بورسیه تحصیلی کانادا یکی از مهم ترین مواردی است که دانشجویان پس از مهاجرت و ادامه تحصیل باید برای دریافت آن اقدام نمایند. هزینه های زندگی در کشور کانادا بسیار بالاست و با توجه به اینکه دانشجویان زمان محدودی برای کار دارند و باید بیشتر زمان خود را به مطالعه اختصاص دهند، پرداخت هزینه برای شان با دشواری همراه خواهد بود. اما با دریافت بورسیه تحصیلی میتوان تا حد بسیار زیادی این مشکل را برطرف ساخت. در ادامه به بررسی کامل بورسیه تحصیلی کانادا خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر میتوانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
منبع: بورسیه تحصیلی کانادا
بورسیه تحصیلی کانادا
کانادا یکی از کشور هایی است که سیاست مهاجر پذیری دارد و با توجه به کیفیت بالای زندگی و اقتصاد کارآمد، افراد بسیار زیادی تصمیم می گیرند که این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند. مهاجرت تحصیلی یکی از رایج ترین روش های مهاجرتی است که با توجه به سیستم آموزشی قدرتمند و با کیفیت کانادا بسیار محبوب می باشد.
پس از مهاجرت افراد برای ادامه تحصیل باید شهریه دانشگاه را بپردازند و در عین حال هزینه های زندگی شامل هزینه مسکن، غذا و… را نیز بپردازند. با توجه به هزینه های بالای زندگی و محدودیت در کار کردن برای دانشجویان بین المللی، داشتن یک کمک هزینه مالی بسیار کمک کننده خواهد بود.
کانادا بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که با توجه به شرایط خود و مقطع تحصیلی شان می توانند برای دریافت آن ها درخواست بدهند. با توجه به اهمیت این مساله در ادامه به توضیح کامل بورسیه تحصیلی کانادا خواهیم پرداخت.
بورسیه تحصیلی کانادا انواع مختلفی دارد و با توجه به فاکتورهای مختلفی به دانشجویان اعطا می شود. اطلاع از انواع بورسیه تحصیلی به دانشجویان کمک می کند تا با آگاهی بیشتری کمک هزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای دریافت آن اقدام نمایند. انواع بورسیه تحصیلی کانادا به شرح زیر هستند.
اسکالرشیپ یا فلوشیپ یکی از بورسیه های محبوب کانادا است که بر اساس شایستگی و روزمه علمی و پژوهشی قوی به دانشجویان اعطا میگردد. بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ دو نوع دولتی و خصوصی دارد و پس از دریافت نیازی به بازپرداخت ندارد.
برای برخی از بورسیه ها دانشجو باید ضمانتی بدهد که برای مدت مشخص در محلی تعیین شده به خدمت بپردازد. دانشجویان داخلی و دانشجویان بین المللی امکان استفاده از بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ را خواهند داشت. نمرات بالا، مهارت بالا در زبان انگلیسی، داشتن مقاله و.. از معیارهای دریافت این بورسیه هستند.
یکی دیگر از انواع بورسیه تحصیلی کانادا، کمک هزینه گرنت و برساری است که به طور معمول ملاک دریافت آن نیاز مالی دانشجویان میباشد. معمولا دانشجویان بین المللی امکان دریافت آن را ندارند و بیشتر به دانشجویان بومی تعلق خواهد گرفت.
دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری میتوانند به عنوان دستیار آموزش فعالیت کرده و کمک هزینه ای نیز دریافت نمایند. برای کسب این شغل و دریافت کمک هزینه دانشجو باید از وضعیت تحصیلی خوبی برخوردار باشد و نمره زبان انگلیسی او نیز بالا باشد.
چنانچه دانشجوی مقطع ارشد و یا دکتری روزمه علمی و پژوهشی خوبی داشته باشد، میتواند به عنوان دستیار پژوهشی (به جز پژوهش مربوط به پایان نامه خود) در کنار استاد مشغول تحقیق و بررسی شود. دانشجو برای این کار بایستی در حدود ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته به فعالیت بپردازند.
وام دانشجویی راه دیگری برای پوشش هزینه های زندگی و تحصیل است و دانشجویان بین المللی نیز امکان دریافت آن را خواهند داشت. لازم به ذکر است که وام دانشجویی باید پس از تحصیل بازپس داده شود. دریافت وام دانشجویی برای دانشجویان بین المللی از طریق بانک های خصوصی انجام میشود.
سازمان ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کانادا متفاوت است. برخی از این مراکز دولتی و برخی نیز غیردولتی هستند. بورسیه های دولتی با توجه به فاکتورهای متعددی به دانشجویان رشته های مختلفی همچون علوم اجتماعی، بهداشت، علوم طبیعی و غیره اعطا می شود.
یکی از عوامل ارائه دهنده بورسیه های دولتی این است که دانشجو متولد کشورهای در حال توسعه باشد. به طور کلی می توان گفت که اکثر بورسیه های دولتی کانادا به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق خواهد گرفت. علاوه بر این برای دریافت برخی از بورسیه های تحصیلی دولتی باید حتما درحال تحصیل در یک مقطع تحصیلی خاص مثل دکتری باشید.
از برخی از بورسیه های تحصیلی دولتی کانادا می توان به بورسیه دکترا گرانت بانتینگ، بورسیه فارغ التحصیلی ارشد کانادا، بورسیه پس از فارغ التحصیلی NSERC، بورسیه های تحقیقاتی IDRC و برنامه ی بورسیه تحصیلی وانیر کانادا اشاره کرد.
دانشجویان ایرانی میتوانند به صورت اختصاصی از بورسیه دانشگاه تورنتو که برای یادبود کشته شدگان سانحه هوایی اوکراین PS752 در نظر گرفته شده است استفاده نمایند. برای دریافت این بورسیه تحصیلی کانادا شرایطی وجود دارد که به شرح زیر هستند.
✔ایرانی بودن
✔پذیرش در مقطع کارشناسی، ارشد و یا دکتری دانشگاه تورنتو کانادا
✔تحصیل در رشته مطالعات ایران
یکی دیگر از مراکز ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی سازمان های خصوصی و غیر دولتی هستند. هدف از ارائه بورسیه های غیر دولتی کمک به کشورهای در حال توسعه و یا تسریع روند پژوهش های علمی می باشد.
anne vallee یکی از انواع بورسیه های غیر دولتی است که به صورت اختصاصی برای دانشجویان در حال تحصیل در رشته های حیوانات مقطع دکتری شهر کبک و بریتیش کلمبیا در نظر گرفته شده است.
بورسیه دادخواست نیز یکی از بورسیه های غیردولتی بسیار مهم است که شرایط دانشجویان انگلیسی زبان را بررسی کرده و در صورت تایید شرایط آنان، کمک هزینه اعطا خواهد شد. هردو بورسیه تحصیلی کانادا ذکر شده فول فاند هستند یعنی تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو در کانادا را پوشش خواهند داد.
دانشجویان و حتی دانش آموزان در حال تحصیل در کشور کانادا شانس دریافت بورسیه تحصیلی را خواهند داشت. برای این منظور باید از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف آگاه باشید که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.
در برخی از کشورها دانش آموزان در حال تحصیل در دبیرستان میتوانند بورسیه تحصیلی دریافت کرده و هزینه های تحصیل خود را پوشش دهند. اما آمریکا هیچ بورسیه ای برای مقطع دبیرستان در نظر نگرفته است و دانش آموزان بین المللی تنها با پرداخت شهریه امکان ادامه تحصیل را خواهند داشت.
افرادی که در کالج در حال تحصیل در کالج هستند و با مدرک دیپلم پذیرش شده اند، میتوانند با دریافت بورسیه تحصیلی 1000 تا 5000 دلار کمک هزینه به صورت تخفیف در شهریه دریافت نمایند.
از شرایط دریافت بورسیه در این مقطع میتوان به معدل بالا در دو سال آخر دبیرستان، نمره آیلتس 6.5 و یا بالاتر، سابقه فعالیت های فوق برنامه، مهارت در زمینه های مختلف اشاره کرد.
