انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری | شرایط انصراف و تحصیل مجدد دانشجویان روزانه

انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری به چه صورت است؟ با طشروع انتخاب رشته کنکور اکثر داوطلبان این سوال برایشان ایجاد می‌شود که در صورت قبولی در دانشگاه، می‌توانند ثبت نام آن دانشگاه را انجام ندهند؟ آیا باید جریمه پرداخت کنند؟ آیا در صورت ثبت نام نکردن دانشگاه قبولی، از شرکت در کنکور سال بعد محروم هستند؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب رشته بررسی شوند تا پس از اعلام نتایج و مشخص شدن دانشگاه محل قبولی داوطلب، مشکلی ایجاد نشود. عدم توجه به این موارد مشکلات جدی را برای دانشجویان به وجود خواهد آورد. در این مقاله به موضوع انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری پرداخته ایم پس تا انتها همراه ما باشید. 

 منبع:  انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری | شرایط انصراف و تحصیل مجدد دانشجویان روزانه

انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری

منظور از دانشگاه های سراسری فقط دانشگاه دولتی روزانه نیست بلکه تمام دانشگاه های شبانه، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و پیام نور همگی جزو دانشگاه های سراسری هستند که هرکدام شرایط و ضوابط جداگانه ای را در خصوص انصراف از تحصیل دارند.

دانشگاه آزاد اسلامی جزو دانشگاه های سراسری نیست و برای انصراف از تحصیل در این دانشگاه شرایط متفاوتی وجود دارد.

پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسری و یا دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه ها جهت انصراف از تحصیل باید شرایطی داشته باشند که به شرح زیر می‌باشد.

 

انصراف از تحصیل پذیرفته شدگان دانشگاه های غیر روزانه

به جز دانشگاه های روزانه در هر دانشگاهی که پذیرفته شده باشید از جمله دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور، آزاد، پردیس خودگردان و مجازی، ممانعتی برای شرکت در آزمون سراسری سال بعد ندارید و حتی می‌توانید بدون انصراف دادن از دانشگاه خود در کنکور سال بعد شرکت کنید و در صورت قبول شدن در دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهید.

 

انصراف از تحصیل پذیرفته شدگان دانشگاه های روزانه

  • داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه های روزانه اگر تا قبل از ترم دو از این دانشگاه انصراف دهند، می‌توانند در کنکور سراسری سال بعد شرکت نمایند.
  • دانشجویان پذیرفته شده دانشگاه روزانه اگر بدون انصراف از دانشگاه در کنکور سراسری شرکت کنند، در صورت قبولی در هر رشته ای، پذیرش آنها لغو می‌شود.
  • فرصت انصراف از تحصیل دانشگاه روزانه برای شرکت در کنکور سال بعد، حداکثر تا 20 اسفند ماه می‌باشد.
  • دانشجویان ترم یک مجاز به انصراف از تحصیل نمی‌باشند و حداقل باید تا ترم 2 ادامه تحصیل دهند. (پس از ورود به دانشگاه باید یکسال تمام تحصیل کنید و نمرات ترم دوم شما ثبت گردد و همزمان با شروع ترم سوم درخواست انصراف خود را به دانشگاه ارائه دهید)

 

انصراف از تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

  • دانشجویان شاغل به تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های روزانه برای شرکت در آزمون های سراسری اول باید از دانشگاه خود انصراف دهند البته مطابق بند فوق این دسته از دانشجویان در سال اول پذیرش نمی‌توانند درخواست انصراف داشته باشند.
  • زمان انصراف از تحصیل دانشجویان مقطع ارشد و دکتری برای شرکت در آزمون سال بعد، حداکثر تا پیش از پایان مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام آزمون است.

دانشجویان هر مقطع تحصیلی تنها یکبار می‌توانند از رشته و دانشگاه خود انصراف و مجددا در آزمون سراسری همان مقطع شرکت نمایند.

 

مراحل انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری

ممکن است دانشجویانی که در دانشگاه های سراسری یعنی دوره روزانه و شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان مشغول به تحصیل هستند، تصمیم به انصراف بگیرند. تمامی دانشجویان امکان انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری را دارند اما شرایط برای هریک از آن ها متفاوت است. به طوری کلی دانشجویان برای انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری باید مراحلی را طی کنند که به شرح موارد زیر می‌باشد.

✅در مرحله اول دانشجو باید به صورت حضوری به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و درخواست خود مبنی بر انصراف را اعلام کند. در این مرحله دانشگاه یک فرم به دانشجو ارائه می دهد.

✅این فرم را با اطلاعات خواسته شده تکمیل کرده و آن را به دانشگاه تحویل دهید. توجه داشته باشید که اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق تکمیل نمایید.

✅در مرحله بعدی درخواست دانشجو توسط دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد. (برخی دانشگاه ها مثل پیام نور یک ماه پس از ثبت درخواست، شرایط را بررسی می‌کنند تا دانشجو فرصت تغییر تصمیم و برگشت داشته باشد)

✅در نهایت دانشگاه درخواست انصراف را تایید کرده و دانشجو پس از پرداخت هزینه مصوب، شماره نامه انصراف در دریافت خواهد کرد.

