند نمرات بالایی را در آن کسب نمایند.
در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاریتان کنند.
برای دریافت مشاوره در زمینه جدول و فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.
جدول و فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور چیست؟
در متن مقاله فوق توضیحات کاملی از جدول محاسبه آورده ایم.
آیا معدل پایین دارای تاثیر منفی در کنکور سراسری است؟
بله معدل به صورت قطعی محاسبه میشود و نمرات پایین نیز تاثیر منفی خواهند گذاشت.
آیا برای معدل دیپلم جهت شرکت در کنکور سراسری و اعمال مثبت و قطعی حداقلی تعریف شده است؟
خیر، محاسبه تاثیر معدل در کنکور با توجه به نمره داوطلب در یک درس و ترازی که در کنکور سراسری در همان درس به دست آورده است، انجام می شود.
وام ضروری دانشجویی یکی از انواع وام های دانشجویی است که در شرایط خاص به دانشجویان اعطا میشود. دانشجویانی که درگیر مواردی همچون بیماری، آسیب و ازدواج هستند و یا به عنوان دانشجوی نمونه شناخته شده اند، میتوانند برای دریافت وام ضروری دانشجویی اقدام نمایند. برای دریافت هر یک از انواع وام دانشجویی شرایط و مدارکی لازم است. در این مطلب به بررسی کامل وام ضروری دانشجویی میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
منبع: وام ضروری دانشجویی
دانشجویان بسیار زیادی متقاضی دریافت وام دانشجویی هستند چراکه این وام ها کارمزد پایینی دارند و بازپرداخت آن ها با سهولت بیشتری نسبت به سایر وام ها انجام میشود. وام ضروری دانشجویی یکی از انواع وام های دانشجویی است که به دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های سراسری اختصاص دارد.
این وام تنها برای شرایط خاص است و به دانشجویانی پرداخت میشود که واجد شرایط باشند. دانشجویان مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته در دو حادثه، مقطع کارشناسی پویسته و دکتری تخصصی در ۴ حادثه و کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای در ۵ حادثه میتوانند از این وام استفاده نمایند. انواع وام های ضروی دانشجویی به شرح زیر میباشد.
دانشجویان برتر در طول دوران تحصیلی که با تشخیص رییس دانشگاه انتخاب شده باشند، میتوانند از وام دانشجویی ممتاز و نمونه استفاده نمایند. شرایط و ضوابط دریافت این وام ضروری دانشجویی به شرح زیر میباشد.
✔افراد برتر کنکور سراسری با معرفی سایت سنجش
✔افراد برتر المپیادهای علمی دانش آموزی با معرفی وزارت آموزش و پرورش
✔افراد برتر جشنوراه خوارزمی با معرفی سازمان پژوهشی های علمی و صنعتی
✔داشتن شرایط عمومی دریافت وام نیز برای این وام الزامی است.
✔این دانشجویان باید دو ترم تحصیلی بگذرانند و سپس درخواست وام ضروری دانشجویی دهند.
✔فاکتور هزینه های مربوط به هر رویداد برای وام ضروری دانشجویی
✔تایید و معرفی سازمان سنجش و گواهی تایید مرکز استعداد درخشان دانشگاه
✔معرفی نامع سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و تایید مرکز استعداد درخشان دانشگاه
دانشجویانی که در طول دوران تحصیل خود در فعالیت های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، رعایت قوانین دانشگاه و… فعال بوده باشند و توسط هیات داوران دانشگاه انتخاب شده باشند، دانشجوی نمونه شناخته میشود و امکان دریافت وام خواهند داشت.
✔فاکتور هزینه های مربوط به هر رویداد
✔گواهی مربوط به نمونه بودن دانشجو که بعه تایید معاونت دانشجویی رسیده باشد.
نکته: دانشجویان ممتاز و نمونه میتوانند دو برابر سایر وام های ضروری، وام دریافت کنند. مگر اینکه صندوق رفاه بودجه کافی نداشته باشد.
نکته: سقف مبلغ این وام ضروری دانشجویی برای دانشجویان ممتاز و نمونه ۳۹ میلیون تومان میباشد.
دانشجویان دوره های روزانه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی در مقطع دکتری میتوانند این وام را دریافت نمایند. برای دریافت وام ضروری ویژه دکتری نیز باید حتما سند تعهد محضری ارائه شود.
در طول تحصیل تنها یکبار امکان دریافت این وام وجود دارد و مبلغ آن نیز هر ساله تا حدودی بیشتر میشود. دانشجویان برای دریافت وام ضروری دکتری باید در سایت ثبت نام کرده و مدارک خود را تحویل دهند.