اکثر بورسیه های تحصیلی کانادا به مقاطع ارشد و دکتری اختصاص دارد. البته دانشجویان مقطع کارشناسی نیز امکان دریافت بورسیه را دارند اما شرایط برای آنان کمی سخت تر از سایر مقاطع است. بهتر است که دانشجویان برای افزایش شانس دریافت بورسیه تحصیلی کانادا ابتدا برای دریافت ویزا و ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام کرده و پس از یک ترم تحصیل و کسب نمرات بالا برای دریافت بورسیه درخواست دهند.
در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان بین المللی شانس نسبتا زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا دارند. اما با این حال بورسیه ها بیشتر برای دوره های پژوهشی هستند و سایر دوره ها شانس زیادی نخواهند داشت. از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع ارشد میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
✔معدل حداقل ۱۷ (چنانچه روزمه علمی و پژوهشی دانشجو قوی باشد، شرط معدل کمتر خواهد شد.)
✔نمره آیلتس حداقل ۶.۵
✔مقاله چاپ شده در مجلات معتبر
بیشترین سهم بورسیه های تحصیلی کانادا به مقطع دکتری اختصاص دارد. فاکتورهای متعددی همچون بودجه دانشگاه، استاد راهنما، سطح علمی و پژوهشی دانشجو و غیره در دریافت بورسیه تاثیر گذار خواهند بود. برخی از مهم ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دکتری به شرح زیر هستند.
✔معدل حداقل ۱۷
✔رزومه علمی و پژوهشی قوی
✔نمره آیلتس حداقل ۶.۵
✔کسب نمره قبولی در آزمون GRE (در صورت نیاز)
✔ارائه مقاله چاپ شده در مجلات معتبر
اگر واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیل در کانادا هستید، باید مدارک لازم را آماده کرده و با ارائه آن ها درخواست خود برای دریافت بورسیه را ارسال کنید. نقص در مدارک منجر به ریجکت درخواست شما خواهد شد پس بهتر است که از مدارک لازم برای دریافت بورسیه اطلاع دقیق داشته باشید.
هر دانشگاه یا موسسه ممکن است مدارک اختصاصی را نیز برای دریافت بورسیه لازم داشته باشد اما به طور کلی مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به شرح موارد زیر است.
✅عکس
✅فرم درخواست بورسیه
✅مدرک تحصیلی مقاطع قبلی به صورت ترجمه شده
✅ریز نمرات ترجمه شده
✅مدرک و نمره آزمون های استاندارد
✅رزومه علمی و پژوهشی
✅کپی پاسپورت و ویزای تحصیلی
✅آدرس محل سکونت و کدپستی
✅نامه پذیرش دانشگاه
✅مقالات بین المللی در مقاطع تحصیلات تکمیلی
✅مدرک زبان با حداقل نمره تعیین شده
✅مدارک مالی
برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور کانادا باید مراحلی را طی نمایید. آشنایی با مراحل دریافت بورسیه باعث تسریع در روند دریافت آن خواهد شد. مراحل دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به شرح زیر میباشد.
اولین گام برای پذیرش در دانشگاه های کانادا و دریافت بورسیه این است که دانشگاه ها را بررسی کرده و بهترین دانشگاه ها که مناسب شرایط شما باشند را بیابید. در هنگام انتخاب دانشگاه حتما به این نکته توجه داشته باشید که شرایط ارائه بورسیه در هر دانشگاه متفاوت است پس آن هایی را انتخاب کنید که با توجه به شرایط و مدارک تان شانس دریافت بورسیه را داشته باشید.
حتما اسم اساتید دانشگاه را پیدا کنید و با آن هایی که تحقیقات مشترکی دارید ارتباط برقرار کنید. در این صورت میتوانید نظر اساتید را جلب کرده و شانس خود برای دریافت بورسیه در دانشگاه مقصد را افزایش دهید.
پس از انتخاب دانشگاه در مورد مدارک لازم اطلاع کسب کرده و سپس به آماده سازی آن ها بپردازید. در حدود ۶ ماه تا یکمسال قبل از اپلای باید شروع به تقویت مدارک خود کنید تا شانس تان برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا بیشتر شود. برای این مثال در این مدت میتوانید به نگارش مقاله بپردازید که یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین مدارک در روند ارائه بورسیه میباشد.
داشتن روزمه قوی یکی از مهم ترین مدارک در جریان پذیرش دانشگاه و دریافت بورسیه میباشد. برای ساخت روزمه حتما با افراد متخصص مشورت کنید تا از سابقه تحصیلی و پژوهشی شما بهترین روزمه را استخراج نمایند. برای این منظور میتوانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید.
در نهایت باید مدارک و رزومه خود را برای دانشگاه های مورد نظرتان ارسال نمایید تا در صورت واجد شرایط بودن، درخواست شما تایید شده و نامه پذیرش برای تان صادر شود. اکثر دانشگاه های کانادا در هنگام بررسی مدارک برای پذیرش دانشجو، شرایط دریافت بورسیه را نیز مورد توجه قرار میدهند.
شما باید برای تقاضای اپلای در هر دانشگاه در حدود 80 تا 200 دلار پرداخت نمایید. چنانچه درخواست شما برای اپلای پذیرفته نشود، هزینه بازپس داده نخواهد شد. بدون پرداخت این هزینه مدارک شما برای پذیرش و دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به مرحله بررسی نخواهد رسید.
و در آخر اگر که دانشگاه درخواست شما را تایید کند، باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید. در سفارت مراحلی همچون انگشت نگاری و بیومتریک انجام خواهد شد و مصاحبه نیز به عمل خواهد آمد. در صورت پذیرش در مصاحبه سفارت، ویزای شما صادر میگردد و میتوانید برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت نمایید.
یکی از مهم ترین دلایل دریافت بورسیه تحصیلی کانادا پرداخت هزینه های زندگی در این کشور است. کانادا یکی از کشورهای گران قیمت است و دانشجویان باید هزینه های زندگی پس از مهاجرت را پرداخت نمایند. هزینه تحصیل در کانادا به دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی اختصاص دارد. بیش ترین بخش هزینه زندگی مربوط به اجاره مسکن است.
اجاره آپارتمان در شهرهای کوچک کانادا در حدود 700 دلار و در شهره های بزرگ 1200 دلار میباشد. همچنین دانشجویان میتوانند خوابگاه اجاره کنند که هزینه آن تقریبا 300 تا 400 دلار میباشد. سایر هزینه های زندگی در کانادا به شرح زیر هستند.
✅مواد غذایی 250 تا 300 دلار
✅بیمه درمانی 40 دلار
✅حمل و نقل 80 تا 100 دلار
✅پوشاک 70 تا 90 دلار
✅تفریح و سرگرمی 80 دلار
به طور کلی میتوان گفت که اکثر رشته های تحصیلی در کانادا شانس دریافت بورسیه را خواهند داشت و دانشجویان محدودیتی در این زمینه نخواهند داشت. اما برخی از رشته ها در کانادا محبوب تر و پرطرفدار تر هستند و در نتیجه بورسیه های تحصیلی که برای آن ها در نظر گرفته شده است نیز بیشتر از سایر رشته ها میباشد. برخی از رشته های محبوب برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به شرح زیر میباشند.
رشته های فنی مهندسی در اکثر کشورهای جهان بسیار محبوب و پرطرفدار هستند و با توجه به اینکه کانادا نیز یک کشور توسعه یافته است و نیاز ویژه ای به نیروی متخصص در رشته های فنی مهندسی دارد، به این رشته توجه ویژه ای نشان میدهد و بورسیه های زیادی را برای دانشجویان این رشته ها در نظر گرفته است.
دانشجویانی که در رشته های مد و طراحی لباس مشغول به تحصیل هستند، با توجه به اهمیت این رشته و بازار کار عالی آن در کانادا امکان استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا را دارند. از جوایز و بورسیه های رشته طراحی لباس در کانادا میتوان به جایزه ادل تورکوت، جایزه آلفرد سونگ و جانیس الین والر اشاره کرد.
تحصیل در رشته های علوم انسانی و رشته های بهداشت با دریافت بورسیه تحصیلی همراه است. برای دریافت بورسیه این رشته باید در مقطع دکتری مشغول به تحصیل باشید. مبلغ بورسیه در حدود 50 هزار دلار به صورت سالیانه میباشد.