 

شرایط انصراف از دانشگاه سراسری

همانطور که گفته شد انصراف از تحصیل شرایطی دارد که دانشجویان باید به طور دقیق از آن ها اطلاع داشته و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری به شرح زیر می باشد.

✅دانشجویان انصرافی بایستی درخواست خود را مکتوب کرده و به دانشگاه ارائه بدهند.

✅انصراف از تحصیل در حدود یک تا دوماه زمان می برد و تا زمان تایید قطعی انصراف توسط دانشگاه و پرداخت هزینه دانشجو می تواند تصمیم خود را تغییر داده و منصرف شود.

✅در صورت انصراف قطعی دیگر امکان لغو آن و ادامه تحصیل امکان پذیر نمی باشد.

✅اگر دانشجویان تا قبل از 20 اسفند موفق به انصراف قطعی شوند امکان شرکت در کنکور سال بعد را خواهند داشت و محرومیتی برای شان به وجود نمی آید.

✅اگر در دانشگاه سراسری پذیرفته شوید اما به طور نهایی نام نویسی نکنید، مشمول قوانین انصراف از تحصیل نمی شوید.

✅دانشجویان غایب برای مدت یکسال از انتخاب رشته دوره های روزانه محروم خواهند شد.

✅اگر برای یک ترم بدون اطلاع در کلاس های دانشگاه شرکت نکنید، به عنوان دانشجوی انصرافی شناخته می شوید.

 

شرایط پرداخت هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری

دانشجویان انصرافی در شرایط مشخصی مشمول پرداخت هزینه انصراف از تحصیل می شوند. اگر که دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته برای دو ترم به تحصیل مشغول بوده باشد نیازی به پرداخت هزینه نخواهد داشت اما سایر دانشجویان با توجه به شرایط زیر باید هزینه مصوب را بپردازند.

✅اگر که دانشجو به محض نام نویسی در دانشگاه تا قبل مهر و بهمن در هردو نیمسال تصمیم به انصراف بگیرد، نیازی به پرداخت هزینه نخواهد داشت. (دانشجویان دکتری حرفه ای مشمول این شرط نخواهند شد)

✅اگر تا قبل آذر در ترم مهر و تا قبل اردیبهشت در ترم بهمن درخواست انصراف انجام شود، دانشجو باید پنجاه درصد کل شهریه ثابت و متغیر را بپردازد و بقیه مبلغ برگشت داده نمی شود.

✅دانشجویان تغییر رشته ای مشمول پرداخت هزینه انصراف نمی شوند.

✅دانشجویان دانشگاه شبانه در صورت درخواست انصراف قبل پایان مهلت حذف و اضافه موظف به پرداخت نصف شهریه همان ترم می باشند اما در غیر این صورت باید کل شهریه آن ترم را پرداخت کنند.

 

هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری

جریمه انصراف از تحصیل در دانشگاه های سراسری با توجه به نوع دانشگاه و مقطع پذیرش دانشجو متفاوت است.

دانشجویان دانشگاه های دولتی اگر پس از انصراف از دانشگاه اول مجددا وارد دانشگاه دولتی شوند، مشمول پرداخت هزینه انصراف نمی‌باشند.

⛔هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه روزانه باتوجه به رشته و مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه تعیین می‌شود و ثابت نیست.

⛔هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه های شبانه و  پیام نور برابر با 1/5 برابر شهریه ثابت یک ترم است.

⛔هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی به میزان شهریه ثابت یک ترم است.

⛔جریمه انصراف از تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان که از سایر دانشگاه ها بیشتر است، برابر با شهریه ثابت ترم های باقی مانده است و البته در رشته ها و دانشگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

⛔هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی معادل با ۷ واحد درسی و شهریه ثابت می‌باشد. 

با توجه به اینکه هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه های سراسری مخصوصا دانشگاه پردیس خودگردان، رقم بالایی است، توصیه میکنیم که پیش از انتخاب رشته درباره تمام دانشگاه ها اطلاعات کافی را کسب کنید تا پس از پذیرش در دانشگاه مشکلی ایجاد نشود.

 

محرومیت انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری

همانطور که می دانید دانشگاه های سراسری در دوره روزانه شرایط ویژه و قوانین سخت گیرانه ای دارند و درصورتی که دانشجویان بدون توجه به این شرایط از دانشگاه انصراف دهند، با مشکلاتی مواجه خواهند شد. هر دانشگاه علاوه بر شرایط کلی، شرایط اختصاصی نیز برای خود خواهد داشت که دانشجویان در هنگام ثبت درخواست انصراف باید در مورد آن ها اطلاع کسب نمایند.

طی سال های گذشته انصراف از دانشگاه روزانه بسیار سخت و با توجه به محرومیت های سنگین آن تقریبا غیر ممکن بود. در صورت انصراف و یا کسب قبولی و عدم ثبت نام در دانشگاه دیگر امکان شرکت در کنکور سراسری سال بعد وجود نداشت. اما این محرومیت از سال 1400 لغو شد و دانشجویان با توجه به شرایط و ضوابط می توانند از تحصیل در دانشگاه سراسری انصراف دهند.

