تبدیل پایان نامه به کتاب چگونه است

تبدیل پایان نامه به کتاب یکی از اقداماتی است که فارغ التحصیلان می توانند انجام دهند تا از پایان نامه خود بیشترین بهره را برده و از امتیازات آن استفاده نمایند. برای تبدیل پایان‌نامه به کتاب مراحلی باید طی شده و مجوزهایی نیز باید دریافت شود. در نهایت پس از چاپ کتاب هم می توان آن را به فروش رسانده و هم از امتیاز آن در مصاحبه دکتری، خدمت سربازی، تقویت رزومه برای اشتغال و غیره استفاده کرد. با توجه به ناآشنا بودن اکثر افراد با روند تبدیل پایان‌نامه به کتاب، در این مطلب به بررسی تمامی جزییات مربوط به آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 


فهرست مطالب

  • تبدیل پایان نامه به کتاب
  • اهمیت تبدیل پایان نامه به کتاب
  • امتیاز چاپ کتاب از پایان نامه
  • نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب
    • انتخاب عنوان
    • تغییر فرمت
    • صفحه آرایی
    • طراحی جلد
    • صحافی و چاپ کتاب
  • مجوزهای لازم برای تبدیل پایان نامه به کتاب
    • دریافت شابک
    • مجوز فیپا
    • مجوز کتاب
    • مجوز پخش
  • هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
    • سوالات متداول

تبدیل پایان نامه به کتاب

بسیاری از فارغ التحصیلان مقاطع تکمیلی که پایان نامه ارائه کرده اند، تصمیم می گیرند که برای بهره مندی از مزایای بسیار زیاد، پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند. با تبدیل پایان نامه به کتاب می توان در مراحل محتلف از امتیاز آن استفاده کرد. 

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کرده اند امتیاز ویژه ای در مصاحبه دکتری خواهند داشت. اما یک راه بسیار موثر برای استفاده از مطالب پایان نامه و به هدر نرفتن زحمات این است که پایان نامه را به کتاب تبدیل کنید.

پایان نامه هایی که حاوی مطالب ناب و کابردی هستند را می توان به صورت کتاب چاپ کرده و حتی آن را به فروش برسانید.  برای تبدیل پایان‌نامه به کتاب باید مراحلی طی شود که در ادامه به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت. 


اهمیت تبدیل پایان نامه به کتاب

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برای فارغ التحصیلی موظف به ارائه پایان نامه هستند که این پایان نامه ها معمولا در بر گیرنده مطالب ناب و جدیدی است و زحمت هزینه زیادی نیز برای آن ها صرف شده است. اما پس از پایان دفاع پایان نامه دیگر کاربردی نخواهد داشت و بدون استفاده خواهد ماند. 

اهمیت تبدیل پایان نامه به کتاب در همین است که زحمات دانشجویان بی اثر نمی ماند و می توانند از زحمات خود در چندماه یا حتی چند سال استفاده کرده و امتیازهای دیگری نیز برای مراحل بعدی تحصیل و حتی زندگی خود مثل سربازی استفاده نمایند. 



امتیاز چاپ کتاب از پایان نامه

معمولا پس از پایان دفاعیه دانشجو از پایان نامه، رساله به کناری گذاشته می شود و آن همه مطلب علمی با ازش در کتابخانه خاک می خورد. برای جلوگیری از این مساله می توان پایان نامه را به کتاب تبدیل کرده و از مزایای و امتیازهای آن نیز استفاده نمایید. برخی از مهم ترین مزایای تبدیل پایا‌نامه به کتاب به شرح موارد زیر می باشد. 

امتیاز در مصاحبه دکترا: تبدیل پایان نامه به کتاب در مصاحبه دکترا ۴ امتیاز خواهد داشت. 

زمان کوتاه: پروسه تبدیل پایان‌نامه به کتاب جندان کوتاه نیست و برای دریافت مجوز های آن به زمان نیاز است اما این مدت زمان در مقایسه با چاپ مقاله بسیار کم تر است. 

هزینه کم: در صورتی که پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنید، هزینه های کمتری نسبت به چاپ مقاله در مجلات پولی پرداخت خواهید کرد.