بورسیه های تحصیلی این رشته نسبت به سایر رشته ها کمتر است اما با این وجود اگر دانشجویان از روزمه علمی و پژوهشی خوبی برخوردار باشند، شانس دریافت بورسیه را خواهند داشت. از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کانادا در رشته MBA میتوان به دانشگاه های کارلتون، دانشگاه یورک، دانشگاه واترلو و دانشگاه ویندزور کانادا اشاره کرد.
رشته پرستاری نیز از رشته های بسیار محبوب و پرطرفدار است و که در کانادا نیز بورسیه های متعددی برای آن در نظر گرفته شده است. دانشجویان کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته میتوانند از بورسیه های اختصاصی رشته پرستاری بهره مند شوند. علاوه بر این بنیاد پرستاری نیز انواع بورسیه تحصیلی را ارائه میدهد که مبالغ آن ها از 750 دلار تا 10 هزار دلار در مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت میباشد.
در کشور کانادا برای رشته روانشناسی نیز بورسیه های اختصاصی وجود دارد. مثلا دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه آلبرتا که در حال تحصیل در رشته روانشناسی بوده و به کار کردن با دانش آموزان معلول علاقه مندند، میتوانند بورسیه تحصیلی کانادا الکسیس چومیکی را دریافت کرده و در حدود 1800 دلار کمک هزینه دریافت نمایند.
دانشجویان بین المللی که در رشته هنر به تحصیل میپردازند، میتوانند از بورسیه تحصیلی استفاده نمایند. این کمک هزینه ها با هدف پشتیبانی و حمایت از دانشجویان با استعداد ارائه میگردد. از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه هنر میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
دانشگاه ساسکاچوان: این دانشگاه در مقطع ارشد و دکتری دانشجویان رشته های موسیقی و هنر را بروسیه کرده و ماهانه 16 هزار دلار برای مقطع ارشد و 20 هزار دلار برای مقطع دکتری پرداخت میکند.
دانشگاه واترلو: رشته های هنر در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه بورسیه شده و برای یک سال مبلغ 12 هزار دلار به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.
رایرسون: دانشجویان رشته عکاسی مقطع پست دکتری با توجه به کمیته گزینش دانشگاه ماهانه 12 هزار دلار دریافت میکنند.
یورک: در مقطع ارشد و رشته های رسانه های دیجیتال، هنرهای بصری و فیلمسازی امکان دریافت بورسیه یکساله به صورت ماهانه 12 هزار دلار وجود خواهد داشت.
دانشگاه ویکتوریا کانادا: دانشجویان تمامی رشته های هنر مقطع کارشناسی میتوانند با انتخاب کمیته گزینش، بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت کرده و ماهانه 10 هزار دلار دریافت نمایند.
همانطور که در بالا گفته شد تمامی دانشگاه های کشور کانادا شرایط مساعدی برای بورسیه کردن دانشجویان ندارند و حتی برخی از آن ها به طور کل بورسیه پرداخت نمی کنند. افرادی که در دوره دبیرستان در کانادا بوده و از کالج فارغ التحصیل شده باشند، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه خواهند داشت.
به طور کلی دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کانادا شرایط و معیارهای متفاوتی برای بورسیه کردن دانشجویان دارند. برای مثال دانشگاه مونترال کانادا چز دانشگاه هایی است که دریافت بورسیه از آن کار راحتی نیست و تنها دانشجویان با شرایط خاص موفق به دریافت بورسیه میشوند. برخی از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی در کشور کانادا به شرح زیر هستند.
دانشگاه تورنتو پس از حادثه هواپیمای اوکراینی بورسیه اختصاصی را برای دانشجویان در حال تحصیل ایرانی در کانادا در نظر گرفته است. دانشجویان ایرانی که نیاز به حمایت مالی دارند و صرفا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا را خواهند داشت.
دانشجویان تمام وقت مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بدون در نظر گرفتن ملیت شان امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در این دانشگاه را خواهند داشت. مبلغ بورسیه با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است به طوری که دانشجویان دکتری در حدود ۱۸ هزار دلار سالانه و دانشجویان ارشد ۱۴ هزار دلار سالانه دریافت خواهند کرد.
این دانشگاه به صورت گسترده اقدام به پرداخت بورسیه های تصحیلی مختلف به دانشجویان در حال تحصیل بین المللی مینمایند. همچنین مبلغی معادل هزار تا چهار هزار دلار نیز توسط این دانشگاه برای پروژه های تحقیقاتی و تحصیلی پرداخت میشود.
دانشجویان مقطع ارشد این دانشگاه میتوانند مبلغی معادل 1900 دلار و دانشجویان مقطع دکتری نیز مبلغی معادل 3800 دلار در هر ترم تحصیلی دریافت نمایند. لازم به ذکر است که دانشجویان دکتری این دانشگاه در صورت انجام پروژه های تحقیقاتی شانس دریافت بورسیه های دیگر را نیز دارند.
دانشجویان این دانشگاه میتوانند برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا برای مدت 3 سال اقدام کرده و کمک هزینه ای با مبلغ 50 هزار دلار پرداخت نمایند.
این دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کمک هزینه ای با مبلغ 6 هزار تا 10 هزار دلار پرداخت میکند. مدت زمان تحصیل و دریافت این بورسیه تحصیلی کانادا 4 سال میباشد.
کانادا یکی از کشورهایی است که بورسیه فول فاند نیز در لیست کمک هزینه های تحصیلی خود دارد و سالانه دانشجویان بسیار زیادی را به صورت فول فاند بورسیه میکند. فول فاند به این معناست که تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو در کانادا یعنی شهریه دانشگاه، هزینه مسکن، خورد و خوراک و رفت و آمد پوشش داده میشود و دانشجو نیازی برای پرداخت هیچ هزینه ای نخواهد داشت.
این بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف شرایط متفاوتی دارند اما به طور کلی دانشجویان باید وضعیت علمی بسیار خوب و رزومه قوی داشته باشند. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد بورسیه های فول فاند کانادا، رقابت بر سر دریافت آن ها بسیار بالاست و در صورتی که اقدامات لازم برای دریافت بورسیه به درستی انجام نگیرد شانس دانشجو به طور کامل از بین خواهد رفت. به همین دلیل توصیه میشود که برای دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند از کمک مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید.
یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کانادا امکان کار در حین تحصیل است. دانشجویان بین المللی این اجازه را دارند که به صورت پاره وقت 20 ساعت در هفته به انجام کار بپردازند. همچنین در تعطیلات نیز این زمان به 40 ساعت در هفته افزایش خواهد یافت.
دانشجویان با انجام کار پاره وقت درآمد دلاری خواهند داشت و به این صورت میتوانند هزینه های خود را تا حدی پرداخت نمایند. برای کار دانشجویی بایستی ویزای تحصیلی داشته باشید و به صورت تمام وقت در یک دانشگاه معتبر تحصیل کنید. بورسیه تحصیلی کانادا در این شرایط بسیار کمک کننده خواهد بود و دانشجو میتواند زمان بیشتری را برای مطالعه و یادگیری دروس اختصاص دهد.
کانادا یک کشور مهاجر پذیر است و اکثر افرادی که به تحصیل در این کشور میپردازند، میتوانند پس از فارغ التحصیلی با انجام اقداماتی برای دریافت ویزا دائم اقدام کرده و به ادامه زندگی خود در این کشور بپردازند.
برای این منظور دانشجو باید کاری پیدا کرده و از این طریق ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد. پس از مدت ۵ سال فعالیت در کانادا و پرداخت مالیات و حضور مداوم در کانادا، اخذ تابعیت و شهروندی امکان پذیر میشود.
توجه داشته باشید که دانشجویانی که بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت میکنند، شانس بیشتری برای استخدام در مشاغل تخصصی دارند و در نتیجه اقامت دائم آنان راحت تر از سایر دانشجویان خواهد بود.
برخی از دانشجویان پس از درخواست برای دریافت کمک هزینه با ریجکت درخواست بورسیه تحصیلی مواجه خواهند شد. دلایل زیادی منجر به ریجکت شدن میشود که یکی از مهم ترین آن ها گپ تحصیلی زیاد است. البته اگر گپ تحصیلی به درستی توجیه شود، احتمال ریجکت نیز از بین خواهد رفت.