وام ضروری دانشجویی در صورتی به دانشجو پرداخت میشود که دانشگاه درخواست را بررسی و تایید کرده باشد. دانشجویان باید فاکتورهای مربوطه را ارائه نمایند و در نهایت وام خود را با توجه به نیاز و سقف تعیین شده وام دریافت نمایند.
در صورتی که دانشجویان دوره های روزانه، ابتکار و اختراعی داشته باشندکه به تایید سازمان پژوهشی های علمی و صنعتی ایران، جشنواره جوان خوارزمی، دبیرخانه جشنواره خوارزمی و معاونت پژوهشی رسیده باشد، امکان دریافت وام ضروری دانشجویی مبتکران را خواهند داشت. دانشجویان برای دریافت وام باید قبلا از هیچ بورسیه ای استفاده نکرده باشند. سقف مبلغ این وام ۳۹ میلیون تومان میباشد.
✔گواهی مربوط به ثبت اختراع
✔تاییدیه رسمی پایان ۷۰ درصد از اختراع از طرف دانشگاه (در مرحله دمم دریافت وام)
نکته: دانشجویان تنها یکبار امکان استفاده از این وام ضروری دانشجویی را خواهند داشت.
دانشجویانی که در حال تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری هستند و در حال گذراندن پایان نامه میباشند، میتوانند با دریافت وام ضروری تحصیلات تکمیلی، بخشی از هزینه های پایان نامه خود را تامین نمایند. دانشجویان باید مدارکی را ارائه دهند تا ثابت شود که در حال گذراندن واحد پایان نامه هستند. مبلغ این وام ۷ تا ۱۳ میلیون تومان میباشد.
دانشجویانی که در حال تحصیل با بلایای طبیعی و یا حوادث غیرمترقبه مواجه شده و آسیب دیده اند، باید مدارک مربوط به خسارت و تاییدیه استانداری یا فرمانداری را ارائه دهند تا وام ضروری به آن ها تعلق گیرد. مهلت پرداخت حداکثر یک سال پس از دریافت وام شروع خواهد شد. سقف مبلغ این وام ۳۹ میلیون تومان میباشد.
در صورتی که دانشجو رتبه اول تا سوم در المپیاد های ورزشی، مسابقات قهرمانی دانشگاهی و مسابقات جهانی را به دست آورند و یا عضو تیم ملی باشند، در صورت کسب معدل حداقل ۱۵ و دریافت تاییدیه از اداره تربیت بدنی وزارت علوم، امکان دریافت وام قهرمانی ورزشی را خواهند داشت. سقف مبلغ این وام ۳۹ میلیون تومان میباشد.
در صورتی که در حین تحصیل، دانشجو دچار تصادف یا حادثه ای شود و یا به بیماری سخت و پرهزینه ای مبتلا گردد، میتواند از وام دانشجویی موارد خاص استفاده نمایند. همچنین ابتلا به بیماری اعضا خانواده تحت تکلف دانشجو، فوت والدین، همسر، فرزند و یا تولد فرزند نیز جز وام موارد خاص دانشجویی میباشد. سقف مبلغ این وام با توجه به نوع حادثه از ۳۹ میلیون تومان تا ۶۵ میلیون به تشخیص رییس صندوق متفاوت خواهد بود.
یکی دیگر از انواع وام ضروری دانشجویی، وام ازدواج میباشد. در صورتی که دانشجو در حین تحصیل ازدواج کرده و از مدت زمان عقد آنان بیشتر از یکسال نگذشته باشد، امکان دریافت این وام را خواهد داشت.
دریافت وام ضروری ازدواج به تمامی دانشجویان دوره های روزانه، شبانه، آزاد، غیرانتفاهی و پردیس خودگردان تعلق خواهد گرفت. همه دانشجویان میتوانند با ارائه مدارک لازم، درخواست خود برای دریافت وام را ثبت نمایند و در صورت موافقت دانشگاه، وام خود را دریافت کنند. سقف مبلغ وام ازدواج ۳۹ میلیون تومان میباشد.
مبلغ دقیق وام دانشجویی در سال جدید هنوز اعلام نشده است اما احتمالا نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه خواهد بود. سقف مبلغ وام دانشجویی در سال گذشته به شرح زیر میباشد.