ثبت در کتابخانه ملی: پس از اینکه کتاب شما مجوز دریافت کند، می توانید آن را در کتابخانه ملی ثبت نمایید. 

تقویت روزمه: پس از چاپ کتاب رزومه شما بسیار تقویت خواهد شد و می توانید از آن برای تحصیل و اشتغال استفاده نمایید.

کسری از خدمت: مشمولان خدمت سربازی در صورتی که کتابی چاپ کرده باشند می توانند کسری از خدمت دریافت کنند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.


نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب

کتاب و پایان نامه با یکدیگر تفاوت زیادی دارند و در نتیجه اگر قصد تبدیل پایان‌نامه به کتاب را داشته باشید، باید فرمت آن را تغییر دهید تا همگان بتوانند آن را مطالعه نمایند. مخطبان پایان نامه معمولا افرادی هستند که از نظر علمی در سطح مشابه شما قرار دارند و با فرمت پایان نامه آشنا هستند مثل دانشجویان و اساتید اما مخاطب کتاب متوجه فرمت خاص پایان نامه نمی شود. برای تبدیل پایان نامه به کتاب باید مراحلی را طی نمایید که به شرح زیر هستند. 


انتخاب عنوان

عنوان پایان نامه طولانی است و جزییاتی مثل جامعه مورد مطالعه و روش بررسی را نیز در بر می گیرد. این عنوان برای مخاطبان کتاب هیچ جذابیتی نخواهد داشت بنابراین کیفیت آن نیز تا حد زیادی کاهش می باید. برای تبدیل پایان نامه به کتاب باید ابتدا عنوانی مناسب انتخاب کنید که هم با محتوای پایان نامه شما مرتبط باشد و هم برای عموم مخاطبان جذابیت داشته باشد. 


تغییر فرمت

مرحله دوم تغییراتی در فرمت پایان نامه است. مثلا مواردی که به پایان نامه اشاره شده باید تغییر کرده و کلمه کتاب جایگزین شود. همچنین شما باید فهرست پایان نامه خود را نیز تغییر دهید چراکه فهرست پایان نامه بسیار طولانی و در بگیرنده جزییات زیادی مثل نمودار و جدول می باشد. فهرست کتاب باید خلاصه تر باشد و فقط عنوان های اصلی را شامل شود. 

حال باید چکیده پایان نامه را به یک مقدمه جذاب در کتاب تغییر دهید. همچنین می توانید با صلاحدید و خلاقیت خود قسمت هایی از پایان نامه که جذابیت کمتری دارند را حذف کرده و یا قسمت هایی را به آن بیفزایید. قسمت های مربوط به منابع پایان نامه را نیز باید با توجه به تغییراتی که ایجاد کرده اید اصلاح کنید. 


صفحه آرایی

برای تبدیل پایان نامه به کتاب باید صفحه آرایی انجام دهید که در واقع برقراری تناسب بین متن و تصویر می باشد. صفحه آرایی فرمت خاص و مشخصی دارد اما ممکن است فرمت آن برای برخی از دانشگاه ها متفاوت باشد. 

برای صفحه آرایی می توانید از برنامه هایی مثل indesign و word استفاده کنید. مواردی مثل در نظر گرفتن استایل خاص برای عناوین، بخش بندی، سرصفحه و پاصفحه، تدوین فهرست و غیره در این بخش تکمیل می شوند. 


طراحی جلد

در آخرین مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب باید جلدی مناسب برای کتاب خود طراحی نمایید. جلد کتاب در جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار است پس باید به درستی طراحی شود. در طراحی جلد کتاب باید ارتباط آن با محتوای کتاب و همچنین فرهنگ مردم را در نظر بگیرید. همچنین موزاین قانونی نیز برای طراحی جلد در نظر گرفته شده است که متناسب با قانون کشوری بوده و باید رعایت شود. 