سایر دلایل رایج ریجکت بورسیه تحصیلی کانادا پایین بودن نمره مدرک زبان، نداشتن رزومه علمی و پژوهشی قوی، کامل نبودن مدارک و نبودن در اولویت نیاز مالی اشاره کرد. لازم به ذکر است که به غیر از بورسیه های فول فاند، بقیه بورسیه ها تنها بخشی از هزینه ها را پوشش خواهند داد و دانشجو برای تامین بخش دیگر هزینه های تحصیل و زندگی خود باید توانایی مالی داشته باشد.
دریافت بورسیه تنها با رتبه کنکور امکان پذیر نیست اما با این حال رتبه بسیار خوب در کنکور سراسری، رزومه علمی دانشجو را تقویت کرده و در این صورت شانس دریافت بورسیه تحصیلی کانادا نیز افزایش خواهد یافت.
همانطور که گفته شد داشتن بورسیه تحصیلی یکی از مهم ترین مدارک برای دریافت بورسیه تحصیلی است. اما بسیاری از دانشجویان موفق به چاپ مقاله در مجلات معتبر نشده اند و برای شان این سوال مطرح میشود آیا بدون مقاله نیز میتوان برای دریافت بورسیه اقدام کرد یا خیر.
در پاسخ باید گفت که بله این امکان وجود دارد چراکه حتی اگر مقاله داشته باشید اما سایر شرایط کافی نباشند، بورسیه به شما تعلق نخواهد گرفت. در نتیجه اگر مقاله نداشته باشید اما روزمه علمی و پژوهشی و نمره مدرک زبان تان بسیار بالا باشد، میتوانید با نظر کمیته گزینش دانشگاه، بورسیه تحصیلی دریافت نمایید.
یکی از کشورهایی که دانشجویان آن را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب میکنند، کشور کانادا است چراکه سیستم آموزشی بسیار قوی دارد و مقصدی عالی برای کسب علم و دانش و افزایش مهارت به صورت تخصصی میباشد. با وجود هزینه های تحصیل و زندگی گران قیمت در کانادا، بسیاری از دانشجویان با محدودیت هایی در این زمینه مواجه خواهند شد. بورسیه تحصیلی یکی از راهکارهای پیش روی دانشجویان است که با دریافت آن میتوانند بخش زیادی از محدودیت ها و مشکلات مالی خود را برطرف نمایند.
اگر قصد دریافت بورسیه تحصیلی کانادا را دارید، توصیه میشود که با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید چرا که با توجه به تقاضای بسیار زیاد و محدودیت در دریافت بورسیه، هرگونه اشتباه در این مسیر منجر به از دست دادن شانس شما خواهد شد. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاریتان کنند.
برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در کانادا میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.
برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا چه باید کرد؟
برای دریافت بورسیه باید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را با توجه به شرایط ارائه بورسیه بررسی کرده و سپس درخواست خود را اسال نمایید. مراحل دریافت بورسیه به طور کامل در متن توضیح داده شده است.
آیا بدون مقاله میتوان بورسیه تحصیلی کانادا دریافت کرد؟
بله با توجه به شرایط علمی و پژوهشی شما ممکن است بدون مقاله نیز بورسیه تحصیلی اعطا شود.
آیا بورسیه تحصیلی تمامی هزینه های دانشجو را پوشش میدهد؟
خیر بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند و بسیاری از آن ها تنها بخشی از هزینه را پوشش میدهند.
منبع: بورسیه تحصیلی کانادا
نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دو مرحله شامل نتایج اولیه و نتایج نهایی منتشر می گردد. با توجه به اینکه کنکور سراسری در دو مرحله برگزار می شود، نتیجه اولیه کنکور سراسری 1403 اردیبهشت ماه در نیمه دوم خرداد ماه و نتیجه اولیه کنکور سراسری تیرماه نیز در نیمه دوم مرداد ماه اعلام می گردد. نتایج نهایی کنکور سراسری نیز در شهریور ماه اعلام میشود. در ادامه این مقاله از سایت دانتل کو قصد داریم به بررسی زمان و نحوه دریافت نتایج کنکور سراسری 1403 بپردازیم. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
منبع: نتایج کنکور سراسری
پس از برگزاری آزمون سراسری 1403 متقاضیان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” از نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ مطلع شوند. مطابق روال سالهای گذشته، نتایج آزمون سراسری طی دو مرحله منتشر شده و در اختیار داوطلبان کنکور سراسری قرار می گیرد. در سال 1403 با توجه به اینکه کنکور سراسری در دو نوبت در بازه های زمانی اردیبهشت و دی ماه برگزار می شود، بدیهی است که نتایج اولیه کنکور نیز در دو نوبت اعلام گردد.
اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری نیز پس از یک ماه از انتخابرشته، منتشر و کارنامه در سایت سازمان سنجش قرار میگیرد. داوطلبانی که در کدرشته محل دانشگاه آزاد را انتخاب کردهاند برای مشاهده نتایج نهایی دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.
در ادامه قصد داریم با توجه به تغییراتی که در روند برگزاری آزمون سراسری اعمال شده است، به زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور سراسری 1403 در هر یک از دو نوبت برگزاری آزمون در اردیبهشت و تیرماه بپردازیم.
سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری 1403 در تیرماه، اقدام به تصحیح پاسخ برگ های تمامی شرکت کنندگان در این آزمون می نماید. پس از یک بازه زمانی کوتاه، نتایج اولیه در قالب یک کارنامه اصلی داوطلبان برای متقاضیان دانشگاه سراسری و آزاد در سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org منتشر می گردد.
تمامی شرکت کنندگان در یکی از رشتههای ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان، میتوانند همزمان با انتشار نتایج کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. پس از وارد کردن اطلاعات اولیه کنکور سراسری 1403 کارنامه خود را دریافت و مشاهده نمایند. کارنامه شامل اطلاعات مهمی شامل رتبه، نمره آزمون، درصد های قبولی در هر درس و … است. پس از اعلام جواب کنکور متقاضیان می توانند وارد مرحله انتخاب رشته شوند.
بر اساس اخرین اطلاعیه های سازمان سنجش، نتایج اولیه کنکور سراسری در دو مرحله منتشر خواهد شد. در مرحله اول فقط نمره آزمون داوطلبان که درصد و تراز داوطلب منتشر خواهد شد. در این مرحله سوابق تحصیلی محاسبه نمیشود و رتبه نهایی نیز مشخص نیست.
پس از بازه چند روزه کارنامه نهایی داوطلبان همراه با تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی منتشر می شود و داوطلبان شرکت کننده در کنکور اردیبهشت و تیر ماه ۱۴۰۳ می توانند پس از دریافت نتایج کنکور سراسری اقدام به انتخاب رشته و تکمیل فرم نمایند.
طبق گفته های رییس اداره آزمون های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، سوابق تحصیلی دانش آموزان برای سازمان سنجش ارسال شده است تا با اعمال اثر بر روی کارنامه داوطلبان نتایج نهایی را مشخص نماید.
ابتدا داوطلبان باید به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و سوابق تحصیلی و هویتی خود را تایید کنند. چنانچه در سوابق تحصیلی مغایرتی وجود داشته باشد، بایستی آن را اعلام کرده تا بررسی شود و سوابق تحصیلی به درستی در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد.
در سال های گذشته سوابق تحصیلی از طریق حافظه جانبی در اختیار سازمان سنجش قرار می گرفت اما از این پس از طریق پنجره واحد خدمات دولت، دسترسی برای سازمان سنجش ایجاد می شود. با توجه به وضعیت متفاوت داوطلبان در کنکور سراسری (برخی داوطلبان در هر دو کنکور شرکت کرده، برخی در هر دو کنکور در رشته های مختلف شرکت کرده و برخی دیگر تنها در یک کنکور شرکت کردهاند) بایستی ابتدا وضعیت مشخص شده و سپس اثر سوابق تحصیلی در نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ محاسبه گردد.
کنکور سراسری 1403 دوبار در سال برگزار می گردد. نوبت اول کنکور سراسری 1403 در اردیبهشت ماه 1402 برگزار میشود. داوطلبانی که در آزمون سراسری اردیبهشت ماه شرکت کرده اند، می توانند در نیمه دوم خرداد ماه از نتایج کنکور سراسری خود مطلع شوند.
این دسته از داوطلبان پس از شرکت در جلسه کنکور سراسری، می توانند در بازه زمانی تعیین شده کارنامه اولیه خود را دریافت کنند. در این کارنامه فقط درصد دروس داوطلبان درج شده است و هیچگونه رتبه یا وضعیت مجاز بودن در آن قرار ندارد. کارنامه دارای رتبه و تراز داوطلبان پیش از انتخاب رشته در مرداد ماه همزمان با نتایج کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ منتشر می شود.
تمامی داوطلبانی که مطابق با کارنامه اولیه کنکور، مجاز به انتخابرشته در هر یک از دورههای دانشگاههای سراسری و دانشگاه آزاد شدهاند. باید فرم انتخابرشته دانشگاه های سراسری خود را در سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org” تکمیل کنند. متقاضیان انتخابرشته در دانشگاه آزاد نیز باید فرم انتخابرشته دانشگاه آزاد خود را در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی “azmoon.org ” تکمیل نمایند.
چنانچه در زمان دریافت نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ قرار داشته باشیم و قصد داشته باشید نتیجه اولیه خود را دریافت کنید، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروید.
1️⃣برای مشاهده نتایج کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.
2️⃣بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.
3️⃣بر روی گزینه اعلام نتایج کلیک کنید.
4️⃣بر روی لینک فعال ” کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.
5️⃣در این مرحله برای دریافت نتایج کنکور سراسری 1403 کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد سایت شوید.
6️⃣با درج اطلاعات لازم در محل مورد نظر، داوطلب وارد سامانه خواهد شد. با ورود به سامانه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، کارنامه کنکور در اختیار داوطلبان قرار میگیرد که رتبه، تراز و وضعیت مجاز به انتخاب رشته آنان را مشخص میکند. در کارنامه دوم رتبه نهایی و رتبه درسهمیه را مشاهده خواهید نمود.
پس از اعلام نتایج کنکور سراسری در هر یک از دو نوبت دی و تیرماه، برخی از داوطلبان در ساعات اولیه به سایت سنجش مراجعه می کنند. در ابتدا ممکن است به دلیل شلوغی سرور، برخی متقاضیان با عنوان ” داوطلب یافت نشد ” مواجه شوند.
در صورتی که در کنکور سراسری ثبت نام کردهاید و اطلاعات خود را نیز به طور دقیق وارد نمودهاید، نگران نباشید. این مشکل تنها به دلیل شلوغی سایت ایجاد شده است. چند ساعت بعد مجدد امتحان کنید و نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ خود را از طریق سایت سنجش دریافت نمایید.
پس از دریافت نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ از سایت سازمان سنجش و مجاز شدن به انتخاب رشته کنکور در دوره های مختلف دانشگاه سراسری، وارد مرحله مهم و حساس انتخاب رشته میشوید. انتخابرشته در هر کدام از زیرگروه های آزمایشی که برای دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی و پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.
بهتر است برای الویت بندی انتخابهای خود از کمک یک مشاور با تجربه نیز بهره مند شوید. چراکه این فرصت یکبار در اختیار شما قرار می گیرد. اگر اشتباه کوچکی انجام دهید، ممکن است از نتیجه رضایت نداشته باشید. برای مطالعه راهنما کامل انتخابرشته مقاله زیر را مطالعه کنید.
مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو چندین سال در زمینه مشاوره تحصیلی در حال فعالیت و دارای تجربه در زمینه انتخابرشته هستند. از طرفی دریافت مشاوره از مشاوران این مرکز به صورت تلفنی می باشد و شما می توانید در کمترین زمان و با صرفه جویی در زمان و هزینه از مشاوره انتخاب رشته مشاوران این مرکز بهره مند شوید.
سازمان سنجش آموزش کشور تا کنون پیرامون زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1403 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما با توجه به روال سال های گذشته پیش بینی می شود نتیجه در شهریور ماه اعلام شود. به محض دریافت اخبار جدید پیرامون زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ زمان دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.
اگر در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شرکت کرده اید و پس از گذشته یک بازه زمانی تقریبا یک ماهه نتایج انتخاب رشته اعلام شده است، می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید.
1️⃣برای دریافت نتایج کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.
2️⃣در این مرحله دریافت نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید
3️⃣ جهت مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور از سمت راست صفحه گزینه اعلام نتایج را انتخاب کنید.
4️⃣بر روی لینک فعال ” نتایج نهایی انتخابرشته آزمون سراسری و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.
5️⃣برای دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور بر روی ” مشاهده اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید
6️⃣با استفاده از کدملی و رمز عبور بر وارد سایت شوید
7️⃣برای مشاهده نتایج کنکور از منوی سمت را بر روی گزینه ” اعلام نتیجه نهایی ” کلیک کنید.
8️⃣ حال می توانید نتیجه خود را مشاهده نمایید. در صورت قبولی در ستون عنوان رشته و نام دانشگاه کدرشته محل قبولی را مشاهده خواهید کرد. در صورت عدم قبولی ” مردود درج خواهد شد.
برخی مواقع داوطلبان اطلاعات خود یعنی شماره پرونده و شماره داوطلبی را فراموش میکنند و بدون در اختیار داشتن این اطلاعات نیز امکان مشاهده نتایج کنکور سراسری وجود نخواهد داشت. در این شرایط جای نگرانی وجود ندارد چراکه داوطلبان میتوانند از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اطلاعات خود را بازیابی نمایند.
برای این منظور کافیست با کلیک کردن بر روی گزینه تلفن در بالای صفحه اصلی سایت سنجش وارد سیستم پاسخگویی شده و در قسمت ثبت درخواست، برای بازیابی اطلاعات خود درخواست دهید. مدتی بعد درخواست شما بررسی شده و اطلاعات برای تان ارسال میگردد.
داوطلبان پس از دریافت نتایج در صورت اعتراض به کارنامه خود می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 را ثبت کنند. سازمان سنجش این امکان را فراهم نموده تا همه داوطلبان امکان اعتراض به نتیجه را داشته باشند. شما داوطلبان گرامی چنانچه پس از مشاهده کارنامه خود به آن اعتراض دارید می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید تا از زمان و نحوه ثبت اعتراض مطلع شوید.
داوطلبان از دو روش می توانند اعتراض خود را ثبت کنند. در روش اول از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش داوطلبان ابتدا در آن عضو و در زمان اعتراض به نتیجه می توانند اعتراض خود را ثبت کنند. در روش دوم داوطلبان از طریق سایت darkhast.sanjesh.org ثبت نام کرده و پس از دریافت رمز عبور از طریق پیامک می توانند تصویر درخواست خود را در سامانه بارگزاری کنند و اعتراض به نتایج کنکور را ثبت کنند. برای دریافت پاسخ باید به سایت rahgiri.sanjesh.org مراجعه کنند.
در صورتی که پس از دریافت نتایج اولیه در آزمون کتبی پذیرفته شده باشید باید در مهلت انتخاب رشته اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایید. در این مرحله بسیار مهم است که داوطلبان از نحوه صحیح انتخاب رشته اطلاع کامل داشته باشند.
در صورتی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 1403 نام شما در لیست پذیرفته شدگان یک کد رشته محل ثبت شده باشد، باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و از مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام مطلع شوید. ثبت نام پذیرفته شدگان ابتدا به صورت اینترنتی بوده و سپس باید در زمان تعیین شده به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی نمایید.
همانطور که اشاره کرده ایم، شما داوطلبان عزیز کنکور سراسری 1403 برای دریافت نتایج کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی خود نیز نیاز دارید. چنانچه اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید، می توانید جهت بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنید.
تمامی داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کرده اند، چند روز پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 می توانند کارنامه نهایی خود را دریافت کنند. در کارنامه نهایی جایگاه داوطلب در تمامی رشته های انتخابی نسبت به دیگر داوطلبان مشخص شده است. این گونه با مشخص شدن رتبه داوطلب نسبت به آخرین رتبه پذیرفته شده در سهمیه آزاد، وضعیت قبولی او در دیگر انتخاب هایش نیز مشخص می گردد.
در واقع کارنامه نهایی و یا کارنامه سبز، یک فرصت دوباره را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. این گونه متقاضیانی که از کد رشته محل قبولی خود رضایت ندارند، می توانند درخواست خود را برای بررسی الویت های بعدی و یا تغییر دوره قبولی خود از طریق درخواست اشتباه در انتخاب رشته در سایت سنجش ثبت نمایند.
داوطلبان گرامی چنانچه در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری قبول نشده بودید و یا از رشته قبولی خود راضی نیستید، می توانید شانس خود را در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری امتحان کنید. چنانچه پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری سوالی دارید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.
برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.
نتایج کنکور سراسری برای تمامی متقاضیان در چند مرحله و از طریق چه سایتی اعلام می شود؟
نتیجه آزمون سراسری در دو مرحله و از طریق سایت سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” منتشر می گردد.
آیا نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 برای نوبت اول و نوبت دوم به صورت مجزا اعلام میشود ؟
بله، نتایج اولیه آزمون نوبت اردیبهشت ماه در نیمه خرداد و در نوبت تیرماه در نیمه مرداد ماه اعلام می شود.
نحوه دریافت نتایج کنکور سراسری به چه صورت است؟
نتایج نهایی در شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است که در متن مقاله به راهنمای تصویری آن را شرح داده ایم.
منبع: نتایج کنکور سراسری
باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۳ از مهمترین اطلاعاتی است که داوطلبان باید از آن آگاه باشند. سازمان سنجش هر ساله کنکور سراسری را در تمامی زیر گروهها برای داوطلبان برگزار میکند. متقاضیان شرکت در کنکور سراسری بایستی پیش از برگزاریآزمون، در تاریخهای اعلام شده کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. داوطلبان باید به دقت مندرجات آن را بررسی کنند تا هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد. در صورت وجود مشکل و تناقض در اطلاعات یکی از راههای رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور 1403 مراجعه داوطلب به باجه رفع نقص سازمان سنجش میباشد که در ادامه مطالب به توضیح آن پرداختهایم. برای کسب اطلاع بیشتر میتوانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
منبع: باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری
کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از ملزوماتی است که داوطلبان باید در زمان برگزاری کنکور به همراه داشته باشند. بنابراین بایستی در روزهای پایانی و نزدیک به روز برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ که تاریخ آن از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، داوطلبان باید کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
حال در این میان هستند داوطلبانی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود متوجه وجود برخی اشتباهات در اطلاعات ثبت نامی و شناسنامه ای مندرج در آن می شوند که بایستی هر چه سریع تر نسبت به رفع آنها به صورت آنلاین یا باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور اقدام کنند.
سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان شرایطی را فراهم کرده است که بتوانند اطلاعات خود را اصلاح کرده و کارت ورود به جلسه خود را با اطلاعات درست دریافت کنند. یکی از این راه ها ویرایش اطلاعات از طریق لینک موجود در سایت سنجش است. در واقع تمامی اطلاعات را نمی توان از این طریق ویرایش کرد بنابراین داوطلبان بایستی به سراغ راه دوم که باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور است، مراجعه کنند.
از زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور تا حداکثر یک روز قبل از برگزاری آزمون سراسری گروه آزمایشی مربوطه، فرصت مراجعه به باجههای رفع نقص وجود دارد. اما توصیه میشود که همان روز اول که کارت خود را دریافت کردید، در صورت وجود هر گونه اشتباهی در آن سریعا به باجه رفع نقص سازمان سنجش استان و شهر خود مراجعه کنید زیرا ممکن است اصلاح اشتباهات موجود تا چند روز زمان ببرد.
مخصوصا اشتباه در اعمال سهمیه های رزمندگان و ایثارگری که باید ارگان مربوطه نیز شرایط استفاده از سهمیه را برای شما تایید کند. با توجه به اینکه زمان مراجعه به باجعه رفع نقص سازمان سنجش در سال ۱۴۰۳ مشخص نشده است در ادامه جدول زمان بندی مربوط به سال گذشته را قرار داده ایم. به محض مشخص شدن زمان دقیق، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.
باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری 1402 |
|
گروه های آزمایشی | زمان مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش |
علوم انسانی | صبح چهارشنبه ۱۴ تیر ماه |
علوم ریاضی و فنی | |
علوم تجربی | صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ماه |
هنر | بعد از ظهر چهارشنبه ۱۴ تیر ماه |
زبان های خارجی | بعد از ظهر پنجشنبه ۱۵ تیر ماه |
مشخصات مندرج در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری شامل اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر، جنسیت، زبان خارجی مورد نظر، کد و نام رشته امتحانی، عکس و …. میباشد که امکان ایجاد اشتباه در هر یک از موارد ذکر شده وجود دارد. در قایل زیر آدرس تمامی باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور شهرهای مختلف که سازمان سنجش تعیین کرده است را می توانید مشاهده نمایید.
سازمان سنجش محل برگزاری آزمون را بر روی کارت ورود به جلسه کنکور درج می کند. داوطلبان باید یک ساعت پیش از برگزاری آزمون در محل آزمون حضور داشته باشند. البته سازمان سنجش آدرس تمامی حوزه های امتحانی سراسر کشور را در قالب یک فایل Pdf منتشر می کند که در ادامه لینک دانلود آن قرار دادهایم.
حال سوالی که ممکن است برای داوطلبان به وجود آید، این است که چه اطلاعاتی از کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳ را می توان ویرایش کرد. لازم است مجدد تاکید کنیم که برخی نواقص موجود در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از طریق لینک ویرایش اطلاعات موجود در سایت سازمان سنجش، قابل ویرایش است.
اما به منظور ویرایش برخی اطلاعات داوطلبان بایستی به باجه های رفع نقص سازمان سنجش کنکور مراجعه کنند. از جمله اطلاعاتی که داوطلبان می توانند از طریق باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند، شامل موارد زیر می باشد:
دین | زبان خارجی امتحانی | معلولیت و بهیار | اطلاعات مربوط به جنسیت |
مشکلات مربوط به عکس | اشکلات شماره داوطلب مندرج بر روی کارت ورود به جلسه |
داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگری 5 درصد و 25 درصدی هستند اما در زمان ثبت نام آزمون سراسری این سهمیه را اعمال نکرده اند، این فرصت را دارند که در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور، به مراکز رفع نقص سازمان سنجش مراجعه و پیگیری های لازم را برای بهره مندی از سهمیه خود انجام دهند.
داوطلبانی که سهمیه ایثارگری آن ها در کارت ورود به جلسه کنکور اعمال نشده در سایت سازمان اطلاعات خود را ویرایش کنند تا سهمیه آن ها اعمال شود. چنانچه داوطلبی در تاریخ مشخص شده نسبت به تصحیح سهمیه خود اقدام نکند، فقط سهمیه مناطق برایش لحاظ خواهد شد.
داوطلبانی که در کارت ورود به جلسه خود مشکلاتی همچون فاقد عکس بودن، واضح نبودن و کیفیت پایین عکس، نداشتن مهر بر روی عکس، درج عکسی غیر از عکس داوطلب و … وجود دارد، میبایست ضمن همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، 2 قطعه عکس 4*3 خود را نیز تهیه و به باجه رفع نقص سازمان سنجش مراجعه کنند.
لازم به ذکر است که در صورت عدم اعمال اصلاحات در عکس اشتباه کارت ورود به جلسه، از حضور داوطلب در حوزه امتحانی ممانعت میشود. همچنین عکس باید مربوط به سال جاری داوطلب باشد.
داوطلبانی که نظام قدیمی هستند اما در کارت ورود به جلسه برای آن ها نظام جدید درج شده است و همچنین داوطلبان نظام جدیدی که در کارت ورود به جلسه نظام قدیمی محسوب شده اند، لازم است با مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش و ارائه مدارک مورد نیاز، این مشکل را حل نمایند.
داوطلبانی که بنا بر توضیحات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور، دچار معلولیت هستند اما در فرم ثبت نام کنکور این بند را مشخص نکرده اند، میتوانند با مراجعه به باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدامات لازم را انجام دهند تا در صورت نیاز در جلسه کنکور تمهیدات و شرایط لازم برای آنها فراهم شود.
تنها راه حل رفع این سه ایراد در کارت ورود به جلسه کنکور نیز مراجعه حضوری به باجه رفع نقص سازمان سنجش مستقر در مراکز استان هاست. این اطلاعات در سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) و به صورت اینترنتی قابل ویرایش نخواهند بود.
برای اصلاح برخی از اشتباهات موجود در کارت ورود به جلسه نیازی نیست که به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور مراجعه کنید و میتوانید از طریق سایت sanjesh.org اشتباهات موجود را رفع کنید. از جمله این اشتباهات میتوان به اشتباه در نام، نام خانوادگی، شماره ملی و… اشاره کرد.
اما داوطلبان در صورتی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه در اطلاعات جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و سهمیه بهیار شاهد مغایرتی بودند، لازم است که با در دست داشتن مدارک لازم به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری 1403 مستقر در مراکز استان ها مراجعه کنند. در صورت داشتن هرگونه ابهام و یا سوال در زمینه کنکور سراسری میتوانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید تا در این زمینه یاریتان کنند.
برای دریافت مشاوره در زمینه باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.
داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای ویرایش چه اطلاعاتی باید به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری مراجعه کنند؟
داوطلبان می توانند برای ویرایش اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه که در متن مقاله به آن ها اشاره کردیم به باجه رفع نقص سازمان سنجش مراجعه کنند.
داوطلبان در زمان مراجعه به باجه رفع نقص کنکور سراسری 1403 چه مدارکی را باید همراه داشته باشند؟
مدارکی همچون کارت ملی یا شناسنامه عکس دار را همراه خود داشته باشند.
داوطلبان کنکور سراسری چگونه می توانند به آدرس به باجه رفع نقص کارت ورورد به جلسه دسترسی داشته باشند؟
سازمان سنجش هر ساله لیست آدرس باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه را منتشر می کند که در داخل مقاله مقاله می توانید این لیست را دانلود و مشاهده نمایید.
ضرایب دروس کنکور انسانی ۱۴۰۳ پس از تغییرات کنکور سراسری در سال گذشته دستخوش تغییرات بسیار زیادی شد. در سال های گذشته داوطلبان باید با توجه به زیرگروه ها در کنکور، ضریب هر درس را مشخص کرده و با مطالعه منابع امتحانی میپرداختند. اما پس از حذف زیر گروه ها از کنکور و همچنین حذف دروس عمومی، ضرایب نیز به طور کگامل تغییر کردند و نحوه مطالعه نیز به تبعیت متفاوت خواهد بود. با توجه به اهمیت بسیار زیادی ضرایب دروس کنکور انسانی و سردرگمی داوطلبان در این زمینه، در این مطلب به بررسی کامل ضرایب دروس کنکور انسانی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر میتوانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
منبع: ضرایب دروس کنکور انسانی
کنکور انسانی در سال های گذشته شامل یک دفترچه با سوالات عمومی شامل دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و درس زبان خارجه بود. دفترچه دوم نیز شامل دروس و سرفصل های تخصصی شامل عربی، اقتصاد، علوم اجتماعی، روان شناسی، ادبیات تخصصی، ریاضی، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و منطق میبود.
در سال 1402 کنکور سراسری تغییرات زیادی کرد و این تغییرات ضرایب دروس کنکور انسانی را نیز تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار داد. داوطلبان باید از ضرایب دروس در سال جدید اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس برنامه مطالعاتی خود را تنظیم کنند. ضریب دروس کنکور انسانی نشان دهنده اهمیت و میزان تاثیر آن درس در رتبه کنکور میباشد.
در سال های گذشته کنکور سراسری بدین صورت بود که داوطلبان در جلسه آزمون باید به دو دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ میدادند. سوالات عمومی بین تمامی گروه های آزمایشی یکسان بود و ضریب آن نیز یکسان بود.
اما در سال ۱۴۰۲ و طی تغییرات گسترده کنکور سراسری، دروس عمومی به طور کامل از کنکور سراسری حذف شدند و از این پس داوطلبان دیگر نیازی به مطالعه این دروس ندارند. در جلسه آزمون نیز هیچ دفترچه ای با عنوان دفترچه سوالات عمومی ارائه نمیشود. با توجه به حذف این دروس دیگر نیازی به اطلاع از ضرایب دروس کنکور انسانی (عمومی) نیست.
با اینکه دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده اند، اما با این حال تاثیر آن ها از بین نرفته است و همچنان از طریق سوابق تحصیلی داوطلبان بر رتبه کنکور آن ها اعمال اثر مینمایند. ضریب دروس عمومی در سوابق تحصیلی کنکور انسانی به شرح زیر میباشد و تاثیر این دروس جمعاً 23 درصد خواهد بود.
درس | ضرایب دروس کنکور انسانی |
درس ادبیات فارسی | 9.32 |
درس دینی | 7.11 |
درس زبان انگلیسی | 5.09 |
درس سلامت و بهداشت | 1.48 |
پس از حذف دروس عمومی تنها دروس اختصاصی در کنکور باقی مانده اند و از این پس داوطلبان تنها باید به مطالعه این دروس بپردازند و در جلسه آزمون نیز تنها دفترچه سوالات اختصاصی برای پاسخدهی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. دروس اختصاصی علاوه بر جلسه آزمون در سوابق تحصیلی نیز بسیار حائز اهمیت هستند. ضرایب دروس کنکور انسانی که جمعاً 27 در سابقه تحصیلی و 50 در کنکور است، به شرح زیر میباشد.
درس | ضرایب دروس کنکور انسانی |
درس ریاضی | در سابقه تحصیلی 3.68 |
در کنکور 7.89 | |
درس اقتصاد | در سابقه تحصیلی 0 |
در کنکور 2.63 | |
درس علوم و فنون | در سابقه تحصیلی 4.79 |
در کنکور 10.53 | |
درس عربی | در سابقه تحصیلی 3.13 |
در کنکور 6.58 | |
درس تاریخ و جغرافیا | در سابقه تحصیلی به ترتیب 4.3 و 3.68 |
در کنکور 6.58 | |
درس جامعه شناسی | در سابقه تحصیلی 4.3 |
در کنکور 6.58 | |
درس فلسفه منطق | در سابقه تحصیلی 3.13 |
در کنکور 6.58 | |
درس روان شناسی | در سابقه تحصیلی 0 |
در کنکور 2.63 |
افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های دبیری را دارند، باید جذب دانشگاه فرهنگیان شده و در رشته های این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند. ثبت نام دانشگاه فرهنگیان یک روند جداگانه دارد و داوطلبان باید در یکی از زیرگروه های کنکور سراسری شرکت کرده و سپس در انتخاب رشته کنکور، کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را وارد نمایند.
ممکن است برای برخی از داوطلبان این سوال به وجود بیاید که ضرایب دروس کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان چه تفاوتی با دیگر رشته ها دارد. در پاسخ باید گفت که هیچ تفاوتی مطرح نیست و داوطلبان برای قبولی در این دانشگاه باید بر اساس همان ضرایب ذکر شده در بالا به مطالعه دروس بپردازند.
توجه داشته باشید که برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان بایستی حداقل تراز ۷۰۰۰ را به دست آورید. در این صورت مجاز به انتخاب رشته خواهید شد و برای مصاحبه اختصاصی این دانشگاه دعوت میشوید. چنانچه در مورد مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نگرانی دارید، میتوانید با مشاوران تحصیلی صحبت نمایید و از راهنماییهای آنان استفاده کنید.
سوالی که برای بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری انسانی وجود دارد، این است که ضرایب دروس کنکور انسانی 1403 به چه منظوری می باشد. توجه داشته باشید دروسی که دارای ضرایب بیشتری هستند، دارای اهمیت بیشتری نیز می باشند و در زمان مطالعه بایستی که وقت بیشتری جهت مطالعه آن ها اختصاص دهید.
پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، شما در کارنامه اولیه خود رتبهای را مشاهده میکنید که مستقیما از درصد دروس و ضریب هر درس در سوابق تحصیلی به وجود آمده است. شما باید با توجه به رتبه خود به انتخاب رشته هوشمندانه بپردازید. چنانچه پیرامون ضرایب دروس کنکور انسانی ۱۴۰۳ سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه ضرایب دروس کنکور انسانی 1403 میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.
ضرایب دروس کنکور انسانی 1403 به چه صورت است؟
هر درس ضریب مشخصی در کنکور انسانی دارد که در متن مقاله به آنها پرداخته شده است.
کنکور انسانی چند زیرگروه دارد؟
زیر گروه ها در کنکور سراسری به طور کامل حذف شده اند و از این پس ضریب تمامی رشته ها نیز یکسان خواهد بود.
ضریب دروس عمومی کنکور انسانی به چه صورت است؟
دروس عمومی نیز از کنکور حذف شده اند و تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی اعمال میشود که در متن مقاله به طور کامل آورده شده است.
منبع: ضرایب دروس کنکور انسانی
آدرس باجه رفع نقص کنکور ارشد ۱۴۰۳ در یک فایل در زمان دریافت کارت ورود به جلسه منتشر می شود. داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام میکنند، بایستی در تاریخ مشخص شده از سوی سازمان سنجش در جلسه آزمون حضور داشته باشند. یکی از مدارکی که برای حضور در جلسه آزمون ضروری میباشد، کارت ورود به جلسه است که داوطلبان آن را به همراه داشته باشند. در برخی موارد در اطلاعات مندرج در این کارت ورود به جلسه نواقصی وجود دارد که بایستی از طریق باجه رفع نقص کنکور کارشناسی ارشد برطرف گردد. در راستای همین توضیحات به ارائه اطلاعاتی پیرامون باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه ارشد 1403 میپردازیم.
منبع: باجه رفع نقص کنکور ارشد
به منظور احراز هویت شرکت کنندگان در جلسه آزمون کنکور کارشناسی ارشد، سازمان سنجش یک کارت ورود به جلسه که شامل اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات شناسنامه ای داوطلب، معدل، رشته امتحانی، زمان و حوزه برگزاری آزمون می باشد را برای تمامی کسانی که مراحل ثبت نام خود را به موفقیت پشت سر گذاشته اند، صادر می کند.
اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه بسیار حائز اهمیت است و هرگونه نقص در اطلاعات منجر به ممانعت از حضور داوطلب در آزمون و یا حتی لغو قبولی او خواهد شد. برخی مواقع ممکن است که داوطلب در هنگام ثبت اطلاعات اشتباه کرده و یا اشتباه سیستمی رخ داده باشد و اطلاعات در کارت ورود به جلسه آزمون ارشد نیاز به اصلاح داشته باشد.
در زمان انتشار کارت ورود به جلسه سایت سنجش امکان ویرایش برخی از اطلاعات به صورت اینترنتی را فراهم میکند اما براب اصلاح برخی دیگر از آن ها داوطلبان باید به باجه رفع نقص کنکور ارشد مراجعه کنند. آدرس باجه های رفع نقص از طریق سایت سنجش منتشر میشود که در ادامه به توضیح آن نیز خواهیم پرداخت.
با توجه به اینکه زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد ۱۴۰۳ هنوز مشخص نشده است در ادامه زمان مراجعه به باجه های رفع نقص در سال گذشته را آورده ایم. انتظار میرود که در سال جدید نیز در همین بازه زمانی و با اندکی تفاوت باشد.
زمان مراجعه به باجه رفع نقص آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ | |
موارد رفع | تاریخ مراجعه |
اختلاف در بند معلولیت | ۱۰ اسفند ماه (۸ تا ۱۲ صبح و ۲ تا ۵ بعد از ظهر) |
سایر مندرجات درج شده در کارت | تا ۱۲ اسفند ماه |
چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور ارشد لینک دریافت کارت ورود به جلسه ارشد برای تمامی متقاضیان فعال می گردد. با توجه به تاریخ برگزاری آزمون در تاریخ 4 اسفندماه 1403 متقاضیان از چند روز پیش از برگزاری آزمون مجاز به دریافت کارت ورود به جلسه خود هستند.
داوطلبانی که پس از دریافت کارت ورود خود، متوجه اشتباهات سیستمی در اطلاعات ثبت نامی خود شدند از دو روش میتوانند نسبت به رفع نقص کارت ورود جلسه خود اقدام کنند.
1️⃣در زمان فعال شدن لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد، لینک مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی نیز در سایت سنجش آموزش کشور فعال میشود و داوطلبان میتوانند به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت ” sanjesh.org ” نسبت به ویرایش برخی اطلاعات ثبت نامی و رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند.
2️⃣در زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد مراکزی به عنوان باجه های رفع نقص کنکور ارشد 1403 وجود دارد که داوطلبان میتوانند برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود به باجه رفع نقص کنکور ارشد مراجعه کنند.
برطرف کردن تمامی نواقص کارت ورود به جلسه از طریق لینک ویرایش کارت ورود به جلسه که در سایت سازمان سنجش فعال می شود، امکان پذیر نیست و متقاضیان بایستی برای رفع برخی نواقص به باجه رفع نقص کنکور ارشد در نظر گرفته شده مراجعه کنند. مواردی از کارت ورود به جلسه آزمون که از طریق باجه های رفع نقص کنکور کارشناسی ارشد 1403 بایستی رفع شود، به شرح موارد زیر می باشد.
✅ چنانچه بر روی کارت ورود به جلسه داوطلب عکسی وجود نداشته باشد و یا عکس درج شده با عکس داوطلب مغایرت داشته باشد.
✅ اگر عکس داوطلب که بر روی کارت ورود به جلسه درج شده است، فاقد مهر باشد.
✅ جنسیت داوطلب اشتباه درج شده باشد.
✅ اطلاعات مربوط به نوع معلولیت داوطلب شامل نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی حرکتی اشتباه درج گردیده باشد.
✅ زبان خارجی ثبت شده در کارت ورود به جلسه با زبان انتخابی داوطلب دارای مغایرت باشد.
✅ سهمیه متقاضی در کارت ورود به جلسه اشتباه وارد شده باشد.
✅ شماره داوطلبی داوطلب ناخوانا و نامشخص باشد.
لازم است اشاره کنیم که فقط برای ویرایش موارد فوق نیاز است به باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه ارشد ۱۴۰۳ مراجعه کنید. چنانچه مابقی اطلاعات شامل معدل و … دارای مغایرت بود، می توانید از طریق لینک ویرایش کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش، در زمان دریافت کارت این آزمون اقدام کنید.
همزمان با تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش آدرس باجه رفع نقص کنکور ارشد ۱۴۰۳ را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می کند.
پس از انتشار آدرس باجه رفع نقص کنکور کارشناسی ارشد متقاضیان می توانند در تاریخ های اعلام شده از ساعت 8:30 الی 12 و همچنین از ساعت 14 الی 12:30 به باجهی مستقر در استان محل زندگی خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ بایستی جهت دریافت کارت ورود به جلسه خود برخی اطلاعات ثبت نامی شان را شامل شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام را در اختیار داشته باشند.
چنانچه در زمان دریافت کارت ورود به جلسه خود این اطلاعات را گم کرده و یا فراموش کرده اید، نگران نباشید چراکه امکان بازیابی اطلاعات ثبت نامی از طریق سایت سازمان سنجش وجود دارد و می توانید درخواست خود را در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت کنید و یا از طریق باجه رفع نقص کنکور ارشد اطلاعات را ویرایش نماید.
چنانچه پیرامون ویرایش اطلاعات خود در سایت سازمان سنجش یا از طریق باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 1403 سوالی دارید، مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل می توانند به شما کمک کنند و پاسخ سوالاتتان را بدهند.
برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس باجه رفع نقص کنکور ارشد میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.
آدرس باجه رفع نقص کنکور ارشد ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی منتشر می شود؟
باجه رفع نقص کنکور ارشد از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. در این مقاله نیز می توان این مراکز را دریافت کرد.
چه مواردی از طریق باجه رفع نقص کنکور کارشناسی ارشد قابل ویرایش است؟
برخی نواقص در کارت ورود به جلسه که در متن مقاله به آن ها اشاره کرده ایم.
زمان مراجعه به باجه رفع نقص کنکور ارشد چه تاریخی است؟
زمان مراجعه باجه رفع نقص ارشد همزمان با انتشار کارت ورود به جلسه اعلام می شود.
منبع: باجه رفع نقص کنکور ارشد