وام | مبلغ |
وام مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و ارشد ناپیوسته | تا 8,000,000 تومان |
وام مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته | تا 10,500,000 تومان |
وام مقاطع ارشد و دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای | تا 13,000,000 تومان |
تولد فرزند، حادثه، و فوت اعضا خانواده | تا 39.000.000 تومان |
ابتلا به بیماری های خاص | تا 65,000,000 تومان |
ابتلا به بیماری های خاص اعضا خانواده | تا 52.000.000 تومان |
دانشجویان برتر، نمونه و مبتکر | تا 39.000.000 تومان |
دانشجویان قهرمان ورزشی | تا 39.000.000 تومان |
ازدواج | تا 39.000.000 تومان |
دانشجویان توان خواه | تا 65,000,000 تومان |
دانشجویانی که درگیر برخی از رویدادهای مشخص شده باشند، میتوانند با ارائه مدارک و مستندات لازم، وام ضروری دانشجویی دریافت نمایند و از این طریق برخی از هزینه های خود را جبران نمایند.
چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه وام ضروری دانشجویی برای تان وجود دارد، میتوانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاریتان کنند.
برای دریافت مشاوره در زمینه وام ضروری دانشجویی 1402 – 1403 میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.
آیا دانشجویان متاهل نیز میتوانند وام ضروری دانشجویی دریافت کنند؟
در صورتی که در دوران دانشجویی ازدواج کرده باشید و از تاریخ عقد بیشتر از یکسال نگذشته باشد، امکان دریافت وام را خواهید داشت.
دانشجویانی که دچار آسیب بلایای طبیعی شده اند، چقدر زمان برای بازپرداخت وام ضروری دانشجویی دارند؟
شروع بازپرداخت این وام تقریبا یک سال پس از دریافت وام خواهد بود.
مبلغ وام ضروری دانشجویی چقدر است؟
مبلغ وام در هر سال تغییر میکند و با توجه به نوع وام نیز متفاوت خواهد بود که در متن به آن پرداخته شده است.
منبع: وام ضروری دانشجویی
مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ جز مهم ترین مواردی است که دانشجویان متقاضی وام باید از آن اطلاع داشته باشند چراکه در صورت نقضی مدارک، با درخواست وام موافقت نخواهد شد. وام های دانشجویی به مدارک عمومی و اختصاصی نیاز دارند که با توجه به نوع وام تعیین میگردد. در این مطلب به بررسی کامل مدارک دریافت وام دانشجویی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
منبع: مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
تمامی دانشجویان واجد شرایط میتوانند برای دریافت وام دانشجویی از صندوق رفاه اقدام نمایند. وام های دانشجویی به منظور رفع نیازهای مالی دانشجویان در شرایط خاصی مثل پرداخت شهریه، ازدواج، ودیعه مسکن و… ارائه میشود.
متقاضیان باید مدارک دریافت وام دانشجویی را با توجه به وام مورد نظر خود آماده کرده و ارائه دهند تا با درخواست وام شان موافقت شود. برخی از مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی به صورت عمومی برای همه وام ها هستند و برخی دیگر نیز تنها به وام خاصی اختصاص دارند. مدارک وام دانشجویی به شرح زیر میباشند.
مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ که دانشجویان برای دریافت تمامی وام های باید ارائه دهند به صورت زیر هستند.
کپی کارت ملی | کپی صفحات شناسنامه |
کپی کارت دانشجویی | اصل سند تعهد محضری |
تکمیل فرم های درخواست وام و تحویل آن به واحد رفاه و تسهیلات دانشجویی |
مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی که دانشجویان برای دریافت برخی از وام ها به صورت اختصاصی باید ارائه دهند به صورت زیر میباشد.
مدارک دریافت وام دانشجویی | نوع وام |
کپی و اصل سند ازدواج | وام ازدواج |
کپی شناسنامه دانشجو | |
کپی شناسنامه همسر دانشجو | |
فاکتور خرید کالا | وام ضروری |
اجاره نامه | وام مسکن |
سند ازدواج | وام ودیعه مسکن |
اجاره نامه رسمی دارای کد رهگیری به نام دانشجو | |
کپی گذرنامه دانشجو و همسر | وام ودیعه مسکن متاهلی غیر ایرانی |
اصل و کپی اجاره نامه رسمی به نام دانشجو | |
مدارک مربوط به نمونه بودن دانشجو | وام استعداد درخشان |
فرم تقاضانامه عتبات | وام زیارت عتبارت عالیات |
معرفی نامه سفر به عتبات دانشگاهیان | |
فیش واریزی بانک جهت دریافت روادید |
تمامی دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی باید ضامن معتبر داشته باشند. ضامن شدن برای دریافت وام نیز شرایطی دارد و باید مدارکی را ارائه دهند. مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ضامن به شرح زیر میباشد.