صحافی و چاپ کتاب

در نهایت باید مجوزهایی برای چاپ کتاب دریافت کنید و در صورتی که تمامی آن ها اخذ شود در پایان نوبت به صحافی و چاپ کتاب خواهد رسید. کتاب ها برای چاپ به چاپخانه فراستاده خواهند شد و در آن جا نوع چاپ با توجه به تعداد تیراژ مشخص می شود. 

پس از چاپ کتاب، صحافی نیز انجام شده و خروجی نهایی کتاب تحویل داده می شود. صحافی کتاب یک مرحله بسیار ظریف است که اهمیت بسیار زیادی نیز دارد و در ماندگاری کتاب تاثیر خواهد گذاشت. 


مجوزهای لازم برای تبدیل پایان نامه به کتاب

همانطور که در بالا گفته شد برای تبدیل پایان‌نامه به کتاب لازم است که مجوزهایی دریافت شود. در غیر این صورت امکان چاپ کتاب وجود نخواهد داشت. در واقع بیشترین زمان چاپ کتاب به همین پروسه دریافت مجوزها اختصاص می یابد. این مجوزها توسط ناشر کتاب دریافت می شود. مجوزهای مورد نیاز برای تبدیل پایان نامه به کتاب به شرح موارد زیر هستند. 


دریافت شابک

شابک کتاب یا عنوان ISBN، مخفف شده International Standard Book Number می باشد و یک کد ۱۳ رقمی است که با شماره ۹۷۸ شروع می شود. سه رقم اول ثابت است و پس از آن سه رقم بعدی به موقعیت جغرافیایی و زبانی کشور و چهار رقم بعدی نیز به مشخصات ناشر اختصاص دارد. دو رقم بعدی شابک مربوط به عنوان کتاب و رقم آخر نیز به مجوز کتاب اختصاص دارد. 

دریافت شابک برای چاپ کتاب الزامی است چراکه برای دریافت مجوزهای بعدی نیز به آن احتیاج خواهید داشت. همچنین شابک در فرایند پیدا کردن کتاب بسیار کمک کننده است و افراد می توانند در کوتاه ترین زمان و تنها با جستجو شابک کتاب به آن دسترسی بیایند. 


مجوز فیپا

مجوز بعدی مجوز فهرست نویسی پیش از چاپ است که به اختصار فیپا نامیده می شود. این مجوز اطلاعات کتاب را با توجه به استاندارهای بین المللی ثبت می کند. برای دریافت این مجوز باید به سامانه فیپا مراجعه کرده و برای دریافت آن درخواست ثبت کنید. این پروسه در حدود ۱۰ تا ۱۵ روز به طول می انجامد. 

در فیپا اطلاعاتی مثل عنوان کتاب، مشخصات مربوط به ناشر،سال چاپ، تعداد صفحه و قطع کتاب، رتبه بندی کنگره، شماره کتاب شناسی ملی و شماره شابک درج می شود. تنها نهاد رسمی برای صدور فیپا در حال حاضر سازمان اسناد و کتابخانه ملی می باشد. 


مجوز کتاب

در این مرحله باید جلد کتاب طراحی شده باشد تا به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ارسال شود. در صورت تایید این نهاد مجوز چاپ کتاب صادر خواهد شد. بیشترین زمان دریافت مجوز به این مرحله اختصاص دارد و حتی تا سه ماه نیز ممکن است طول بکشد. حتی در صورت عدم تایید جلد کتاب برگشت خورده و پس از اصلاحیه مجددا بررسی می شود تا مجوز صادر شود. 


مجوز پخش

آخرین مجوز تبدیل پایان‌نامه به کتاب مجوز پخش است که معمولا سهل انگاری هایی برای دریافت آن مشاهده می شود. این مجوز نشان می دهد که کتاب شما به تایید وزارت ارشاد رسیده است و هیچ تغییری در آن پس از کسب مجوز داده نشده است. 

بدون داشتن مجوز پخش نمی توانید از امتیازات تبدیل پایان نامه به کتاب استفاده کنید. پس از دریافت مجوز پخش می توانید کتاب خود را به فروش رسانده و از مزایای چاپ آن نیز بهره مند شوید. در صورت بروز مشکل در روند دریافت مجوزهای لازم برای چاپ کتاب می توانید با مشاوران دانتل کو مشورت نمایید. 


هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب

یکی دیگر از مهم ترین سوالات در روند تبدیل پایان نامه به کتاب هزینه های مربوط به آن می باشد. هزینه چاپ کتاب به موارد محتلفی بستگی دارد. شما با توجه به موسسه انتشاراتی که انتخاب می کنید باید هزینه متفاوتی را بپردازید. 

در نهایت فاکتورهایی مثل تعداد کلمات و منابع پایان نامه، زمان تحویل کتاب، تعداد صفحات،  جنس کاغذ استفاده شده، تعداد جلد، قطع کتاب، رنگی بودن چاپ و غیره همگی در هزینه چاپ تاثیر خواهند گذاشت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تبدیل پایان نامه به کتاب برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 


برای دریافت مشاوره در زمینه تبدیل پایان نامه به کتاب می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 


سوالات متداول

  1. امتیازات تبدیل پایان نامه به کتاب چیست؟

    پس از چاپ کتاب می توان از آن برای مصاحبه دکترا، کسری خدمت، تقویت رزومه و غیره استفاده کرد. 

  2. آیا دریافت مجوز پخش برای چاپ کتاب الزامی است؟

    بله بدون دریافت این مجوز امکان استفاده از امتیازات آن برای تان وجود نخواهد داشت. 

  3. هزینه تبدیل پایان‌نامه به کتاب چقدر است؟

    هزینه چاپ کتاب به موارد مختلفی مثل تعداد کلمات، مدت زمان تحویل و غیره بستگی دارد که در متن به آن ها پرداخته شده است. 


منبع: تبدیل پایان نامه به کتاب

اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دهم ۱۴۰۴

نتایج امتحانات نهایی دهم ۱۴۰۴ احتمالا در مرداد ماه اعلام شود و دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت مای مدیو، کارنامه خود را به صورت اینترنتی دریافت نمایند. امکان دریافت کارنامه به صورت حضوری از مدرسه نیز وجود دارد. دانش اموزانی که موفق به قبولی در امتحانات نهایی نشده اند، باید در امتحانات داخلی شهریور شرکت نمایند. در این مطلب به بررسی کامل جزییات نتایج امتحانات نهایی دهم پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 


فهرست مطالب

  • اعلام نتایج امتحانات نهایی دهم ۱۴۰۴
  • زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی دهم ۱۴۰۴
  • سایت اعلام نتایج امتحانات نهایی دهم 1404
  • نحوه مشاهده نتایج نهایی دهم ۱۴۰۴
    • سوالات متداول

اعلام نتایج امتحانات نهایی دهم ۱۴۰۴

امتحانات دانش آموزان در پایه دهم تحصیلی به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و دانش آموزان پس از امتحانات دغدغه زیادی برای مشاهده نتایج آن دارند. داوطلبانی که موفق به قبولی شده اند، می توانند به راحتی برای ثبت نام پایه بعدی اقدام کنند و دانش آموزانی که موفق به قبولی نشده اند نیز باید برای شرکت در امتحانات شهریور ماه برنامه ریزی نمایند. لازم به ذکر است که امتحانات شهریور ماه هماهنگ نیست و به صورت داخلی برگزار می گردد. 

دانش آموزان برای مشاهده نتایج امتحانات نهایی دهم ۱۴۰۴ می توانند به صورت اینترنتی و یا حضوری اقدام نمایند. با توجه به اهمیت اطلاع از نتایج برای دانش آموزان و والدین در این مطلب به بررسی کامل جزییات مربوط به آن خواهیم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشید. 


زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی دهم ۱۴۰۴

در سال های اخیر به دلیل تغییرت گسترده در کنکور سراسری و تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی در کنکور، اهمیت امتحانات نهایی بیش از پیش افزایش یافته است. دانش آموزان دغدغه زیادی در مورد نتایج امتحانات خود دارند و بسیاری از دانش آموزان ممکن است پس از اعلام نتایج برای ترمیم معدل نیز تصمیم بگیرند.

نتایج امتحانات نهایی دهم ۱۴۰۴ در مرداد ماه منتشر خواهد شد. دانش آموزانی که موفق به کسب نمره قبولی نشده اند، باید در امتحانات داخلی شهریور ماه شر شرکت کنند. دانش آموزان تا یک هفته پس از اعلام نتایج برای ثبت اعتراض در سایت مای مدیو فرصت خواهند داشت. برای کسب اطلاع سریع از زمانبندی نتایج امتحانات نهایی می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 


جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت

نکات مهم در انتخاب استاد راهنما چیست


نکات مهم در انتخاب استاد راهنما یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که در راستای شروع پایان نامه برای فارغ التحصیلی می باشند. پایان نامه یک موضع نسبتا ناآشنا و گاها سخت برای دانشجویان است به همین دلیل لازم است که یک ناظر و همراه در این روند داشته باشند تا آن ها را از نظر علمی و اخلاقی راهنمایی کند. استاد راهنما کسی است که دانشجو را در روند تولید پایان نامه هدایت می کند و در نتیجه انتخاب صحیح او بسیار حایز اهمیت است. در این مطلب به بررسی کامل نکات مهم در انتخاب استاد راهنما پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 


فهرست مطالب

  • نکات مهم در انتخاب استاد راهنما
  • اهمیت انتخاب استاد راهنما
    • نکات مهم در انتخاب استاد راهنما | روند انتخاب استاد راهنما
    • وظایف استاد راهنما
  • نحوه انتخاب استاد راهنما
  • تغییر استاد راهنما
  • مشاوره انتخاب استاد راهنما
    • سوالات متداول

نکات مهم در انتخاب استاد راهنما

دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری برای ارائه پایان نامه به یک استاد راهنما نیاز خواهند داشت. استاد راهنما در فرایند پژوهش و ارائه پایان نامه دانشجویان را یاری کرده و در این مسیر همراه دانشجو می باشد.

استاد راهنما معمولا از بین اساتید هر دانشگاه و هچنین اعضای هیات علمی انتخاب می گردد. در برخی شرایطی که شورای عالی تحصیلات تکمیلی تایید کند، دانشجو می توانید از اساتید دانشگاه های دیگر نیز استاد راهنما انتخاب کند. 

در نکات مهم در انتخاب استاد راهنما باید گفت که بهتر است استاد راهنما از گروه مربوط به تحصیلات دانشجو باید و در غیر این صورت ممکن است روند پایان نامه با مشکل مواجه شود چراکه استاد راهنما دانش کافی در حوزه مورد پژوهش را ندارد. البته در شرایط خاص انتخاب استاد با تحصیلات متفاوت بلامانع خواهد بود. 

در هنگام انتخاب استاد راهنما باید به در دسترس بودن استاد راهنما نیز توجه داشته باشید چراکه در روند پایان نامه با مشکلات متعددی رو به رو خواهید شد و نیاز به مشاوره استاد خود خواهید داشت. بهتر است استاد سابقه خوبی در این زمینه داشته باشد یعنی مطمئن باشید که علاوه بر دانش و تجربه، اخلاق حرفه ای را نیز دارا باشد و با سخت گیری و مصم بودن شما را در این زمینه یاری کند. 



اهمیت انتخاب استاد راهنما

انتخاب استاد راهنما بسیار مهم است و در حوزه تحصیلی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. روند تولدی پایان نامه گاها ممکن است بسیار طولانی و طلاق فرسا شود اما اگر استا راهنمای خوب و متعهدی همراه تان باشد، این مسیر تا حد بسیار زیادی هموار شده و در نهایت خروجی بسیار خوب و رضایت بخشی نیز خواهید داشت. 

استاد راهنمای خوب به معنای واقعی هدایت کننده شما خواهد بود و در حوزه های مختلف پژوهش تان مثل کارهای آزمایشگاهی، میدانی، طراحی پرسشنامه و غیره که معمولا کارهای ناآشنایی برای دانشجویان هستند، بسیار کمک کننده می باشد. پس از انتخاب استاد راهنمای خوب و یا حتی استاد راهنمای بد متوجه اهمیت بسیار زیاد این انتخاب خود خواهید شد پس توصیه می شود که با اطلاع از نکات مهم در انتخاب استاد راهنما و کمک گرفتن از افراد متخصص به نحوی استاد خود را انتخاب کنید که دچار پشیمانی نشوید. 


نکات مهم در انتخاب استاد راهنما | روند انتخاب استاد راهنما

برای انتخاب استاد راهنما باید روند مشخصی را طی نمایید. البته در برخی از دانشگاه ها ممکن است روند انتخاب استاد راهنما کمی متفاوت از سایر دانشگاه ها باشد اما به طور کلی روند مشخصی برای این کار در نظر گرفته شده است.

در مرحله اول نکات مهم در انتخاب استاد راهنما، دانشجو باید به آموزش دانشکده خود مراجعه کرده و فرم انتخاب استاد راهنما را به صورت تکمیل شده به آنان تحویل دهد. در این فرم نام استاد راهنمای مورد نظر باید درج شوند. پس از آن باید منتظر قبول استاد راهنما بمانید. 

در دانشگاه های دولتی استاد با دانشجو مصاحبه حضوری دارد و طی این جلسه پذیرش یا عدم پذیرش دانشجو را مشخص می کند. اما در دانشگاه های آزاد این روند متفاوت است و تاییدیه استاد راهنما از طریق سایت پژوهشیار مشخص می گردد. 

در صورت عدم قبول استاد راهنما باید استاد دیگری را انتخاب کرد اما در صورت تایید او باید فرمی از کارشناس گروه با امضا و تاریخ دریافت نمایید. پس از این بررسی می شود که آیا استاد راهنما ظرفیت کافی برای پذیرش دانشجوی جدید را دارد یا خیر. در نهایت اگر استاد ظرفیت داشته باشد، مدیر گروه فرم استاد راهنما را امضا کرده و تایید خواهد کرد. 

سپس این فرم توسط کارشناس گروه به اموزش دانشکده تحویل داده شده و برای تایید شورای تحصیلات تکمیلی ارسال می گردد. در صورت تایید معاونت آموزشی، دانشجو مجاز خواهد بود که تحت نظارت استاد راهنمای خود روند تولید پروپوزال و پایان نامه را آغاز کند. 

در واقع اصلی ترین وظیف دانشجو در فرایند انتخاب استاد راهنما این است که استاد مناسبی را با توجه به نکات مهم در انتخاب استاد راهنما برگزیند. سایر مراحل شامل مراحل اداری می شود. 


وظایف استاد راهنما

استاد راهنما در روند تولید و ارائه پایان نامه وظایفی دارد و به دلیل داشتن همین وظایف است که نکات مهم در انتخاب استاد راهنما اهمیت بسیار زیادی می یابد. البته لازم به ذکر است که بیشترین نقش در پایان نامه بر عهده خود دانشجو است و در نتیجه نباید انتظار داشت که استاد راهنما معجزه خاصی انجام دهد. برخی از مهم ترین وظایف استاد راهنما به شرح موارد زیر هستند. 

مزایا تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش گزینه عالی برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. اتریش کشوری پیشرفته با سیستم آموزشی قدرتمند است که امکانات بسیار زیادی نیز برای تحصیل و ادامه زندگی دارد.  دانشجویان در حال تحصیل در این کشور از امکانات دانشجویی مختلف برخوردار بوده و می توانند به کار دانشجویی نیز بپردازند. در صورت داشتن شرایط لازم می توان پس از پایان تحصیل اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کرد. در این مطلب به بررسی کامل جزییات مربوط به تحصیل در اتریش پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 


فهرست مطالب

  • تحصیل در اتریش
    • مزایای تحصیل در اتریش
    • شرایط تحصیل در اتریش
    • مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیل در اتریش
    • مراحل دریافت ویزای تحصیلی اتریش
    • دانشگاه های برتر اتریش
    • هزینه تحصیل در اتریش
    • تحصیل رایگان در اتریش
    • کار حین تحصیل در اتریش
    • دریافت اقامت دائم از طریق تحصیل در اتریش
    • مشاوره مهاجرت تحصیلی
    • سوالات متداول

تحصیل در اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای توسعه یافته است که امکانات رفاهی متعددی برای زندگی داشته و از سیستم آموزشی قدرتمندی نیز برخوردار می باشد. در اتریش امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه ها برای مهاجران امکان پذیر می باشد. تحصیل در مقاطع مختلف در کشور اتریش به صورت زیر می باشد. 

تحصیل در اتریش در مدارس

در مدارس بین المللی برنامه های درسی با زبان های مختلفی مثل انگلیسی، روسی، سوئدی و پرتغالی ارائه می شود. دانش آموزان می توانند در زمینه های مختلف مثل کامپیوتر، هنر و غیره به تحصیل بپردازند. اولویت تحصیل در مدارس بین المللی به ترتیب به فرزندان مقام های بین المللی، فرزندان والدین در حال فعالیت در بخش تجارت بین الملل و دانش آموزانی که در مدارس انگلیسی زبان تحصیل کرده اند می باشد. 


تحصیل در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی یاد مدرک دیپلم و مدرک زبان آلمانی داشته باشید. در مقطع کارشناسی اکثر رشته ها به زبان آلمانی ارائه می شود و پذیرش با زبان انگلیسی بسیار سخت می باشد. برای تحصیل در اتریش در برخی از دانشگاه ها لازم به شرکت در آزمون ورودی نیز می باشد. 


تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل در اتریش نسبتا راحت تر است چراکه دوره های آموزشی این مقطع اکثرا به زبان انگلیسی هستند و داوطلبان با مدرک آیلتس حداقل ۶.۵ و یا تافل حداقل ۸۷ می توانند شانس پذیرش در دانشگاه را داشته باشند. همچنین با مدرک زبان آلمانی سطح B2 نیز می توان در این مقطع پذیرش شد. 

شرط تحصیل در اتریش در مقطع ارشد این است که علاوه بر داشتن مدرک زبان، مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته های مرتبط نیز داشته باشید و امتیاز شما در طول حداقل ۶ ترم تحصیل کارشناسی، حداقل ۱۸۰ باشد. تحصیل در مقطع ارشد در اتریش در حدود ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد. 


تحصیل در مقطع دکتری

در این مقطع می توان به زبان انگلیسی و یا آلمانی در دانشگاه پذیرش شد و به تحصیل در اتریش پرداخت. علاوه بر داشتن مدرک زبان باید مدرک فارغ التحصیلی از مقطع ارشد با امتیاز حداقل ۱۲۰ را داشته باشید. رشته فارغ التحصیلی مقطع ارشد باید با رشته مورد نظر در مقطع دکتری مرتبط باشند. رساله دکتری در دانشگاه های اتریش در حدود ۳ سال به طول می انجامد. 



مزایای تحصیل در اتریش

افرادی که در کشور اتریش تحصیل می کنند، از مزایایی بهره مند خواهند شد. اطلاع از مزایایا تحصیل در اتریش در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت تحصیلی می تواند بسیار کمک کننده باشد. برخی از مهم ترین این مزایا به شرح موارد زیر هستند. 

✅ بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی در اتریش

‌✅ هزینه های ارزان تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی

✅ محیط بین المللی دانشگاه های اتریش

‌✅ دسترسی به امکانات مختلف و امکان تحقیق و پژوهش

✅ موقعیت جغرافیایی مناسب

‌✅ خدمات متعدد دانشجویی

✅ فرصت برای یادگیری زبان های جدید

‌✅ امکان اشتغال پس از فارغ التحصیلی


شرایط تحصیل در اتریش

اولین شرط برای تحصیل در کشور اتریش و دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور داشتن دیپلم است که معادل آن نیز مدرک آزمون Matura اتریش می باشد. اگر این آزمون در کشور مبدا ارائه نشده باشد، فرد باید مدرک مرتبط داشته باشد. 

همچنین افراد باید به زبان آلمانی نیز تسلط نسبی داشته باشند و و آن را در هنگام درخواست پذیرش ارائه دهند. حداقل مدرک مورد نیاز برای زبان آلمانی سطح B2 می باشد. در صورت لزوم ممکن است دانشگاه آزمونی برای سنجش وضعیت زبان شما برگزار کند. در صورتی که دوره های آموزشی به زبان انگلیسی در این کشور برگزار شود، با داشتن مدرک آیلتس حداقل ۶.۵ نیز می توان برای پذیرش اقدام کرد. 

دیگر شرط پذیرش در دانشگاه و تحصیل در اتریش نیز داشتن پایسورت معتبر است. داوطلبان باید تمامی مدارک خود را به درستی ترجمه کرده و برای دانشگاه ارسال کنند تا دانشگاه نیز پس از بررسی شرایط در صورت امکان نامه پذیرش را ارسال کند. 


مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیل در اتریش

در هنگام دریافت ویزای تحصیلی کشور اتریش، لازم است مدارکی را به طور کامل آماده کرده و آن را به سفارت تحویل دهید. در صورتی که هرگونه نقصی در مدارک وجود داشته باشد، درخواست شما برای دریافت ویزا ریجکت خواهد شد. مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیل در اتریش به شرح موارد زیر می باشد. 

چگونگی مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش یکی از گزینه های پیش روی افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند. اتریش جز کشورهای اروپایی است که از امکانات متعددی برای زندگی برخوردار می باشد. برای مهاجرت به این کشور روش های مختلفی وجود دارد و هر فرد می تواند با توجه به شرایطی که دارد، بهترین راه مهاجرتی را انتخاب کند. انتخاب نادرس روش مهاجرت منججر به اتلاف وقت و هزینه زیادی خواهد شد. در این مطلب به بررسی کامل جزییان مهاجرت به اتریش خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 


فهرست مطالب

  • مهاجرت به اتریش
  • مزایا و معایب مهاجرت به اتریش
    • مزایا
    • معایب مهاجرت به اتریش
  • شرایط لازم برای مهاجرت به اتریش
  • مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به اتریش
  • روش های مهاجرت به اتریش
    • مهاجرت کاری
    • مهاجرت تحصیلی
    • مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری
    • مهاجرت از طریق تولد
    • مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج
    • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • هزینه مهاجرت به اتریش
    • دریافت اقامت دائم اتریش
    • سوالات متداول

مهاجرت به اتریش

اتریش یکی از کشورهای واقع شده در اروپای مرکزی است که با کشورهایی مثل اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، آلمان، چک و سوئیس هم مرز می باشد. اتریش به دلیل داشتن امنیت زیاد و بالا بودن کیفیت زندگی جز مقاصد محبوب برای مهاجرت محسوب می شود. 

این کشور جز کشورهای ثروتمند جهان است و از وضعیت اقتصادی قدرتمندی برخوردار می باشد. افرادی که قصد دریافت اقامت این کشور را دارند، باید از شرایط و روش های مهاجرت به اتریش اطلاع دقیق داشته و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. 


مزایا و معایب مهاجرت به اتریش

در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت و انتخاب مقصد لازم است که ابتدا افراد از مزایا و معایب مهاجرت به هر کشور اطلاع داشته باشند تا پس از مهاجرت به آن کشور با مشکلات متعدد مواجه نشوند. در ادامه لیست مزایا و معایب مهاجرت به کشور اتریش آورده شده است. 


مزایا

✅ اقتصاد قدرتمند و پایدار

✅ امنیت بالا

✅ فرهنگ متنوع

✅ سیستم بهداشتی کامل

✅ امکان استفاده از سیستم آموزشی بسیار قوی

✅ طبیعت زیبا


معایب مهاجرت به اتریش

❌ بالا بودن هزینه های زندگی

❌ سختی زبان آلمانی و اتریشی

❌ رقابت بسیار گسترده در بازار کار

❌ وجود محدودهایی برای مهاجران

❌ تغییرات جوی

❌ وجود اختلافات مذهبی


شرایط لازم برای مهاجرت به اتریش

اتریش یکی از کشورهای جهان است که استاندار های زندگی در آن بسیار بالا می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید شرایط لازم را داشته باشند. برخی از مهم ترین شرایط مهاجرت به تریش به شرح موارد زیر می باشند.