⛔در صورتی که دانشجو در دوره روزانه پذیرفته شده است اما قصد ثبت نام ندارد، باید تا قبل از شروع مهلت ثبت نام کنکور سراسری سال آینده از دانشگاه خود انصراف دهد.

⛔دانشجویان با تعهد خدمت به هیچ عنوان امکان انصراف از آن رشته را نخواهند داشت.

⛔محرومیت و شرایط کنکور سراسری تنها مختص دانشجویان دوره های روزانه است و سایر دوره ها هیچ محرومیتی نخواهند داشت.

 

مشاوره انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری

دانشگاه های سراسری جز دانشگاه های برتر در کشور هستند که ظرفیت محدودی دارد و قبولی در این دانشگاه ها کار راحتی نیست. با توجه به شرایط خاص انصراف از تحصیل بهتر است که قبل از اقدام به ثبت درخواست انصراف خود حتما با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنید تا شرایط شما را بررسی کرده و بهترین راهکار را ارائه دهند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری برای تان وجود دارد و یا در رابطه با تصمیم گیری انصراف از تحصیل به راهنمایی نیاز دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید تا به طور کامل راهنمایی تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری 1403 – 1404 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

  2. برای انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری چه قدر باید جریمه پرداخت کرد؟

    هزینه انصراف از تحصیل در متن مقاله آورده شده است.

  3. آیا انصراف از تحصیل محرومیت خواهد داشت؟

    محرومیت کنکور سراسری در صورت انصراف از تحصیل شرایطی دارد که در متن به آن ها پرداخته شده است.

    منبع:  انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری | شرایط انصراف و تحصیل مجدد دانشجویان روزانه

نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

نتایج آزمون لیسانس به پزشکی یکی از مهم ترین دغدغه های داوطلبان این آزمون می‌باشد. آزمون لیسانس به پزشکی طرفیت بسیار محدودی دارد و تنها افراد برتر در این آزمون موفق به کسب قبولی در هر دو مرحله خواهند شد. داوطلبان برای اطلاع از وضعیت قبولی خود باید در زمان تعیین شده به سایت مربوطه مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. در این مطلب به بررسی کامل نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1403 می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 

نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

هر ساله افراد بسیار زیادی متقاضی شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی می‌شوند و برای قبولی و ادامه تحصیل در رشته پزشکی وارد رقابت سنگین این آزمون می‌شوند. با توجه به ظرفیت محدود رشته پزشکی در کنکور سراسری، بسیاری از علاقه مندان به رشته پزشکی موفق به قبولی در این مرحله نمی‌شوند اما این افراد می‌توانند شانس خود را پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی با شرکت در آزمون لیسانی به پزشکی شرکت نمایند. 

افرادی که در این آزمون شرکت کرده باشند، پس از مدتی می‌توانند نتایج آزمون خود را طی دو مرحله دریافت نمایند. مرحله اول نتایج آزمون کتبی و مرحله دوم نیز نتایج مصاحبه فراشناختی می‌باشد. در این مطلب به توضیح کامل نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. 

 

زمان اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1403

همانطور که گفته شد نتایج لیسانس به پزشکی در دو مرحله اعلام خواهد شد. مرحله اول مختص آزمون کتبی و مرحله دوم نیز مختص به مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی می‌باشد. زمان اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ به شرح زیر می‌باشد. 

 

زمان اعلام نتیجه مرحله اول لیسانس به پزشکی

افرادی که در آزمون کتبی شرکت کرده باشند، در مرحله اعلام نتایج اولیه، کارنامه خود را دریافت می‌کنند که در آن درصد دروس مکتسبه درج شده است. داوطلبان برای نتایج آزمون باید به سایت education.tums.ac.ir کنند. زمان اعلام نتایج اولیه در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما با توجه به زمان اعلام نتایج در سال گذشته که ۲۱ مرداد بود، احتمالا در سال جدید نیز در همین بازه زمانی خواهد بود. 

 

زمان اعلام نتیجه مرحله دوم لیسانس به پزشکی

افراد برتر و پذیرفته شده در مرحله اول آزمون لیسانس به پزشکی برای مصاحبه دعوت خواهند شد. با توجه به ظرفیت بسیار کم آزمون لیسانس به پزشکی تنها ۱۰ تا ۲۰ نفر از افراد برتر در مرحله مصاحبه پذیرفته خواهند شد و نتایج آن نیز به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

سال گذشته نتایج مرحله دوم در ۸ مهر ماه منتشر گردید. زمان اعلام نتایج نهایی در سال ۱۴۰۳ هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع سریع از جدول زمانبندی نتایج آزمون لیسانس به پزشکی می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

سایت اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلبان برای مشاهده نتایج آزمون لیسانس به‌پزشکی در هر دو مرحله باید به صورت اینترنتی به سامانه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران مراجعه نمایند. اعلام نتایج تنها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و تمامی داوطلبان برای مشاهده لیست پذیرفته شدگان باید به سایت علوم پزشکی با آدرس education.tums.ac.ir مراجعه کنند. 

دسترسی به صفحه اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها در زمان اعلام نتایج امکان پذیر خواهد بود و قبل از آن داوطلبان امکان دسترسی به این بخش را در سامانه نخواهند داشت. 

 

نحوه مشاهده نتایج مرحله اول لیسانس به پزشکی

داوطلبانی که در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کرده اند، باید در هر دو مرحله اول و دوم اعلام نتایج آزمون به سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه نمایند. نحوه مشاهده نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1403 به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣آدرس education.tums.ac.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سامانه شوید. 

 

2️⃣کد رهگیری و کد کلی خود را در کادر نام کاربری و رمز عبور وارد نمایید. 

 

3️⃣در پورتال شخصی خود بر روی گزینه اعلام نتایج کلیک کرده و نتیجه آزمون را در هر مرحله مشاهده نمایید. 

 

اقدامات پس از اعلام نتایج لیسانس به پزشکی

افرادی که در هر دو مرحله آزمون لیسانس به پزشکی پذیرفته شده باشند، باید برای ثبت نام نهایی در دانشگاه اقدام نمایند. در مرحله اول باید با مراحعه به سایت sipad.tums.ac.ir، مدارک خود را بارگزاری کرده و فرم های مربوطه را تکمیل نمایند. عدم مراجعه به سایت در زمان مقرر به معنای انصراف از ثبت نام و تحصیل می‌باشد. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پس از اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی به شرح زیر می‌باشد. 

✅اصل مدرک کارشناسی یا گواهی موقت فارغ التحصیلی

✅عکس تمامی صفحات شناسنامه

✅کپی پشت و روی کارت ملی

✅گواهی اتمام طرح نیروی انسانی

✅عکس پرسنلی با حجم کمتر از 50 کیلوبایت و فرمت JPEG

✅کارت پایان خدمت یا معافیت

✅کارت هوشمند

✅یکی از مدارک زبان TOEFL ، IELTS ،MSRT و یا MHLE

 

مشاوره آزمون لیسانس به پزشکی

افرادی که در آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، می‌توانند با مراجعه به سایت education.tums.ac.ir، نتایج قبولی خود در هر یک از مراحل را مشاهده نمایند. افراد پذیرفته شده در مرحله مصاحبه بایستی برای ثبت نام نهایی در دانشگاه اقدام نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی برای تان وجود دارد و یا در روند مشاهده نتایج با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج آزمون لیسانس به پزشکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1403 چه زمانی اعلام می‌شود؟

    زمان دقیق اعلام نتایج در سال جدید هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

  2. برای مشاهده نتایج آزمون لیسانس به‌پزشکی چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سامانه education.tums.ac.ir مراجعه کنید. 

  3. مدارک مورد نیاز برای مشاهده نتایج آزمون چیست؟

    برای مشاهده نتایج باید کد رهگیری و کد ملی خود را در صفحه اصلی سایت وارد کنید. 

    منبع: نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 

نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی

نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی یکی از سوالات مهم داوطلبانی است که قصد شرکت در کنکور سال ۱۴۰۳ را دارند. طبق اطلاعیه‌ها قرار بر این است که این طراح در آزمون سال جاری اجرایی شود. با توجه به اهمیت تغییرات کنکور سراسری بسیار مهم است که داوطلبان از این تغییرات آگاه بوده و بر این اساس برای شرکت در آزموت آماده شوند.

 در این مطلب به بررسی کامل نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

منبع: نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی

کنکور الکترونیکی

پس از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که در زمینه برگزاری کنکور به وجود آمد، تصمیم گرفته شد که کنکور به صورت الکترونیکی برگزار شود، اما در آن زمان سازمان سنجش زیر ساخت برگزاری آزمون به این روش را نداشت و در نتیجه این طرح اجرایی نشد.

اما این طرح به طور کامل کنار گذاشته نشد و هم اکنون رییس سازمان سنجش اعلام کرده است که کنکور الکترونیکی از سال جاری اجرا خواهد شد. همچنین امکان نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی در مقاطع ارشد و دکتری نیز وجود دارد.

منظور از کنکور الکترونیکی این است که داوطلبان به حوزه آزمون مراجعه می‌کنند و سپس از طریق کامپیوتر دفترچه سوالات را دریافت کرده و به صورت اینترنتی سوالات را پاسخ می‌دهند. این طرح قرار است به صورت آزمایشی اجرا شود.

احتمال برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی در سال جاری بسیار بالاست به همین دلیل داوطلبان باید از نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی اطلاع کامل داشته باشند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند. متخصصان و مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی

سوتفاهم بسیار جدی که در زمینه نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی وجود دارد این است که بسیاری از داوطلبان فکر می‌کنند آزمون به صورت مجازی برگزار می‌شود یعنی می‌توانند از فاصله دور به صورت اینترنتی آنلاین شده و در کنکور شرکت کنند.

این برداشت کاملا اشتباه است و داوطلبان باید مانند آزمون سراسری سال‌های گذشته در حوزه امتحانی خود حاضر شوند. اما به جای دریافت سوالات به صورت کاغذی پشت سیستم کامپیوتر نشسته و سوالات را به صورت هوشمند دریافت کرده و در کامپیوتر پاسخ خواهند داد.

از مزایای این طرح این است که کاغذ کمتری مصرف می‌شود، اما از طرف دیگر باید زیرساخت مناسبی برای اجرای آن فراهم شود تا داوطلبان در جلسه آزمون با مشکلاتی همچون قطعی اینترنت و خرابی و کند بودن سیستم مواجه نشوند.

در جلسه آزمون الکترونیکی نیز بسیار مهم است که داوطلبان تکنیک‌های مدیریت زمان را بلد باشند تا به خوبی بتوانند شرایط را مدیریت کنند. برای کسب مهارت مدیریت زمان و آمادگی بیشتر در جهت شرکت در کنکور سراسری می‌توانید از مشاوران مجرب تحصیلی مجموعه دانتل کو کمک بگیرید.

زمان برگزاری کنکور الکترونیکی

طبق اطلاعیه‌های منتشر شده تصمیم بر این است که کنکور الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ اجرا شود. در حال حاضر آزمون‌هایی همچون تافل و تولیمو الکترونیکی برگزار می‌شوند. این کار به منظور آزمایش زیرساخت‌ها برای برگزاری کنکور سراسری انجام شده است.

در صورت برگزاری کنکور الکترونیکی آزمون در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد و داوطلبان باید با مراجعه به حوزه امتحانی خود به صورت الکترونیکی به سوالات پاسخ دهند. کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دو نوبت یعنی در ۶ و ۷ اردیبهشت و ۷ و ۸ تیرماه برگزار می‌گردد. برای کسب اطلاع سریع از نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی تغییرات و جدول زمانبندی کنکور می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو و عضو شوید

شرکت در کنکور الکترونیکی

نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری است. از سوی دیگر افزایش تاثیر سوابق تحصیلی، حذف دروس عمومی و زیر گروه‌ها و برگزاری آزمون در دو نوبت از دیگر تغییرات کنکور می‌باشد.

همانطور که می‌دانید تمامی مراحل ثبت نام تا اعلام نتایج کنکور به صورت اینترنتی انجام می‌شود. داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده اند، می‌توانند در زمان تعیین شده یعنی چند رو قبل برگزاری آزمون به سایت سنجش مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. در کارت ورود به جلسه اطلاعات مهمی همچون زمان دقیق و حوزه برگزاری آزمون درج شده است.

طبق گفته‌های معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش داوطلبان امکان تقلب در نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی را نخواهند داشت و امکانات هوشمندی برای جلوگیری از تخلف در نظر گرفته شده است. در صورت تقلب، داوطلبان از شرکت در آزمون محروم خواهند شد. در صورتی که قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۳ را دارید، بهتر است برای آمادگی کنکور از مشاوران با تجربه تحصیلی مجموعه دانتل کو کمک بگیرید.

مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو

در مرکز مشاوره دانتل کو متخصصان و مشاوران با تجربه‌ای گرد هم آمده اند و آماده خدمت رسانی به داوطلبان گرامی می‌باشند. خدمات مشاوره این مرکز به صورت تلفنی است و شما می‌توانید با صرف هزینه و انرژی کمتر بهترین خدمت مشاوره را دریافت نمایید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

سوالات متداول

نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی به چه صورت است؟

کنکور به صورت حضوری برگزار خواهد شد و داوطلبان پس از مراجعه به حوزه امتحانی خود از طریق کامپیوتر به سوالات پاسخ خواهند داد.

آیا امکان شرکت در کنکور الکترونیکی از منزل وجود دارد؟

خیر کنکور الکترونیکی با کنکور مجازی متفاوت است و داوطلبان باید حتما در حوزه امتحانی خود حضور داشته باشند.

آیا برای شرکت در آزمون الکترونیکی نیز دریافت کارت ورود به جلسه الزامی است؟

بله برای شرکت در جلسه آزمون باید حتما چند روز قبل آزمون به سایت سنجش مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایید.

ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از مهم ترین دغدغه های دانش آموزانی است که قصد نام نویسی در این آزمون را دارند. طی سال های اخیر آزمون پایه ششم به هفتم حذف شده است اما پذیرش در پایه نهم به دهم بر اساس آزمون ورودی می باشد. در سال جاری سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی یکپارچه شده و دانش آموزان نیازی نیست به سامانه‌های استانی مراجعه نمایند. در ادامه مقاله به بررسی زمان، شرایط و مدارک، سایت جدید و نحوه ثبت نام نمونه دولتی 1403 – 1404 خواهیم پرداخت.

 منبع: ثبت نام نمونه دولتی

ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

مدارس نمونه دولتی یکی از مدارسی می‌باشد که دانش آموزان زیادی متقاضی تحصیل در این مدارس می‌باشند. با توجه به تاثیر بالای معدل در کنکور سراسری در مقاطع دهم تا دوزادهم و برگزاری امتحانات نهایی به صورت کشوری، دانش آموزان درصدد کسب معدل بالا در این امتحانات می باشد. 

مدارس نمونه دولتی از کیفیت بالاتری نسبت به دیگر مدارس دارند. ازین رو دانش آموزان زیادی در صدد تحصیل در این مدارس می باشند. ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در دو مقطع هفتم و دهم انجام می‌گیرد که در ادامه به بررسی مقاطع به صورت جداگانه می‌پردازیم.

 

ثبت نام پایه ششم به هفتم

در سال های گذشته ثبت نام نمونه دولتی در مقطع هفتم از طریق آزمون که توسط آموزش و پرورش هر منطقه برگزار می شد، دانش آموز جذب می کردند. طی سال های اخیر ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده و برای ورود به این مقطع هیچ آزمون جداگانه ای برگزار نمی شود. داوطلبان می توانند به صورت حضوری به این مدارس برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی مراجعه کنند. 

 

ثبت نام پایه نهم به دهم

آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، همچنان مانند سال‌های گذشته برگزار می شود. دانش آموزانی که مطابق دفترچه ثبت نام نمونه دولتی 1403 – 1404 واجد الشرایط هستند، می توانند در بازه های زمانی اعلام شده نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند.

یکی از تغییرات اعمل شده در سایت تغییر سامانه نام نویسی دانش آموزان می باشد که به یک سامانه یکپارچه تبدیل شده است. در ادامه مقاله به بررسی کامل این تغییرات خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

 

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1403 – 1404

ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳  به صورت هماهنگ کشوری و در یک بازه زمانی صورت می گیرد. داوطلبانی که علاقه مند به نام نویسی در این آزمون هستند باید در بازه زمان نام نویسی نمونه دولتی به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی نمایند. در جدول زیر زمان دقیق ثبت نام آزمون را قرار داده ایم.

مقطع تحصیلی زمان ثبت نام
ششم به هفتم (ثبت نام صورت حضوری) اوایل تابستان 1403
نهم به دهم (ثبت نام در آزمون) اواسط فرورین 1403

تاکنون اطلاعیه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش پیرامون تمدید مهلت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ منتشر نشده است. هر ساله این مهلت برای چند روز تمدید خواهد شد. در صورت تمدید مهلت در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

سایت ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در سال های گذشته ثبت نام آزمون نمونه دولتی از طریق سامانه های استانی انجام می گرفت. سال گذشته طبق اطلاعیه آموزش و پرورش تمامی دانش آموزان جهت نام نویسی در این آزمون باید به سایت ثبت نام نمونه دولتی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه می‌کردند. پیش بینی می‌شود که در سال جدید نیز ثبت نام نمونه دولتی در همین سامانه انجام گیرد. 

این سامانه در سال جدید برای خدمات رسانی به دانش آموزان، والدین و حتی فرهنگیان راه اندازی شده است. دانش آموزان موظف می باشند در تاریخ های قید شده جهت شرکت در این آزمون ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. در ادامه مقاله به بررسی راهنما ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir خواهیم پرداخت.

 

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

اشاره کوتاهی کردیم که داوطلبانی مجاز به تکمیل مراحل نام نویسی خود در سایت های استانی نمونه دولتی نهم به دهم می باشند که واجد الشرایط باشند. 

 

پایه ششم به هفتم

✅داشتن تابعیت ایرانی 

✅ کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس (حداکثر یک درس در نیمسال اول یا دوم دارای مقیاس خوب باشد)

 

پایه نهم به دهم

✅تابعیت ایرانی 

✅اشتغال به تحصیل در پایه نهم

✅دارای حداقل معدل پایه نهم بالای 17 

✅امکان ثبت‌نام در هر مدرسه انتخابی استان محل سکونت برای دانش آموزان عشایری و کوچ نشین

✅انتخاب سه الویت برای هر متقاضی از میان مدارس نزدیک به محل زندگی

✅عدم وجود محدودیت در انتخاب مدرسه نمونه دولتی برای علاقه مندان به هنرستان های فنی حرفه ای نمونه دولتی

✅ده درصد از ظرفیت پذیرش هر مدرسه مربوط به داوطلبان دارای سهمیه شاهد و روستایی می‌باشد.

✅در نهایت پذیرش تحصیلی دانش اموز در رشته های مختلف بر اساس هدایت تحصیلی خرداد ماه خواهد بود.

 

راهنما ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1403 – 1404

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم به صورت اینترنتی و در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir می شود. داوطلبان در فروردین ماه می توانند ثبت‌نام خود را در این سایت جهت شرکت در آزمون انجام دهند. 

✅مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir 

✅مطالعه دفترچه راهنما ثبت نام و اطلاع از تمامی شرایط لازم ثبت نام

✅وارد کردن اطلاعات لازم و ورود به سایت مربوطه

✅تکمیل فرم ثبت نام نمونه دولتی

✅پرداخت هزینه ثبت نام از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب

✅دریافت رسید و کدرهگیری که به منزله اتمام فرآیند نام نویسی می باشد

 

راهنما تصویری

1️⃣به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣در کادر های زیر نقش دانش آموز را انتخاب کرده و کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را وارد کنید. دانش آموزان اتباع خارجی باید کد دانش آموزی و تاریخ تولد شمسی خود را واد کنند.

 

3️⃣در پایین صحفه سایت بر روی “ آزمون نمونه دولتی ” کلیک کنید.

 

4️⃣در این مرحله داوطلب باید یک عکس دانش آموز با مشخصات تصویر زمینه سفید، ابعاد 3×4 ، فرمت jpg و حداکثر حجم 300kb را در سامانه بارگذاری کند.

5️⃣فرم ثبت نام نمونه دولتی به صورت کامل و صحیح پر کنید.

6️⃣هزینه ثبت نام آزمون نمونه دولتی (سال گذشته ۷۰ هزار تومان بود) را از طریق سایت پرداخت کنید. رسید ثبت نام خود را دریافت کرده و این رسید را ذخیره نمایید.

 

دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

در زمان ثبت نام آزمون یک دفترچه منتشر خواهد شد که در آن تمامی جزییات مربوط به نام نویسی مانند شرایط و ضوابط، نحوه نام نویسی، مدارک لازم و… درج می‌شود. این دفترچه در  سایت پنجره واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir منتشر می‌گردد و دانش آموزان می‌توانند آن را دانلود کرده و مطالعه نمایند.

دفترچه ثبت نام آزمون 1403-1404 هنوز منتشر نشده است. داوطلبان می‌توانند با دانلود دفترچه سال گذشته اطلاعات نسبی در این زمینه به دست آوردند. شما می‌توانید دفترچه را به صورت مستقیم از همین صفحه دانلود نمایید. به محض انتشار دفترچه سال 1404 این مطلب بروزرسانی خواهد شد و لینک دفترچه در این صفحه قرار خواهد گرفت.

 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون نمونه دولتی

دانش آموزان در هنگام ثبت نام در سایت باید اطلاعات مورد نیاز را با توجه به مدارک خود تکمیل نمایند. اطلاعات وارد شده باید کاملا درست باشد تا مشکلی در روند ثبت نام به وجود نیاید. مهم ترین مدارک و اطلاعات برای ثبت نام نمونه دولتی به شرح زیر هستند. 

✅اطلاعات هویتی و شناسنامه ای

✅اطلاعات تحصیلی

✅آدرس منزل و مدرسه

✅اطلاعات سهمیه

✅عکس پرسنلی با حجم کمتر از ۷۰ کیلوبایت

 

زمان برگزاری آزمون

دانش آموزان باید پس از تکمیل مراحل ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از زمان آزمون نمونه دولتی نیز مطلع شوند و ضمن افزایش سطح آمادگی خود در این تاریخ اعلام شده در جلسه حاضر شوند.

زمان برگزاری آزمون نمونه‌دولتی در سال جدید هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت.

لازم است اشاره کنیم چند روز قبل از برگزاری آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، کارت ورود به جلسه نمونه دولتی منتشر می گردد که متقاضیان جهت دریافت آن بایستی به  سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه کنند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون نمونه‌دولتی برای ورود به جلسه امتحان الزامی است.

 

اعلام نتایج آزمون 

نتایج نمونه دولتی پس از گذشت یک بازه زمانی چهار تا شش هفته از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی منتشر می‌گردد. متقاضیانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده نسبت به دریافت نتایج آزمون خود اقدام نمایند.

وزارت آموزش و پرورش، تاکنون پیرامون تاریخ دقیق اعلام نتایج ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1403- 1404 نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد و مقاله بروزرسانی می‌گردد.

 

مواد امتحانی آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

یکی از مهم ترین سوالات دانش آموزان مربوط به مواد امتحانی ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم است. دانش آموزان باید از این موارد اطلاع داشته باشند و بر این اساس برای مطالعه و آمادگی آزمون برنامه ریزی نمایند. مواد امتحانی آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به شرح زیر است. 

✅ریاضی

✅عربی

✅زبان خارجی

✅علوم تجربی

✅فارسی

✅قران و پیام های آسمانی

✅مطالعات اجتماعی

 

مشاوره ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

منابع آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم از کتاب های درسی دانش آموزان در پایه های هشتم  ونهم می باشد. هر داوطلب باید با اطلاع از منابع امتحانی این آزمون، سعی کند با برنامه ریزی تا تاریخ برگزاری آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، میزان آمادگی خود را افزایش دهد. برای شرکت و ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم، لازم است متقاضیان به برخی نکات مهم توجه داشته باشند.

✅آزمون به صورت تستی است.

✅سوالات غلط دارای نمره منفی هستند.

✅هر پاسخ درست  دارای 3 امتیاز مثبت وهر پاسخ نادرست دارای 1 امتیاز منفی است.

✅داوطلبان باید به 100 سوال در طول 120 دقیقه زمان پاسخ دهند.

در صورتی که علاقه مند به ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ هستید و یا تمایل دارید وارد مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم شوید، می توانید مطابق آنچه که در مقاله بالا گفته شد، اقدام کنید. در صورتی که هر گونه سوال و یا ابهامی در زمنیه ثبت نام آزمون نمونه دولتی برایتان وجود دارد، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ سوالات خود را از مجرب ترین مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل بپرسید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در چه تاریخی انجام می شود؟

    تاریخ ثبت نام هنوز مشخص نشده است اما احتمالا مانند سال گذشته در فروردین ماه باشد.

  2. آیا آزمون مدارس نمونه‌دولتی ششم به هفتم حذف شده است؟

    بله، طی سال های اخیر آزمون حذف شده است و این مدارس به صورت هیات امنایی اداره می شوند.

  3. متقاضیان جهت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی باید به کدام سامانه مراجعه کنند؟

    ثبت نام آزمون نمونه دولتی از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir انجام می شود.

    منبع: ثبت نام نمونه دولتی

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ در بازه های زمانی اعلام شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش استعداد های درخشان دوره دوم متوسطه انجام می شود. بنابراین علاقه مندان به تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه دهم باید در تاریخ های اعلام شده به سایت مرکز نامبرده به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” مراجعه نمایند و به صورت اینترنتی مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. برای آشنایی با جزئیات ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 منبع: ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

 کلیه علاقه مندان باید در زمان مشخص نسبت به ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اقدام نمایند. زمان برگزاری، نحوه ثبت‌نام و شرایط داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون مطالبی است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

مدارس تیزهوشان متقاضیان زیادی برای تحصیل دارند اما ظرفیت محدود این مدارس پاسخگوی نیاز و تقاضای موجود نیست؛ از این رو آزمونی برای گزینش دانش آموزان برگزار می‌شود. این آزمون در زمان مشخص به طور هماهنگ در کل کشور برگزار می‌گردد.

از آنجایی که این مدرسه از میان متقاضیان، دانش آموز با استعداد را جذب می کند به همین دلیل هر ساله یک آزمون هماهنگ کشوری با عنوان آزمون تیزهوشان نهم به دهم برگزار می شود. تمامی دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در این مدارس هستند، می توانند در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم اینترنتی در سایت my.medu.ir اقدام کنند.

 

زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم دهم به صورت اینترنتی می باشد. به این صورت که تمامی شرکت کنندگان باید در زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه کنند و مراحل نام نویسی خود را به صورت اینترنتی تکمیل نمایند. البته توصیه می شوند که متقاضیان قبل از هر اقدامی جهت ثبت‌نام در آزمون تیز هوشان، دفترچه ثبت نام تیزهوشان نهم دهم را دریافت کرده و مطالعه نمایند.

در صورتی که می خواهید اخبار لحظه ای مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را دریافت کنید، می توانید عضو کانال تلگرامی مرکز دانتل در ارتباط باشید. 

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

اشاره کوتاهی کردیم که متقاضیانی مجاز به ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 هستند که دارای شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم باشند. در ادامه به مهم ترین شرایط شرکت در این آزمون اشاره کرده ایم.

✅ یکی از شرایط ثبت نام تیز هوشان داشتن تابعیت ایرانی می باشد. دانش آموزان اتباع غیرایرانی نیز با برخی شرایط خاص مجاز به ثبت نام در این آزمون هستند.

✅ متقاضیان باید دارای حداقل معدل 19 در پایه هشتم باشند تا بتوانند در آزمون تیز هوشان شرکت کنند.

✅ تحصیل در پایه نهم نیز از دیگر شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم می باشد.

 

سایت ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم my.medu.ir

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و داوطلبان باید از طریق سایت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ثبت نام نمایند. کلیه فرآیند ثبت نام از طریق سامانه خدمات الکترونیکی دولت به آدرس my.medu.ir پیگیری می‌شود.

 

راهنما ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

متقاضیانی که دارای شرایط لازم جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم هستند، می توانند به صورت اینترنتی نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام نمایند. به منظور راهنمایی شما عزیزان در ادامه به نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم به صورت مرحله به مرحله پرداخته ایم.

1️⃣به درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی “ my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣در کادر های مشخص ابتدا نقش خود ” دانش آموز ” را انتخاب کنید سپس ملیت و کد ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کنید. 

 

3️⃣در پنجره صحفه جدید بر روی آزمون سمپاد در ردیف سوم کلیک کنید.

4️⃣فرم ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم را با اطلاعات صحیح پر کنید.

5️⃣مدارس مورد نظر خود را با توجه به دسترسی و محل سکونت خود انتخاب کنید.

6️⃣هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. 

7️⃣کد پیگیری خود را دریافت کرده و آن را نگه دارید.

 

پرداخت هزینه ثبت نام

لازم است متقاضیان در نظر داشته باشند در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشند، سامانه یک کد پیگیری اولیه در اختیار آن ها قرار می دهد. لازم است متقاضیان در هنگام ثبت نام هزینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را پرداخت نمایند و موفق به دریافت کد رهگیری نهایی شوند. متقاضیانی مجاز به شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم هستند که هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را پرداخت کرده باشند. 

لازم است داوطلبان نکات زیر را در زمان تکمیل فرآیند ثبت نام رعایت نمایند.

❌ داوطلبان باید رمز همگام را از مدیر مدرسه خود دریافت کنند و یا از طریق سامانه تیزهوشان نسبت به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنند.

❌ در بخش عنوان سازمان باید نام مدرسه دانش آموز درج شود.

❌ برای تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم تنها یک رشته به عنوان رشته تحصیلی مشخص می‌شود.

 

مدارک لازم برای ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

متقاضیان جهت نام نویسی به برخی مدارک ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم نیاز دارند. اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی شامل اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلب می باشد. 

همینطور متقاضیان باید عکس خود را در سامانه بارگذاری نمایند که دارای مشخصات زیر باشد.