✅کارمندی برای کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه های اجرایی و کارمندان قراردادی: 3 سال سابقه کار و آخرین حکم کار گزینی همراه با کپی شناسنامه و کارت ملی
✅افراد بازنشسته نیروهای مسلح، وزارت دفاع، پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و مستمری بگیران تامین اجتماعی: آخرین فیش حقوقی یا گواهی معتبر از آخرین محل خدمت همراه با کپی شناسنامه و کارت ملی
✅افراد بازنشسته آموزش و پرورش، بانک های غیردولتی و بانک ها و سایر دستگاه ها: گواهی کسر از حقوق همراه با کپی شناسنامه و کارت ملی
✅5 سال سابقه کار و داشتن شناسه کارمندی برای کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه های اجرایی و کارمندان قراردادی
✅5 سال سابقه کار برای اعضای هیات علمی رسمی دانشگاه آزاد و کارمندان رسمی و قراردادی
✅شناسه کارمندی و ۵ سال سابقه کار برای کارمندان رسمی و پیمانی قوه مقننه و کارمندان قرادادی
✅شناسه کارمندی و ۵ سال سابقه کار برای کارمندان رسمی و پیمانی و افراد دارای پایه قضائی قوه قضاییه
✅افراد سردفتر در اسناد رسمی، ازدواج و طلاق
✅کارمندان استخدامی نیروی مسلح
✅بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی
✅افراد گیرنده حقوق از بنیاد شهدا و ایثارگران
✅کارمندان بانک با 5 سال سابقه
برای دریافت وام دانشجویی باید در صندوق رفاه دانشجویی ثبت نام کنید و برای بار اول دریافت وام بایستی سند تعهد محضری نیز به عنوان مدارک دریافت وام دانشجویی ارائه نمایید. این سند با توجه به اطلاعات متقاضی و ضامن در دفتر ثبت اسناد تنظیم میگردد.
نحوه تنظیم سند محضری به این صورت است که ابتدا باید سند تعهد را از سایت صندوق رفاه دانشجویی دانلود کرده و شرایط آن را به طور کامل مطالعه نمایید. سپس باید به یک دفتر ثبت اسناد مراجعه کنید و سند را تنظیم نمایید. مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ که در هنگام مراجعه به دفتر ثبت اسناد نیاز دارید به شرح زیر هستند.
✅فرم تعهد محضری
✅شناسنامه و کارت ملی دانشجو متقاضی
✅شناسنامه و کارت ملی ضامن
✅کپی فیش کسر از حقوق یا حکم کارگزینی با ذکر عنوان صندوق رفاه دانشجویی بدون درج اسم دانشگاه
نکته: در صورتی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی قبلا تعهد محضری را به دانشگاه مقطع قبلی ارائه داده باشند، با توجه به داشتن ضامن واجد شرایط و اسکن خوانای تهد در فاز دو صندوق رفاه، میتوانند فقط کپی حکم کارگزینی یا گواهی کسر از حقوق را ارائه دهند.
همانطور که در بالا گفته شد یکی از مهم ترین مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ گواهی کسر از حقوق ضامن میباشد. ضامن باید این گواهی را دریافت کرده و به صورت تکمیل شده به صندوق رفاه دانشجویی تحویل دهد. نمونه گواهی کسر از حقوق را میتوانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.
دانشجویان میتوانند برای دریافت وام دانشجویی، به صورت اینترنتی در سایت صندوق رفاه دانشجویی ثبت نام کرده و مدارک خود را نیز ارائه دهند. درخواست دانشجویان بررسی خواهد شد و در صورت موافقت میتوانند وام خود را از بانک دریافت نمایند.
چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی برای تان وجود دارد، میتوانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاریتان کنند.
برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.
مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی چیست؟
وام های دانشجویی به مدارک عمومی و اختصاصی نیاز دارند که در متن به توضیح آن ها پرداخته شده است.
آیا سند محضری نیز برای دریافت وام دانشجویی الزامی است؟
بله سند محضری که با توجه به اطلاعات ضامن و متقاضی تکمیل شده است برای دریافت سند لازم میباشد.
برای دریافت وامدانشجویی ازدواج چه مدارکی لازم است؟
مدارک دریافت وام دانشجویی دانشجو باید کپی شناسنامه خود و همسرش را به همراه سند ازدواج ارائه دهد.
ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اقدامی است که از چند سال پیش مطرح شده است و به نظر میرسد که قرار است در سال ۱۴۰۳ به اجرا در بیاید. دانش آموزان برای شرکت در دو آزمون دچار استرس بسیار زیادی میشوند و ادغام این دو آزمون باعث میشود که برنامه یکپارچه ای طراحی کرده و بر این اساس با استرس کمتر شروع به آمادگی نمایند. در این مطلب به بررسی کامل ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
منبع: ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی
هرساله دانش آموزان بسیار زیادی تصمیم می گیرند که به تحصیل در مدارس تیزوهوشان و نمونه دولتی بپردازند چراکه سطح علمی این مدارس بالاتر از دیگر مدرسه ها میباشد. در مدارس نمونه دولتی و تیزوهوشان قدرت تفکر و استعداد دانش آموزان مورد توجه قرار میگیرد و بیشترین استفاده از آن ها در جهت پیشرفت دانش آموز میشود.
با توجه به سطح علمی این مدارس، بسیاری از والدین و دانش آموزان تصمیم میگیرند که در این مدارس به تحصیل بپردازند اما مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی آزمون ورودی دارند که دانش آموزان باید در آن شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند. دانش آموزان برای قبولی باید روش های صحیح مطالعه را یادگرفته و با برنامه ریزی صحیح به سمت موفقیت حرکت کنند.
چندین سال است که آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی به صورت مجزا از هم برگزار میشوند و سوالات هر دو آزمون کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. از سال ۹۷ اخباری مبنی بر ادغام آزمون تیزوهشان و نمونه دولتی منتشر شد. هدف از ادغام این دو آزمون این بود که دانش آموزان استرس زیادی برای آمادگی در آزمون متحمل نشوند و تنها یک آزمون جامع برای هر دو مدرسه بدهند.
طبق اطلاعیه ها بالاخره این تصمیم در سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد و دانش آموزان میتوانند با شرکت در یک آزمون شانس قبولی خود در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی را به صورت همزمان بسنجد.
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که مصرف کاغذ در آموزش و پرورش بسیار بالاست به طوری که در حدود دو پنجم کاغذ کشور را مصرف میکند. کاهش مصرف کاغذ نیز از دیگر اهداف آموزش و پرورش برای ادغام این دو آزمون میباشد.
هر ساله در حدود ۳۵۰ هزار نفر در آزمون نمونه دولتی و ۲۵۰ هزار نفر در آزمون تیزهوشان شرکت میکنند و از این تعداد تنها ۵۰ هزار و ۱۵ هزار نفر به ترتیب در آزمون های فوق پذیرفته میشوند. این آمارها نشان میدهد که رقابت بسیار تنگاتنگ است و در نتیجه ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی، استرس داوطلبان تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا میکند.
احتمالا پس از ادغام این دو آزمون منابع نیز به صورت یکسان در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. پس از شرکت در آزمون در حدود یک تا یک و ماه نیم بعد، نتایج نیز منتشر شده و داوطلبان میتوانند برای مشاهده آن ها به صورت اینترنتی اقدام نمایند.
ممکن این سوال برای برخی به وجود بیاید که مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چه فرقی با یکدیگر دارند. باید گفت که مدارس تیزوهوشان سطح علمی بالاتری نسبت به مدارس نمونه دولتی دارند و در نتیجه با معیارهای سخت گیرانه تری نیز دانش آموز پذیرش میکنند.
در این سال ها شرط معدل آزمون نمونه دولتی ۱۷ و آزمون تیزهوشان نمونه ۱۹ بود. در نتیجه انتظار میرود که دانش آموزان مدارس تیزوهوشان نیز دانش آموزای با ضرایب هوشی بالاتر باشند. به محض انتشار اخبار دقیق در مورد ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی این مطلب بروزسانی خواهد شد.
دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان را دارند، صرف نظر از ادغام دو آزمون باید به خوبی برای شرکت در آن آماده شوند چراکه در هر حال آزمون این مدارس سطح بالایی دارد و تنها دانش آموزان برتر موفق به قبولی میشوند.
چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی برای تان وجود دارد و یا قصد آمادگی برای آزمون را دارید، میتوانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاریتان کنند.
برای دریافت مشاوره در زمینه ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.
آیا ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی حقیقت دارد؟
طبق اطلاعیه ها ممکن است این دو آزمون در سال ۱۴۰۳ با یکدیگر ادغام بشوند.
برای ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در سال جدید باید دوبار اقدام به ثبت نام کرد؟
خیر گفته شده است که در سال جدید ثبت نام این دو آزمون ادغام شده و دانش آموزان باید تنها یکبار اقدام به نام نویسی کنند.
در صورت ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی سوالات نیز یکسان خواهند شد؟
در این مورد هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده است. به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت.