مدارک انتقالی و مهمانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از سوالات مهم دانشجویانی است که قصد انتقالی دارند. تعداد دانشجویانی که بنابر دلایل متعدد خواستار تغییر در محل تحصیل خود هستند، قابل توجه است. دانشجویان برای انتقال به دانشگاه مورد نظر خود باید شرایط و مدارکی را دارا باشند. در صورت وجود این شرایط، میتوانند درخواست انتقال و یا مهمانی خود را در سامانه سجاد به ثبت برسانند. اطلاعات تکمیلی در زمینه مدارک لازم برای انتقالی و مهمانی را در ادامه مقاله دنبال کنید.
منبع: مدارک انتقالی و مهمانی
تمام دانشجویانی که درخواست انتقال و یا مهمانی را دارند باید به سامانه سجاد مراجعه نمایند. آدرس اینترنتی سامانه سجاد portal.saorg.ir میباشد. دانشجویان باید با مراجعه به این سامانه ابتدا آیین نامه نقل و انتقالات را کامل مطالعه نمایند. سپس در صورت احراز شرایط، درخواست خود را ثبت نمایند.
دانشجویان جهت نقل و انتقال میتوانند درخواست میهمانی و یا انتقال دائم داشته باشند. توجه داشته باشید که میهمانی نیز انواعی دارد که شامل میهمان مبنا، میهمان و میهمان دائم میشود. در ادامه توضیحات کامل تری در رابطه با انواع نقل و انتقالات مدارک انتقالی و مهمانی ارائه میشود.
مظور از انتقال دائم این است که دانشجو از دانشگاه مبدا خود به دانشگاهی دیگر بدون تغییر رشته و مقطع تحصیلی جابه جا می شود. انتقال دائم مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین دانشجویان دانشگاه مقصد در همان دوره و رشته میباشد. این شرط معدل باید حداقل برای چهارترم در دوره کارشناسی تامین شود. متقاضیانی که علاوه بر درخواست انتقالی درخواست تغییر رشته نیز دارند، باید از طریق دانشگاه درخواست تغییر رشته خود را دنبال نمایند.
انتقالات زیر ممنوع میباشد:
انتقالات زیر بلامانع است:
میهمان مبنا به معنای میهمان بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش و آموزش کشور است. دانشجویی که محل سکونت دائمی خانواده اش در نزدیک ترین محل به شهر مورد تقاضاباشد، طبق جدول زیر میتواند با ارائه مدارک انتقالی و مهمانی میهمان مبنا شود.
قبولی در آزمون | قابل معرفی جهت میهمانی مبنا | ملاحظات |
روزانه یا نوبت دوم | روزانه یا نوبت دوم | پس از اتمام دوره مهمانی، درصورت داشتن شرایط انتقالی انجام می شود در غیر این صورت باید برای تمدید مهمانی در ترم بعدی اقدام کند |
غیرانتفاعی | غیرانتفاعی- پردیس خودگردان | پس از پایان یافتن دوره مهمان باید برای تمدید آن افدام کند |
پردیسهای خودگردان | پردیس خودگردان-غیرانتفاعی | مهمانی همراه با انتقال انجام میگیرد |
نیمه حضوری | نیمه حضوری | – |
مجازی | مجازی | – |
دانشگاه فرهنگیان | دانشگاه فرهنگیان | – |
فنی حرفه ای | فنی حرفه ای و غیرانتفاعی |
– |
دانشجو در صورت داشتن 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، میتواند حداکثر چهار ترم میهمان مبنا شود. پس از این مدت، دانشجو در صورت احراز شرایط انتقال مییابد. در غیراینصورت میتوانند از طریق سامانه درخواست تمدید میهمانی داشته باشد.
ظرفیت میهمانی مبنا 5 درصد تعداد کل دانشجویان پذیرش شده در همان سال میباشد. تقاضای میهمانی مبنا صرفا در همان سال ورود صورت میگیرد.
در صورتی که دانشجو حداقل یک ترم با معدل بالاتر از 13 در دانشگاه مبدا سپری کرده باشد، میتواند درخواست دو ترم مهمانی کند. دانشجو حداکثر چهار ترم میتواند میهمان شود. ادامه میهمانی بعد از این مدت با ارائه مدارک انتقالی و مهمانی و تائید دانشگاه مبدا و مقصد امکان پذیر است.
انتخاب دروس دانشجو در هر ترم، باید با تائید دانشگاه مبدا باشد. نمرات اکتسابی در کارنامه دانشجو در دانشگاه مبدا عینا ثبت میشود. مدرک تحصیلی دانشجویان میهمان توسط دانشگاه مبدا صادر میشود. سقف پذیرش میهمان به اندازه 20 درصد تعداد پذیرش دانشجو درهمان سال است. میهمانی از مراکز دولتی و غیردولتی به مراکز علمی کاربردی ممنوع است. اما میهمانی از موسسات غیردولتی به فنی و حرفه ای و بالعکس بلامانع است.
در این نوع از میهمانی، دانشجو واحدهای خود را به صورت میهمان میگذراند و در پایان هر ترم نمرات به دانشگاه مبدا ارسال میشود. تفاوت میهمان دائم با میهمان در این است که در میهمانی دائم دیگر نیازی به حضور دانشجو در دانشگاه مبدا در ابتدای هر ترم نیست. در صورتیکه دانشجو یک ترم با معدل بالای 13 در دانشگاه مبدا سپری کرده باشد، میتواند برای چهار ترم تقاضای میهمانی دائم کند.
با توجه به ظرفیت محدود هر دانشگاه برای پذیرش میهمان، اولویتهایی تعریف شده است . وضعیت متقاضیان میهمانی براساس این اولویتها تعیین تکلیف میشود. اولویت ها و مدارک انتقالی و مهمانی عبارتند از:
1️⃣کلیه متقاضیان نقل و انتقالات باید ابتدا در سامانه سجاد ثبت نام نموده و نام کاربری و رمز عبور اختصاصی خود را دریافت نمایند. برای ثبت نام ابتدا باید به سامانه سجاد با آدرس portal.saorg.ir مراجعه کرده و همانند تصویر زیر لینک ثبت نام را انتخاب نمایید.
2️⃣در تصویر زیر گزینه ” با قوانین گفته شده موافق هستم” را تیک بزنید.
3️⃣اطلاعات درخواستی در تصویر زیر را کامل کنید.
در مرحله فوق اگر گزینه پیامک را انتخاب نمایید کدفعالسازی برای شما پیامک میشود. اگر گزینه تماس را انتخاب کنید با شماره شما تماس حاصل شده و کدفعالسازی برایتان به صورت سیستمی خوانده میشود. دقت کنید پیش از زمان اتمام اعتبار کد فعالسازی آن را در فیلد مربوطه ثبت نمایید.
4️⃣در این مرحله با داشتن نام کاربری و رمز عبور میتوانید وارد سامانه شوید. برای ورود باید مجددا به صفحه اول باز گردید. این بار به جای گزینه ثبت نام از لینک ورود استفاده نمایید و مدارک لازم برای نقل و انتقال را بارگذاری کنید.
دانشجویان با توجه به ننوع و دلیل انتقالی خود باید مدارکی را به دانشگاه ارائه دهند. در ادامه به توضیح مدارک لازم انتقالی و مهمانی به طور کامل میپردازیم.
✅شناسنامه زن و شوهر
✅سند ازدواج
✅کپی صفحه دوم تا پنجم سند طلاق
✅کپی از صفحه اول شناسنامه کودک
✅معرفی نامه از بنیاد شهید یا جانبازان و شناسنامه دانشجو و شهید برای همسر و فرنزدان شهید
✅کارت ایثارگری و جانبازی و شناسنامه دانشجو و شهید برای آزاده و یا خانواده او
✅معرفی نامه ایثارگری و جانبازی برای جانبازان بیشتر از ۱۰ درصد
✅کارت یگان مربوطه برای رزمنداگان به حضور داوطلبانه بیشتر از ۶ ماه
✅مدارک پزشکی
✅کپی شناسنامه دانشجو
✅گواهی اشتغال به تحصیل دیگر دانشجویان خانواده که در حال تحصیل در دانشگاه های آزاد هستند
✅کپی شناسنامه دانشجو
✅گواهی فوت از ثبت احوال
✅کپی شناسنامه دانشجو و عضو فوت شده خانواده
✅معرفی نامه از دانشگاه محل خدمت با مهر و امضا معاونت آموزشی
✅حکم کارگزینی در سال جاری به صورت مهر شده
✅کپی شناسنامه
✅کارنامه قبولی در آزمون دانشگاه
دانشجویانی که قصد انتقالی و یا مهمانی دارند، در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همجنان سوال یا ابهامی برای شان به وجود آمد و یا در فرایند نقل و انتقال با مشکل مواجه شدهاند، میتوانند با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاریتان کنند.
برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403 میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.
برای انتقالی و مهمانی چه باید کرد؟
دانشجویان برای درخواست انتقالی و مهمانی باید به سایت سجاد مراجعه نمایند.
مدارک انتقالی و مهمانی چیست؟
در طول متن به طور کامل مدارک مورد نیاز برای انتقالی و مهمانی آورده شده است.
مدارک انتقالی و مهمانی دانشگاه آزاد چیست؟
در طول مقاله به طور کامل مدارک مورد نیاز برای انتقالی و مهمانی دانشگاه آزاد آورده شده است.
منبع: مدارک انتقالی و مهمانی
سامانه میخک یکی از مهم ترین سایت ها برای ایرانیانی است که در خارج از کشور سکونت دارند. تمامی افراد مقیم کشور ایران که در خارج از کشور زندگی میکنند نیاز به خدمات اداری مختلفی خواهند داشت که باید آن ها را از طریق کنسولگری پیگیری نمایند. دولت سامانه میخک را راه اندازی کرده است تا دریافت خدمات برای این افراد با سهولت بیشتری انجام شود. در این مطلب به بررسی کامل سایت میخک میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
منبع: سامانه میخک
طی چند سال گذشته، تمامی افرادی که به خدمات سفارت و کنسولگری نیاز داشتند، باید حتما به صورت حضوری به دفتر کنسولگری مورد نظر خود مراجعه کرده و خدمات مورد نیازشان را دریافت میکردند. این مراجعه های حضوری هم انرژی و زمان و هزینه زیادی از افراد گرفته و هم دفاتر کنسولگری را نیز با شلوغی مواجه میکرد و در نتیجه کارها با سرعت بسیار پایینی انجام میشد.
با گسترش ویروس کرونا، دولت تصمیم گرفت سامانه را راه اندازی کند تا از حضور ایرانیان خارج از کشور در کنسولگری بکاهد. این سامانه با عنوان سایت تاک یا سایت تایید اسناد کنسولگری راه اندازی شد اما پس از مدتی خدمات ارائه دهنده این سامانه افزایش پیدا کرد و نام آن نیز به سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی یا به اختصار mikhak passport یا همان سامانه میخک تغییر پیدا کرد.
این سامانه با هدف ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور راه اندازی شده است تا فرایند ثبت درخواست های مختلف شان با سهولت و سرعت بیشتری انجام شود. در این سامانه ایرانیان میتوانند خدمات مختلفی همچون تایید گواهی اشتغال به تحصیل، دریافت پاسپورت، وکالت نامه، گواهی سوپیشینه، کمک هزینه و غیره را دریافت نمایند.
همانطور که گفته شد این سامانه با این هدف راه اندازی شده است تا ایرانیانی که در خارج از کشور سکونت دارند، بتوانند کارهای اداری خود را انجام داده و خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایند. برخی از مهم ترین و رایج ترین خدمات سامانه میخک به شرح زیر میباشد.
✅ثبت ازدواج
✅تمدید اعتبار پاسپورت
✅دریافت گواهی سو پیشینه
✅تایید اسناد مختلف مانند وکالت نامه و گواهی اشتغال به تحصیل
✅دریافت اسناد پزشکی و کمک هزینه
✅و…
افرادی که قصد استفاده از خدمات سامانه میخک را دارند، باید ابتدا در این سایت ثبت نام نمایند. بدون ثبت نام در این سایت امکان استفاده از خدمات آن وجود نخواهد داشت. نحوه ثبت نام و ورود به سامانه میخک به شرح زیر میباشد.
1️⃣در مرورگر خود آدرس mikhak.mfa.gov.ir را جستجو نمایید و وارد سایت شوید.
2️⃣بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک نمایید.
3️⃣کد ملی و ایمیل خود را در کادر وارد کرده و گزینه دریافت رمز یکبار مصرف را بفشارید.
4️⃣رمز ارسال شده به ایمیل را وارد نمایید.
5️⃣در صفحه ثبت نام تمامی اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.
6️⃣در صفحه بعدی اطلاعات خواسته شده دیگر مانند محل سکونت، ایمیل و… را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ثبت کلیک کنید.
7️⃣صفحه بعدی مربوط به تکمیل اطلاعات اقامت میباشد.
8️⃣اطلاعات ارتباطی خود را نیز در صفحه بعدی درج نمایید.
9️⃣در نهایت بر روی گزینه ثبت نهایی کلیک کنید تا اطلاعات ثبتی به نمایش درآید. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات گزینه تایید را انتخاب کنید تا ثبت نام تان انجام شود.
ظرفیت پذیرش کنکور سراسری ۱۴۰۳ هر ساله از طریق دفترچه انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار میگیرد. پذیرش در رشتههای مختلف کنکور سراسری بر اساس ظرفیت مشخصی انجام میشود که از طریق دانشگاهها به سازمان سنجش اعلام شدهاست. داوطلبان برای انتخاب رشته باید از طرفیت پذیرش اطلاع داشته باشد تا دیدی تقریبی از شانس قبولی خود به دستآورند. در ادامه به بررسی کامل ظرفیت پذیرش کنکور سراسری 1403 میپردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر میتوانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
منبع: ظرفیت پذیرش کنکور سراسری
کنکور سراسری هر ساله با تعداد بسیار زیادی داوطلب برگزار میشود و میتوان گفت که مهم ترین آزمون در سطح کشور است. به طور کلی داوطلبان برای ورود به دانشگاه دو راه پیش رو دارند که قبولی در کنکور سراسری و یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی میباشد.
کنکور سراسری ظرفیتپذیرش مشخصی دارد و هر ساله میزان ظرفیت آن از طریق دفترچه انتخاب رشته در سایت سنجش مشخص میشود. دفترچه کنکورسراسری همزمان با شروع فرایند انتخاب رشته منتشر شده و در آن ظرفیت پذیرش کنکور سراسری ۱۴۰۳ هر پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در تمامی دورههای دانشگاهی درج میشود.
داوطلبان میتوانند به محض شروع انتخاب، دفترچه راهنما را دانلود و مطالعه نمایند تا ضمن کسب اطلاع از کدرشته محل های مختلف ارائه شده از میزان ظرفیت هر کدرشته محل نیز مطلع شوند. ظرفیت هر رشته در مقابل آن مشاهده میشود و دفترچه یا جدول جداگانه ای برای آن ارائه نمیشود.
ظرفیتپذیرش کنکور سراسری معمولا تغییر زیادی نمیکند. هرساله تغییراتی در ظرفیت پذیرش کد رشته محل های مختلف ایجاد میشود اما در مجموع ظرفیت کلی پذیرش تغییر زیادی نمیکند.
تعیین ظرفیت به این صورت است که دانشگاه ها به صورت سیستمی میزان ظرفیت را وارد میکنند تا در دفترچه ثبت شود. میزان ظرفیت پذیرش کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دوره ها و گروه های آزمایشی مختلف به شرح زیر است.
ظرفیت پذیرش کنکور سراسری ریاضی در دوره های مختلف به شرح زیر میباشد.
دوره دانشگاهی | ظرفیت پذیرش |
دوره روزانه | 41539 |
دوره شبانه | 6155 |
دانشگاه پیام نور | 510 |
پردیس خودگردان | 405 |
دانشگاه فرهنگیان | 3190 |
دانشگاه غیر انتفاعی و غیر دولتی | 1985 |
مناطق محروم | 406 |
ظرفیت پذیرش آزمون سراسری تجربی در دوره های مختلف به شرح زیر میباشد.
دوره دانشگاهی | ظرفیت پذیرش |
دوره روزانه | 38650 |
دوره شبانه | 2100 |
دانشگاه پیام نور | 6791 |
پردیس خودگردان | 4010 |
دانشگاه فرهنگیان | 6911 |
دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی | 1745 |
مناطق محروم | 180 |
ظرفیت پذیرش کنکور سراسری انسانی در دوره های مختلف به شرح زیر میباشد.
دوره دانشگاهی | ظرفیت پذیرش |
دوره روزانه | 23033 |
دوره شبانه | 3991 |
دانشگاه پیام نور | 4226 |
پردیس خودگردان | – |
دانشگاه فرهنگیان | 14822 |
دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی | 2603 |
مناطق محروم | 308 |
ظرفیت پذیرش آزمون سراسری زبان در دوره های مختلف به شرح زیر میباشد.
دوره دانشگاهی | ظرفیت پذیرش |
دوره روزانه | 2671 |
دوره شبانه | 4060 |
دانشگاه پیام نور | 8486 |
پردیس خودگردان | 27 |
دانشگاه فرهنگیان | 312 |
دانشگاه غیر انتفاعی | 109 |
مناطق محروم | 32 |
ظرفیت پذیرش کنکور سراسری هنر در دوره های مختلف به شرح زیر میباشد.
دوره دانشگاهی | ظرفیت پذیرش |
دوره روزانه | 4110 |
دوره شبانه | 884 |
دانشگاه پیام نور | 2036 |
پردیس خودگردان | 32 |
دانشگاه فرهنگیان | 156 |
دانشگاه غیر انتفاعی | 540 |
مناطق محروم | 66 |
همانطور که گفته شد پذیرش در دانشگاه به دو صورت با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر است. داوطلبانی که موفق به قبولی در رشته های با آزمون نشدهاند، میتوانند در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی شرکت کنند. ظرفیت پذیرش رشته های بدون کنکور در دوره های مختلف دانشگاهی به شرح زیر میباشد.
دوره | ظرفیت |
روزانه | 18166 |
شبانه | 4959 |
پیام نور | 171859 |
پردیس خودگردان | 639 |
مناطق محروم | 325 |
غیر انتفاعی | 129611 |
مجازی | 1614 |
مجازی غیرانتفاعی | 1917 |
همانطور که گفته شد ظرفیت پذیرش کنکور سراسری در سال های مختلف تغییر چشم گیری نمیکند و معمولا در یک محدوه ثابت است. اما در سال ۱۴۰۱ مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصویب شد که بر اساس آن ظرفیت رشته های پزشکی به دلیل تقاضای بسیار زیاد داوطلبان 20 درصد افزایش پیدا کرد.
همچنین بر اساس این طرح ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی در سال ۱۴۰۳ نیز 1920 نفر افزایش پیدا کرد. در مجموع ظرفیت رشته های پزشکی 11520 نفر خواهد بود.
هر ساله ظرفیت پذیرش کنکور ۱۴۰۳ مشخص شده و از طریق دفترچه انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار میگیرد. داوطلبان میتوانند بر اساس ظرفیت پذیرش دیدی کلی از شانس قبولی خود به دست آوردند.
چنانچه سوال یا ابهامی در زمینه ظرفیت پذیرش آزمون سراسری 1403 برای تان وجود دارد و یا در زمینه انتخاب رشته با مشکل مواجه شدهاید، میتوانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه شما را یاری کنند.
برای دریافت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش کنکور سراسری ۱۴۰۳ میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.
ظرفیت پذیرش کنکور تجربی چقدر است؟
ظرفیت پذیرش کنکور سراسری تجربی در طول متن آورده شده است.
آیا ممکن است ظرفیت رشته های پزشکی در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کند؟
بله بر اساس طرح جدید ظرفیت رشته های پزشکی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا خواهد کرد.
ظرفیت پذیرش در رشته های بدون کنکور به چه صورت است؟
ظرفیت پذیرش رشته های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در طول متن مقاله آورده شده است.
منبع: ظرفیت پذیرش کنکور سراسری
کارت پایان خدمت یکی از مهم ترین مدارکی است که آقایان در طول زندگی خود برای استخدام در مراکز مختلف، ادامه تحصیل، خروج از کشور و… به آن نیاز دارند. این کارت پس از اتمام خدمت برای افراد صادر خواهد شد و به آنان تحویل داده میشود. برخی مواقع ممکن است صدور کارت پایانخدمت بیش از مدت زمان اعلام شده به طول بینجامد. در این مطلب به بررسی کامل کارت پایانخدمت خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
منبع: کارت پایان خدمت
پس از پایان دوره سربازی، یک کارت پایانخدمت برای تمامی سربازان صادر خواهد شد که نشان دهنده اتمام این دوره میباشد. با توجه به سخت گیری هایی که مراکز مختلف برای خدمت سربازی نشان میدهند، داشتن کارت پایان خدمت نشان میدهد که سربازی تموم شده است و فرد دیگر مشکل و محدودیتی برای تحصیل و استخدام نخواهد داشت.
افرادی که خدمت خود را تمام میکنند، معمولا سوالات زیادی در مورد زمان و مراحل صدور آن دارند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد کارت پایانخدمت در این مطلب به بررسی کامل آن پرداختهایم.
معمولا پس از گذشت ۱۵ روز از خدمت سربازی، کارت پایانخدمت برای فرد صادر خواهد شد. یک پیامک برای فرد ارسال میشود که در آن زمان دقیق دریافت کارت پایان خدمت درج شده است و افراد در همان تاریخ کارت خود را تحویل خواهند گرفت.
البته تمامی افراد دقیقا پس از گذشت ۱۵ روز کارت خود را دریافت نخواهند کرد و ممکن است مدت زمان بیشتری به طول بینجامد. با توجه به اینکه مراحل صدور کارت پایان خدمت کمی پیچیده است، این افزایش مدت زمان تا حدی طبیعی است و افراد باید انتظار طولانیتر شدن زمان صدور کارت خود را داشته باشند.
همانطور که گفته شد صدور کارت پایان مراحلی دارد و افراد باید اقداماتی را انجام دهند تا کارت شان صادر گردد. مراحل صدور کارت پایان خدمت سربازی به شرح زیر میباشد.
1️⃣پس از اتمام خدمت به یگان خود مراجعه نمایید و پایان دوره سربازی را به آنان اطلاع دهید.
2️⃣پس از مراجعه به یگان، فرم هایی که به شما داده میشود را به طور کامل تکمیل نمایید.
3️⃣مدارک مورد نیاز را تحویل دهید تا مراحل ترخیص انجام شود.
4️⃣پس از تحویل مدارک، اطلاعات در سامانه ثبت خواهد شد و روند صدور کارت پایان خدمت آغاز خواهد شد. (در این مدت میتوانید با مراجعه به سایت vazifeh.police.ir وضعیت کارت خود را پیگیری نمایید.)
5️⃣در نهایت یک پیامک برای شما ارسال میشود که زمان دقیق تحویل کارت را مشخص میکند.
6️⃣کارت در زمان تعیین شده درب منزل تحویل شما داده خواهد شد.
همانطور که گفته شد در هنگام مراجعه به یگان محل خدمت برای اعلام اتمام سربازی باید مدراکی را ارائه دهید. در غیر این صورت کارت پایانخدمت برای شما صادر نخواهد شد. مدارک لازم برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی به شرح زیر هستند.
✅آدرس محل سکونت
✅تاریخ شروع و پایان خدمت
✅آخرین مدرک تحصیلی
✅تخصص
✅درجه سربازی
✅محل آموزش
✅محل خدمت
✅رسته خدمت
✅نام محل خدمت
✅یگان اعزام
✅یگان ترخیص کننده
✅مدت خدمت انجام شده
✅مدت قانونی خدمت
✅شماره پرسنلی
✅گروه خونی
✅قد
✅رنگ چشم
✅عکس
در بالا گفته شد که ممکن است مدت زمان صدور و تحویل کارت پایانخدمت بیشتر از ۱۵ روز طول بکشد. در این شرایط افراد میتوانند با مراجعه به سایت نظام وظیفه با آدرس vazifeh.police.ir وضعیت کارت خود را استعلام بگیرند. نحوه استعلام کارت پایان خدمت به شرح زیر میباشد.
1️⃣با جستجو آدرس vazifeh.police.ir و یا عنوان سایت نام وظیفه در مرورگر خود وارد سامانه شوید.
2️⃣بر روی گزینه خدمات الکترونیکی کلیک کنید.
3️⃣کد ملی خود را در کادر نام کاربری و کد سخا را نیز در کادر رمز عبور وارد کنید.
4️⃣پس از ورود به پورتال شخصی از منوی سمت راست گزینه وظیفه عمومی را انتخاب نمایید.
5️⃣حال میتوانید از طریق این منو وضعیت کارت پایان خدمت خود را استعلام بگیرید.
همانطور که در بالا گفته شد، افرادی که خدمت سربازی خود را تمام کرده اند، پس از تحویل مدارک و شروع روند صدور کارت، یک پیامک دریافت خواهند کرد که در آن زمان دقیق تحویل کارت مشخص شده است.
اگر پس از گذشت مدتی بیش از ۱۵ روز کارت خود را دریافت نکردید، میتوانید به مراکز پستی مراجعه کنید و در صورت نبود آن در این مراکز، از طریق شماره 110206010 با سازمان نظام وظیفه ناجا ارتباط برقرار کرده و وضعیت کارت خود را پیگیری نمایید. ارتباط با این سامانه از طریق تلفن و پیامک امکان پذیر میباشد.
چنانچه کارت به مرحله صدور نرسیده باشد نیز فرد باید به منابع انسانی سازمان نظام وظیفه ناجا مراجعه کن و تمامی اطلاعات خود را مجددا در اختیار این واحد قرار دهد تا صدور کارت انجام شود. درخواست مجدد کارت پایان خدمت از طریق مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ نیز امکان پذیر است.
چنانچه در هنگام تحویل کارت در منزل حضور نداشته باشید، کارت به اداره پست و یا سازمان نظام وظیفه برگشت میخورد. در این صورت میتوانید با مراجعه به این مراکز کارت خود را دریافت نمایید. در صورت مغایرت اطلاعات کارت نیز برای اصلاح آن باید به یگان محل خدمت خود مراجعه نمایید.
چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کارت پایان خدمت سربازی برای تان وجود دارد و یا در مراحل دریافت کارت با مشکلی مواجه شده اید، میتوانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاریتان کنند.
برای دریافت مشاوره در زمینه کارت پایان خدمت سربازی میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.
کارت پایان خدمت چه زمانی صادر میشود؟
به طور معمول در حدود دو هفته پس از اتمام خدمت کارت صادر شده و به فرد تحویل داده خواهد شد.
برای دریافت کارت پایان خدمت چه مدارکی لازم است؟
مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت در متن مقاله توضیح داده شده است.
در صورت مغایرت در کارت پایانخدمت چه باید کرد؟
در این صورت میتوانید با مراجعه به یگان محل خدمت خود اطلاعات را اصلاح نمایید.
منبع: کارت پایان خدمت
ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی ۱۴۰۳ برای داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی کنکور سراسری هستند و دارای معدل پایینی می باشند، امکان پذیر است. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم هستند و معدل پایینی را به دست آورده اند، می توانند یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه به سایت مای مدیو مراجعه کنند و در امتحانات ترمیم معدل ثبت نام کنند. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی 1403 را آورده ایم.
منبع: ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی کنکور
بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری قصد دارند که نسبت به ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی اقدام کنند. در سال های اخیر معدل امتحانات نهایی دانش آموزان در نتیجه کنکور سراسری آن ها تاثیر گذار است. در سال ۱۴۰۳ تاثیر معدل ۵۰ درصد و به صورت قطعی می باشد. در این میان دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که موفق به کسب معدل خوبی نشده اند، از این موضوع متضرر می شوند و از دیگر رقبا جا می مانند.
این دسته از داوطلبان که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم هستند، می توانند به سایت مای مدیو مراجعه کنند و اقدام به ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی در کنکور 1403 نمایند. این گونه تمامی واجدین شرایط می توانند با شرکت کردن در امتحانات ترمیم معدل، معدل خود را در کنکور سراسری افزایش دهند. شرکت کردن در امتحانات ترمیم معدل در ماه خرداد ماه امکان پذیر است.
با توجه به اینکه طی سال های اخیر، نظام آموزشی تغییر کرده است، ترمیم معدل برای داوطلبان نظام جدید با ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی متفاوت می باشد. برای داوطلبان نظام قدیم سوابق تحصیلی به معنای دیپلم و پیش دانشگاهی است؛ به همین دلیل ترمیم معدل نظام قدیم برای کنکور 1403 برای امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی امکان پذیر می باشد. در حالی که برای داوطلبان با مدرک نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی تعریف نمی شود.
بر اساس اطلاعیه هایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است، تاثیر معدل در کنکور سراسری تا 50 درصد افزایش یافته است و تاثیر آن به صورت قطعی خواهد بود. تاثیر معدل پیش دانشگاهی در کنکور سراسری داوطلبان نظام قدیم به صورت زیر می باشد.